* Ειλικρινά, αξίζουν συγχαρητήρια στον Αντιδήμαρχο Ομηρούπολης κ. Νίκο Νύκτα για την εμπνευσμένη πρωτοβουλία του να παραχωρηθούν οι χώροι του αθλητικού- τουριστικού χωριού του Αίπους (ιδιοκτησίας του Δήμου Χίου) στην ΄΄Κιβωτό του κόσμου΄΄ προκειμένου να φιλοξενούν παιδιά ευάλωτων κοινωνικά ομάδων. Θεωρώ ότι, με τον τρόπο αυτό, η γενέτειρα γη του ιδρυτή της ΄΄Κιβωτού΄΄ π. Αντωνίου Παπανικολάου, προσέφερε ότι της ήταν στην παρούσα, δύσκολη, φάση δυνατόν, ώστε να συνδράμει το αξιόλογο αλτρουιστικό έργο του.
* Συγχαρητήρια, αξίζουν, επίσης, στα στελέχη και τους εθελοντές της Ιματιοθήκης της Ιεράς Μητροπόλεως Χίου, που εδρεύει στην Ι. Μονή Αγ. Στεφάνου Κλειδούς και αποτελεί πνευματικό δημιούργημα του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Μάρκου. Οι Αιδες. Ιερείς π. Αντώνιος Τσουκαλάς και Μιχαήλ Ζευγιός αφιερώνουν καθημερινά αρκετές ώρες εκεί. Το σημαντικότερο δε ποιο είναι ? Ότι αναλαμβάνουν οι ίδιοι να βαπτίζουν και παντρεύουν όσους το ζητήσουν και μάλιστα δίχως κανένα απολύτως οικονομικό έξοδο. Και όχι μόνον. Αλλά χορηγούν δωρεάν και τα βαπτιστικά, ενδύματα γάμου, κλπ. Ιδού, λοιπόν, μια απάντηση σε όσους διαπνέονται από εκκοσμικευμένο φρόνημα και επικαλούνται ότι επιλέγουν τον ΄΄πολιτικό γάμο΄΄ δήθεν λόγω της αποφυγής εξόδων. Όποιος πιστεύει και σέβεται τα Μυστήρια δεν τα απαρνιέται. Κάνει Γάμο ή Βάπτιση δίχως φολκλόρ, περιττούς στολισμούς και γαμήλια τραπέζια. Και εν τέλει, εάν στερείται ακόμη και τα στοιχειωδώς απαραίτητα, ας απευθυνθεί στους πατέρες της ιματιοθήκης να του τα χορηγήσουν εκείνοι και να τους τελέσουν τα Μυστήρια δίχως καμία οικονομική υποχρέωση για το οτιδήποτε. Εύγε και πάλι εύγε στους πατέρες της Ιματιοθήκης και τους εθελοντές συνεργάτες τους.
* Πραγματικά μας ξένισε η συμπεριφορά ορισμένων εκ μέρους του Πανεπιστημίου Αιγαίου αναφορικά με την διαχείριση της ακίνητης περιουσίας που του διατέθηκε από το Ιερό Τάγμα του Αγ. Παντελεήμονος Λιβαδίων (Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, φιλανθρωπικού χαρακτήρα). Τι εννοώ: Ότι κάποιοι, στο παρελθόν, καλώς ή κακώς (μάλλον καλώς, αλλά με κακούς όρους), διέθεσαν μια αξιόλογη οικοπεδική έκταση προκειμένου να αναγερθούν οι φοιτητικές εστίες. Οι ευεργετηθέντες ουδέποτε ευχαρίστησαν ουσιωδώς το Τάγμα για τούτο. Όταν λέω ουσιωδώς εννοώ ότι ουδέποτε παρέστησαν κατά το ετήσιο μνημόσυνο του Μητροπολίτου Παντελεήμονος Φωστίνη (που τελείται το δεύτερο Σάββατο του μηνός Μαρτίου εκάστου έτους) ούτε καν δια αντιπροσωπίας Καθηγητών και Φοιτητών. Φέτος, με χαρά ακούσαμε ότι, με αφορμή τα 50 χρόνια από την, εις Κύριον, εκδημία του μακαριστού Μητροπολίτου, το Πανεπιστήμιο τοποθέτησε, προ ήμερών, μαρμάρινη αναθηματική πλάκα στην είσοδο των εστιών, που επισημαίνει το γεγονός της δωρεάς που είχε προηγηθεί το έτος 1997. Ας πιστέψουμε ότι τα πράγματα έχουν έτσι και δεν έγινε η κίνηση αυτή για να καλυφθεί μια άλλη ενέργεια: Αυτή της διάθεσης εκ μέρους του Πανεπιστημίου στον Δήμο έκτασης (από την παραχωρηθείσα εκ μέρους του ιερού Τάγματος προς το Πανεπιστήμιο) προκειμένου να σταθμεύουν τα οχήματα τους οι λουόμενοι της περιοχής Καστέλου. Ασφαλώς, κάτι τέτοιο δεν είναι ηθικά σωστό, πρώτον διότι διέθεσαν έκταση που δεν τους ανήκει, αλλά τους έχει παραχωρηθεί δωρεάν και δεύτερον διότι αντίκειται στους σκοπούς της δωρεάς που ήσαν συγκεκριμένοι (δηλαδή την ανέγερση φοιτητικών εστιών). Εξάλλου, η δικαιολογία της συμπλήρωσης των 50 ετών από τον θάνατο του Μητροπολίτη δεν ευσταθεί διότι τώρα, ήδη συμπληρώθηκαν 51 και οδεύουμε στα 52. Ίσως έπρεπε να βρεθεί μια δικαιολογία περισσότερο πειστική. Όπως –δικαιολογία, εξίσου, πειστική- πρέπει να βρεθεί για να απαντηθεί το ερώτημα γιατί το Πανεπιστήμιο Αιγαίου επέτρεψε τη διάλυση του παρεκκλησίου του Αγίου Παντελεήμονος που υφίστατο στον τελευταίο όροφο του κτιρίου της οδού Βουλγαροκτόνου 30 –στην Αθήνα- που και αυτό παραχωρήθηκε στο Πανεπιστήμιο από το Τάγμα δωρεάν και εξαφανίστηκε οτιδήποτε εν αυτώ θύμιζε την Εκκλησία και τον μακαριστό Μητροπολίτη. Το μόνο βέβαιο είναι ένα: Εάν ζούσε σήμερα ο κυρός Παντελεήμων θα τους είχε πάρει όλους κυνήγι…!!!
* Κάποιος πρέπει να κοιτάξει τα φώτα της παραλιακής οδού (Λεωφ. Ενώσεως) από το Ναυτικό Όμιλο προς το Αεροδρόμιο. Τις μισές ημέρες της εβδομάδας ανάβουν τα μισά πρώτα, τις άλλες μισές τα μισά τελευταία. Επειδή, όμως, δεκάδες, ίσως και εκατοντάδες, ανθρώπων εποχουμένων διέρχονται πεζή καθημερινά από το σημείο εκείνο, θεωρώ υποχρέωση των ιθυνόντων να τα ελέγχουν συχνά.
* Και μιας ό λόγος για την περιοχή του Αεροδρομίου, να αναφέρουμε ότι, στον περιβάλλοντα χώρο ανατολικά του αεροδρομίου (στο ύψος της εισόδου και νότια), κάθε βράδυ, παρακείμενοι αθίγγανοι ΄΄μοιράζουν τα ρούχα τους΄΄. Άνθρωπος δεν μπορεί να περάσει μετά τη δύση του ηλίου, ενώ κανένας δε σταθμεύει πλέον το όχημά του εκεί, από φόβο. Πριν από ημέρες, διώχθηκαν κακήν κακώς από εκεί Ολλανδοί τουρίστες, που ανέμεναν το αεροσκάφος τους για να αναχωρήσουν από τη Χίο, μπροστά στο θέαμα της δημόσιας ούρησης ενηλίκων αθιγγάνων σε κεντρικό σημείο του εν λόγω πεζοδρομίου των περιπατητών. Ας το δουν οι αρμόδιοι, γινόμαστε ρεζίλι σε ντόπιους και ξένους !
* Πολλά ακούστηκαν για την ύπαρξη αστέγων οικογενειών και στη Χίο του 2013 ! Το είδαμε και αυτό ! Και πολλά ειπώθηκαν, σωστά και λάθος, κατά την ταπεινή μας γνώμη. Μέσα σε όλα, όμως, ας σημειωθεί και τούτο: Το Λωβοκομείο, που παραμένει επί δεκαετίες αναξιοποίητο, δεν θα μπορούσε, σε ένα μικρό του τμήμα μόνο, να φιλοξενήσει 10-15 οικογένειες, τα μέλη των οποίων, με προσωπική τους εργασία, θα μπορούν να μεταβάλουν το χώρο σε επίγειο παράδεισο ? Απλά μεταφέρουμε άποψη συνδημότη μας, που θεωρούμε ότι χρήζει σοβαρής προσέγγισης. Και επειδή κάποιος μίλησε για πιθανή ΄΄γκετοποίηση΄΄, εγώ θα απαντήσω ότι, με την ίδια λογική, στο Μετόχι- Χαλκειός, στο Βαρβάσι, την Ευρετή, τα Λιβάδια, τα ΣΟΑ, δεν έχουμε ΄΄γκετοποίηση΄΄ ? Προσωπικά, εάν είχα να διαλέξω μεταξύ π.χ. κατοικιών περιοχής Χριστού Βαρβασίου και Λωβοκομείου, θα διάλεγα το δεύτερο.
* Τις τελευταίες ημέρες ήλθαν στο φως της δημοσιότητας επιστολές και ανακοινώσεις συλλόγων που έκριναν και κατέκριναν τη δράση δύο αιρετών προσώπων του Δήμου Χίου. Προσωπικά, θεωρώ λάθος την τακτική αυτή των συλλόγων, για τους εξής λόγους: Πρώτον, διότι, όποιος επιθυμεί, έχει το -συνταγματικά κατοχυρωμένο- δικαίωμα να κρίνει τους αιρετούς, ως πολίτης, δίχως να χρειάζεται να καλύπτεται πίσω από την ασπίδα ή το πρόσχημα του εκπροσώπου ενός συλλόγου. Συνεπώς, μιλάτε, κυρίες και κύριοι, με το ονοματεπώνυμό σας και όχι ως σύλλογοι που, υποτίθεται ιδρυθήκατε και λάβατε νομική υπόσταση για να επιτελείτε ένα συγκεκριμένο κοινωνικό έργο και όχι να αυτοπροβάλλεστε και να θεωρείστε ότι επηρεάζετε την πολιτική ζωή του τόπου. Εκείνο δε που, πραγματικά, εξοργίζει όσους γνωρίζουν τι συμβαίνει, είναι ότι, οι περισσότεροι όσων κρίνουν και επικρίνουν έχουν δεχθεί προτάσεις, από διάφορους δημοτικούς συνδυασμούς στο πρόσφατο παρελθόν, να πλαισιώσουν δημοτικά ψηφοδέλτια και ουτοπώς – δια της εκλογικής διαδικασίας και της κοινής κρίσης – να προσφέρουν στα κοινά και εκείνοι έχουν αρνηθεί. Εάν, λοιπόν, φοβούνται να θέσουν τον εαυτό τους στην εκλογική φαρέτρα, ως άλλοι ριψάσπιδες, επικαλούμενοι δήθεν την άρνησή τους να πλαισιώσουν κομματικούς συνδυασμούς, μιλώντας για ρεβανσισμό και κάστες – κι ενώ είναι γνωστές οι δικές τους, ιδιόρρυθμες (κατά το δοκούν των καιρών) κομματικές προτιμήσεις –ας μην έρχονται σήμερα τοιουτοτρόπως να αυτοπροβληθούν, μετατρεπόμενοι σε αυτόκλητους σωτήρες και κριτές των αιρετών της Χίου. Αιδώς ! Την επόμενη φορά θα μιλήσουμε με ονόματα !
* Εορτάστηκε και φέτος για μια ακόμη χρονιά, με τη χάρη του παντοδύναμου Θεού, η μνήμη της Αγίας Μαρκέλλης της Χιοπολίτιδος. Πολλοί μετέβησαν στο ιερό προσκύνημά της και την περιοχή της Αμανής. Τώρα, πόσοι πήγαν για να τιμήσουν την Αγία ειλικρινώς και να ζητήσουν τη μεσιτεία της και πόσοι πήγαν για ΄΄χορούς και πανηγύρια΄΄, αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα. Βέβαια, να βλέπεις απ΄άκρον σ΄άκρο ημίγυμνους ΄΄προσκυνητές΄΄ ή ΄΄αλογάρηδες΄΄ ή μέθυσους χάσκοντες και άδοντες μέρα και νύχτα, στην ευρύτερη περιοχή, είναι κάτι που πρέπει να μας προβληματίσει όλους, για το πώς αντιλαμβάνονται κάποιοι τον εορτασμό και την τιμή ενός Αγίου !
* Μια λάμπα να φέγγει επαρκώς τις βραδινές ώρες χρειάζεται πλησίον της βρύσης πόσιμου νερού στην Παναγία Βοήθεια. Δεν νομίζω η δαπάνη να είναι τεράστια. Ο κόσμος, μετά τη δύση του ηλίου, δε βλέπει να πάρει νερό. Βέβαια, επειδή πολλοί μίλησαν – και ορθώς – για ΄΄κλεφτονερουλάδες΄΄ κατά τις μεταμεσονύκτιες ώρες, μπορεί ο φωτισμός να διακόπτεται π.χ. στις 11 το βράδυ τους χειμερινούς μήνες και στη 1 τα ξημερώματα τους θερινούς. Ή η ποσότητα της παροχής να μειώνεται στο 1/3 της ημερήσιας απόδοσης, ώστε να αποτρέπει τυχόν επίδοξο κλέπτη να αποτολμήσει κάτι τέτοιο, λόγω της βραδύτητας του εγχειρήματος.
* Για την ιδιωτικοποίηση της μαρίνας του Νοσοκομείου, αλλά και τμήματος-φιλέτου στον κεντρικό λιμένα της πόλης μας, μιλήσαμε σε ιδιαίτερο άρθρο μας, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στον τοπικό τύπο. Θα επανέλθουμε για ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του ΄΄Σκυλίτσειου΄΄ Νοσοκομείου Χίου. Καλές οι βουλευτικές ερωτήσεις, αλλά μέχρι στιγμής πάνε ΄΄στο βρόντο΄΄ (βλέπε π.χ. κτίριο ΕΟΠΥΥ στη Χίο, Πυροσβεστική, Νοσοκομείο, κ.α). Και ειδικά σε μια κυβέρνηση ΄΄συγκυβέρνησης΄΄ να ερωτούν οι βουλευτές των συγκυβερνόντων κομμάτων, μας θυμίζει τον λοχαγό (βουλευτή) που δεν ενημερώνει ο συνταγματάρχης (υπουργός) για το τι αποφάσισε να κάνει στο λόχο (Νομό) του !!! Το μόνο σίγουρο είναι ότι, εάν τολμήσουν (ΝΔ & ΠΑΣΟΚ) και κλείσουν την Παιδιατρική κλινική του Νοσοκομείου, ας μην τολμήσουν να πλησιάσουν Χιώτη γονέα στις προσεχείς εκλογές. Όταν έλθει η ώρα θα πούμε πολλά ! Άντε, γιατί και η υπομονή των πολιτών έχει τα όριά της !
* Σύντομα θα επανέλθουμε με περισσότερα χιώτικά αλλά και … χριστιανικά ! Που θα έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους πνευματικούς εν γένει ανθρώπους !-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου