Επιμέλεια: Γιώργος Φωτ. Παπαδόπουλος
Κατ΄ επανάληψη έχουμε πει και έχουμε γράψει ότι, όπως αναφέρει ο θυμόσοφος λαός μας, το ψέμα έχει ΄΄κοντά ποδάρια΄΄. Έτσι, οι βλάσφημοι και οι διώκτες της πίστης αργά ή γρήγορα τιμωρούνται όταν ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας. Είναι δικαίωμα κάποιου να πιστεύει ή να μην πιστεύει. Δεν είναι δικαίωμά του, όμως, να υβρίζει, να λοιδορεί, να ειρωνεύεται, να προσβάλει –εν τέλει- την πίστη των άλλων. Υποτίθεται ότι η Ελλάδα είναι μια δημοκρατική χώρα. Λέω υποτίθεται για τον λόγο ότι, η δημοκρατία εφαρμόζεται από κάποιους (συνήθως από αυτούς που διατείνονται για την …δημοκρατικότητά τους… -αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι φασίστες, διότι ο πραγματικά δημοκράτης εφαρμόζει και τηρεί τη δημοκρατία και στο πιστεύω αλλά και στον τρόπο σκέψης και βιοτής του και δεν την επικαλείται σε κάθε φράση του-) μονομερώς, δηλαδή την επικαλούνται όταν θέλουν να προσβάλουν το συναίσθημα του Ορθόδοξου Έλληνα. Όταν, όμως, πρόκειται για το ΄΄πιστεύω΄΄ κάποιου αλλοδαπού ή μετανάστη θυμούνται τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ελευθερία στην πίστη ! Δύο μέτρα και δύο σταθμά για τους κ.κ. ΄΄δημοκράτες΄΄ ! Βέβαια, ποτέ τους δεν τόλμησαν να ειρωνευτούν ή να πουν ψέματα π.χ. για τον Μωάμεθ, τον Βούδα, τις Εβραιομασονικές σέκτες, κλπ. διότι γνωρίζουν ότι εκεί δημοκρατία δεν υφίσταται (εν αντιθέσει με τον Χριστιανισμό, όπου ισχύει το της Αγίας Γραφής <<ου το πνεύμα Κυρίου εκεί ελευθερία>>(Β΄ Κορινθ. Γ΄, 17), όπου ο Χριστός εκεί πραγματική ελευθερία) και το τέλος τους θα είναι οικτρό: Κάποια δολοφονία ή βιασμός ή απαγωγή ή κρεμάλα σε ικρίωμα ή μαρτύρια. Αυτοί, λοιπόν, οι ΄΄τζάμπα μάγκες΄΄ δημοκράτες, δεν αποτολμούν να λοιδορήσουν παρά την –όντως– Εκκλησία, στα σπλάχνα της οποίας μεγάλωσαν αλλά δεν φρόντισαν να μάθουν τις αλήθειες της πίστης Της.
Ωστόσο, επειδή όλα τα πράγματα έχουν και κάποιο όριο, καλό είναι να πληροφορείται και ο ευσεβής κόσμος τις συνέπειες που υπέστησαν, κατά την κοσμική δικαιοσύνη, εκείνοι που πρόσφατα προέβαλαν ψευδή στοιχεία ή λοιδόρησαν την Εκκλησία. Έτσι, σύμφωνα με τις πρόσφατες ειδήσεις, που αλιεύσαμε από το διαδίκτυο:
1) Το Τριμελές Πρωτοδικείο Αθηνών καταδίκασε τον... ΄΄Γέροντα <<Παστίτσιο>>΄΄ ή, κατά κόσμον, Φίλιππο Λοΐζο, σε δέκα μήνες φυλάκιση με αναστολή, για εξύβριση θρησκεύματος κατ’ εξακολούθηση.
Υπενθυμίζεται ότι η δίωξη για εξύβριση των θείων του είχε ασκηθεί ύστερα από ερώτηση στην Βουλή. Η υπόθεση ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2012 όταν κατατέθηκε ερώτηση για την υποτιθέμενη σατιρική ιστοσελίδα «Γέροντας Παστίτσιος», στην οποία ο χρήστης υβρίζει, ειρωνεύεται και προσπαθεί να εξευτελίσει την ιερή μορφή της Ελληνορθοδοξίας, τον –Αγιορείτη–Γέροντα Παΐσιο.
2) Χρηματική αποζημίωση 10.000 ευρώ καλείται να καταβάλει ο δημοσιογράφος Κώστας Βαξεβάνης στην Ιερά Μονή Βατοπεδίου, σύμφωνα με απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου, το οποίο έκρινε συκοφαντική και προσβλητική σειρά δημοσιευμάτων του.
Η υπόθεση αφορά αγωγή της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπεδίου και του ηγούμενού της, Γέροντα Εφραίμ, κατά του Κώστα Βαξεβάνη για δημοσιεύματα στον ηλεκτρονικό και έντυπο Τύπο, με αφορμή την υπόθεση των ανταλλαγών του δημοσίου και της Μόνης.
Με την απόφασή του αρ. 6148/2013, το δικαστήριο δικαιώνει τη Μονή, επιδικάζοντας ποσό 10.000 ευρώ.
Οι δικαστές στο σκεπτικό τους αναφέρονται κυρίως σε δημοσίευμα στο περιοδικό «Επίκαιρα» το 2010, που αποτελούσε αναδημοσίευση από τον ιστότοπο του δημοσιογράφου, με τίτλο «Βατοπέδι-Συνωμοσία, Αποκρυφισμός και Εξουσία» και υπότιτλο «Ράσα με σπέρμα, αίμα και πολιτική από τις προφητείες και τις ενοράσεις έως την επιχειρηματική διορατικότητα». Κατά τους δικαστές το επίμαχο άρθρο «αποτελεί αξιολογική κρίση του εναγομένου, εμπεριέχουσα οξεία κριτική, η οποία όμως υπερβαίνει το αναγκαίο μέτρο», καθώς χρησιμοποίησε φράσεις όπως «οι μοναχοί μπέρδεψαν το προσευχητάρι με το μπλοκ επιταγών».
Η απόφαση αναφέρεται επίσης σε προσβλητικές, κατά την κρίση του δικαστηρίου, εκφράσεις του δημοσιογράφου, όπως «Ο Κήπος της Παναγίας μύριζε άσχημα (…) μύριζε καμαρίλα (…) Δεν ήταν θρησκευτικό συναίσθημα. Έμοιαζε με αποκρυφισμό και λειτουργία στοάς».
Στον δημοσιογράφο αποδίδεται επίσης «ειδικός σκοπός εξύβρισης» με στόχο να θέσει «προδήλως τον δεύτερο ενάγοντα (σ.σ. τον ηγούμενο Εφραίμ) σε δημόσια ανυποληψία και περιφρόνηση».
Για άλλο από τα επίμαχα δημοσιεύματα, στο περιοδικό Unfollow, τον Ιανουάριο του 2012, με τίτλο «Εφραίμ: Εις το όνομα το Πατρός, του Υιού και του Επενδυτικού Πνεύματος», οι δικαστές αναφέρουν ότι αποτελεί δυσφήμιση ο ισχυρισμός του δημοσιογράφου ότι ο ηγούμενος, που τότε ήταν προφυλακισμένος, επιχειρούσε να αποφυλακιστεί μέσω απροσδιόριστων συνδιαλλαγών. Σύμφωνα με την απόφαση, «μόνη αρμόδια για το ζήτημα της αποφυλάκισης ή μη (…) ήταν η Ελληνική Δικαιοσύνη».
Τέλος, όσον αφορά ισχυρισμούς του δημοσιογράφου σχετικά με το προσκύνημα της Αγίας Ζώνης και το «οικονομικό κίνητρο» που απέδιδε στον Ηγούμενο, το δικαστήριο έκρινε ότι δεν αποδείχθηκαν γιατί ο τόπος έκθεσης της Αγίας Ζώνης «δεν αποτελεί αυθαίρετη επιλογή» του Εφραίμ και επιπλέον το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων πηγαίνει στους Ναούς όπου εκτίθεται το κειμήλιο.-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου