Του Γιώργου Φωτ. Παπαδόπουλου
Για το ζήτημα της αργίας της Κυριακής και τη λειτουργία ή μη των καταστημάτων την ημέρα εκείνη έγινε πολύς λόγος το τελευταίο διάστημα. Το όλο θέμα εξετάστηκε και από την Εκκλησιαστική (θρησκευτική) του διάσταση – που είναι και η ορθότερη – αλλά και από την κοινωνική (εργασιακή) που, επίσης, είναι δίκαιη. Σε κάθε περίπτωση η αργία της Κυριακής πρέπει να γίνεται σεβαστή.
Βεβαίως, υπάρχουν κι εκείνοι οι οποίοι θεωρούν ότι μπορούν να αυξήσουν τα κέρδη τους με το να συνάγουν χρήματα την ημέρα αυτή. Προσωπικά, θεωρώ ότι δεν θα μαζέψουν τίποτε περισσότερο όλοι αυτοί που, ενώ ανοίγουν τα μαγαζιά τους έξι (6) ημέρες εβδομαδιαίως (μάλιστα 2-3 φορές και το απόγευμα), επιθυμούν να ανοίγουν και την Κυριακή (7η ημέρα). Και τούτο διότι:
- Όποιος θέλει να πάρει κάτι, το παίρνει τις εννέα (9) φορές που ανοίγουν εβδομαδιαίως, από Δευτέρα έως Παρασκευή πρωί και επιπλέον Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή απόγευμα.
-Όποιος αγοράσει κάτι την Κυριακή δεν θα πάει να το αγοράσει μεσοβδόμαδα που θα πήγαινε ούτως ή αλλιώς.
-Όποιος ανοίξει το μαγαζί του την Κυριακή και απασχολεί προσωπικό πρέπει να αποδίδει επιπλέον εισφορά στο Ι.Κ.Α. αλλά και αυξημένο ημερομίσθιο εν συγκρίσει με τις υπόλοιπες ημέρες της εβδομάδας, σύμφωνα με την κείμενη Νομοθεσία.
-Όποιος εργάζεται επτά ημέρες κινδυνεύει να οδηγηθεί σε ψυχονευρωτική κρίση, αφού το μόνο που θα τον απασχολεί στη ζωή του είναι το πώς θα πλουτίσει, αγνοώντας ότι <<ουκ επ΄ άρτω μόνον ζήσεται άνθρωπος αλλ΄ εν παντί ρήματι προερχομένω εκ στόματος Θεού>> (Ματθ. Δ΄, 4).
- Όποιος ενώ εργάζεται τις καθημερινές θέλει να εργάζεται και την Κυριακή, ακόμη κι αν κερδίσει κάτι, σε χρήμα, θα το χάσει διπλάσια από κάπου αλλού. Τούτο δεν το λέγω εγώ, το λέει ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός <<Το κέρδος όπου βγάζετε την Κυριακή είναι καταραμένο>>, έλεγε, <<και το χάνετε κατόπιν διπλό και τρίδιπλο>>. Τόνιζε δε ότι <<έτσι, βάζετε φωτιά μέσα στο σπίτι σας>>.
- Όποιος εργάζεται την Κυριακή καταλύει την 4η εντολή του Κυρίου: <<Εξ ημέρας έργα και ποιήσεις πάντα τα έργα σου. Τη δε ημέρα τη εβδόμη σάββατα Κυρίω τω Θεώ σου>>. Η Κυριακή ανήκει στον Θεό. Και όποιος δεν τηρεί τώρα μια από τις Δέκα Εντολές του Θεού, γιατί να τηρήσει αύριο μια άλλη, π.χ. το <<ου φονεύσεις>>?
Εν πάση περιπτώσει πρέπει να καταλάβουν οι κ.κ. ιθύνοντες, Υπουργός Ανάπτυξης, Περιφερειάρχες, κλπ. ότι ο άνθρωπος είναι ψυχοσωματική οντότητα και όχι μόνον σάρκα. Έχει ανάγκες και η ψυχή του και το πνεύμα του. Η αργία της Κυριακής χρειάζεται για να ξεκουράζει όχι μόνο το σώμα του, αλλά και το πνεύμα του και η ψυχή του. Και –κυρίως –για να επικοινωνεί με τον Δημιουργό του, Θεό, μέσα από τον Εκκλησιασμό και την Θεία Λειτουργία. Όποιος δεν θρέφει την ψυχή του με τη Θεία Λειτουργία (Ευχαριστία- Μετάληψη), είτε το δέχονται κάποιοι είτε όχι- αυτή είναι η πραγματικότητα, η ψυχή του αργά ή γρήγορα θα νοσήσει και θα αναζητήσει μιαν επίπλαστη ευτυχία σε λανθασμένες τακτικές που οδηγούν σε αδιέξοδα και ναυάγια της ζωής. Δηλαδή, εν τέλει, στον ψυχικό θάνατο.
Ο σοφός Ντοστογιέφσκι έλεγε ότι <<χωρίς Θεό τα πάντα επιτρέπονται>>. Αυτοί, λοιπόν, που τοποθέτησαν την ημέρα της Κυριακής στη ζωή τους, αντί για τον Θεό, τον μαμωνά, αργά ή γρήγορα θα έχουν την ίδια πορεία με τον Ιούδα, την άρνησή Του και την απώλεια.
Δια Νόμου του ληστρικού Χατζηδάκη, που ως σύγχρονος ολετήρας ήλθε να καταπατήσει τον Νόμο του Θεού, επιχειρούνται να ανοίγουν πολλά καταστήματα και τις Κυριακές. Εμείς επιμένουμε: Δεν ψωνίζουμε την Κυριακή ! Τις άλλες ημέρες ενισχύουμε αποκλειστικά τα καταστήματα εκείνα που δεν ανοίγουν τις Κυριακές που ορίζει ο Νόμος Χατζηδάκη. Με τον τρόπο αυτό καταργούμε στην πράξη το Νόμο: Πλήττουμε με την προσωπική μας στάση τον καταναλωτισμό (<>), που δεν είναι θεραπεία, αλλά ασθένεια και σύμπτωμα παρακμής. Κάνουμε μόνο βόλτα και δεν ψωνίζουμε, για να δείξουμε ειρηνικά την αντίθεσή μας στο απάνθρωπο αυτό και ανίερο μέτρο. Σήμερα έφεραν αυτό, αύριο θα φέρουν κάτι άλλο, κάποιοι άλλοι, ώστε να κάνουν τους σύγχρονους Έλληνες είλωτες, δίχως μυαλό και ψυχή, πειθήνια όργανα του κέρδους και του σαρκίου τους ! Εμείς ενισχύουμε και τους επαγγελματίες εκείνους που δεν υποκύπτουν και σέβονται την Παράδοση.
Ο Νόμος Χατζηδάκη δεν είναι εκσυγχρονισμός, αλλά επιστροφή στον 19ο αιώνα.-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου