ναστάσεως ἡμέρα λαμπρυνθῶμεν Λαοί, Πάσχα Κυρίου, Πάσχα· ἐκ γὰρ θανάτου πρὸς ζωήν, καὶ ἐκ γῆς πρὸς οὐρανόν, Χριστὸς ὁ Θεός, ἡμᾶς διεβίβασεν, ἐπινίκιον ᾄδοντας. Καθαρθῶμεν τὰς αἰσθήσεις, καὶ ὀψόμεθα, τῷ ἀπροσίτῳ φωτὶ τῆς ἀναστάσεως, Χριστὸν ἐξαστράπτοντα, καί, Χαίρετε, φάσκοντα, τρανῶς ἀκουσόμεθα, ἐπινίκιον ᾄδοντες. Οὐρανοὶ μὲν ἐπαξίως εὐφραινέσθωσαν, γῆ δὲ ἀγαλλιάσθω, ἑορταζέτω δὲ κόσμος, ὁρατός τε ἅπας καὶ ἀόρατος· Χριστὸς γὰρ ἐγήγερται, εὐφροσύνη αἰώνιος. «ναστάσεως ἡμέρα λαμπρυνθῶμεν Λαοί, Πάσχα Κυρίου, Πάσχα· ἐκ γὰρ θανάτου πρὸς ζωήν, καὶ ἐκ γῆς πρὸς οὐρανόν, Χριστὸς ὁ Θεός, ἡμᾶς διεβίβασεν, ἐπινίκιον ἄδοντας».Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν, θανάτῳ θάνατον πατήσας, καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι, ζωὴν χαρισάμενος. ναστὰς ὁ Ἰησοῦς ἀπὸ τοῦ τάφου καθὼς προεῖπεν, ἔδωκεν ἡμῖν τὴν αἰώνιον ζωὴν καὶ μέγα ἔλεος.
Σύνδεσμος Κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Χίου, Ψαρών και Οινουσσών, έτος ιδρύσεως 2007

Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011

12 τα κενά ή 32; Βαρυσήμαντο άρθρο του π. Μαρκέλλου Μαλαφή.

Γράφτηκε πως τα κενά στην Ιερά Μητρόπολη Χίου Ψαρών και Οινουσσών είναι μόνο δώδεκα (12), για τον Γενικόν Αρχιερατικόν και Τριάκοντα δύο (32) κατά τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Κληρικών της Ιεράς Μητρόπολης Χίου και φαίνεται πως δίκιο έχει ο Πρόεδρος του «Συνδέσμου Κληρικών». 
Τα αναφέρω, λοιπόν, κατά Αρχιερατικήν Εποπτείαν. 

Α. Αρχιερατική Εποπτεία Πόλεως Χίου. 
1. ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΧΡΙΣΤΟΥ − ΛΕΙΒΑΔΙΩΝ

Η εικόνα δωρεά του πάμφτωχου Νικηταρά στον Ι.Ναό Γενεσίου της Θεοτόκου Ναυπλίου

Επ' ευκαιρία της δημοσιεύσεως της ζωής του μεγάλου αγωνιστή Νικηταρά Σταματελόπουλου (ΤΟΥΡΚΟΦΑΓΟΥ) δημοσιεύουμε την φωτογραφία της ιστορικής Αγίας Εικόνος του Αγίου Αντωνίου-της Φωτιάς και του πολέμου- δωρεά του Νικηταρά στην ενορία μας που έγινε το 1821 ως αφιέρωμα στον Ι.Ναό Γενεσίου της Θεοτόκου Ναυπλίου- για την ιστορική και καθοριστική για το μέλλον του αγώνα, μάχη και νίκη κατά των Οθωμανών στο Βαλτέτσι, όταν με μισό αριθμό Ελλήνων σε σύγκριση με τους τούρκους κατάφερε να τους εξοντώσει, τόσο που έπαθε και το χέρι του αγκύλωση από την λαβή του σπαθιού και δεν μπορούσαν να το αποτραβήξουν. 
Από την ίδια ενορία επίσης ήταν και η σύζυγός του Αγγελίνα.

Ακόμη δίπλα από τον Ι.Ναό σώζεται το αρχοντικό σπίτι που του παραχώρησε ο Καπποδίστριας (στην πλ.Συντάγματος) για να του το αρπάξει κατόπιν η τρόϊκα των 3 γερμαναράδων αντιβασιλέων

Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011

Επιστολή - Video π. Καλλίνικου στον Πρωθυπουργό

Ένα πρωτότυπο τρόπο διαμαρτυρίας προς τον πρωθυπουργό, επέλεξε ο ιερωμένος και δάσκαλος Πατέρας Καλλίνικος από την Κάρπαθο, για να διαμαρτυρηθεί για τις συγχωνεύσεις των σχολείων του νησιού.

Έστειλε στον κ. Παπανδρέου ένα μικρό βίντεο, εν είδη ανοιχτής επιστολής.

Δείτε το video

Τι έμαθα φέτος για το 1821…

Του Παναγιώτη Ασημακόπουλου 

Επιλέγεις από πριν το συμπέρασμα στο οποίο θες να φτάσεις (π.χ. ότι η Εκκλησία ήθελε τους Τούρκους και μόνο εμπόδια πρόβαλε στον αγώνα για απελευθέρωση). Αγνοείς επιδεικτικά τις πηγές και τις μαρτυρίες, ειδικά όταν αυτές δεν σε βολεύουν.

Κατασκευάζεις επιχειρήματα και συλλογισμούς που θα ζήλευε και ο πλέον ευφάνταστος μυθιστοριογράφος. Και έτοιμη… η θεωρία της συνωμοσίας!!! Γι᾿ αυτό από φέτος μεγαλύτερη αξία έχουν οι σεναριογράφοι παρά οι ιστορικοί. 

Με αφορμή αυτή την επέτειο της 25ης Μαρτίου έμαθα πολλά. Δεν ξέρω για σένα, πάντως η δική μου συγκομιδή ήταν η εξής: 

«Λεφτά υπάρχουν» αλλά μόνο για τα τζαμιά. 4 ΕΚΑΤ. € ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΜΕΝΟΣ ΒΑΓΙΑΖΗΤ ΣΤΟ ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟ

Το υπουργείο Πολιτισμού προκαλεί δίνοντας εκατομμύρια για την αναστύλωση του μουσουλμανικού τεμένους στο Διδυμότειχο, την ώρα που η κυβέρνηση κόβει μισθούς και επιδόματα για να πιάσει τους στόχους του μνημονίου 

Του Παναγιώτη Σαββίδη στην εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ (27/3/2011, σελ. 6)

ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ η κυβέρνηση κόβει από παντού λόγω μνημονίου, το υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση 4 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση του τεμένους Βαγιαζήτ στο Διδυμότειχο, προκαλώντας ποικίλες αντιδράσεις. Αυτό σημαίνει ότι προφανώς... «λεφτά υπάρχουν», αλλά δίνονται μόνο για την αναστύλωση τεμενών στη Θράκη.

Επιστολή Ζαμπέλη στην Ιερά Σύνοδο: «Επιθυμούν μια Εκκλησία βουβή»

Βολές κατά του αρχιεπισκοπικού περιβάλλοντος, μερίδας ιεραρχών αλλά και ευχαριστίες σε μητροπολίτες εκφράζει με επιστολή του στα μέλη της Ιεράς Συνόδου ο απερχόμενος γενικός διευθυντής των Οικονομικών Υπηρεσιών της Εκκλησίας της Ελλάδος κ. Αντώνης Ζαμπέλης.

«Δυστυχώς, η μεταχείριση της Ελλαδικής Εκκλησίας (την οποίαν συστηματικώς αγνοούν ότι αποτελεί Θείο Καθίδρυμα και όχι μόνο ένα απλό ΝΠΔΔ) την τελευταία διετία έχει επανέλθει σε καθεστώς ομηρίας και απαξιώσεως μετά τη δίκαιη αντιμετώπισή της την προηγούμενη επταετία (2002 - 2009)» τονίζει ο κ. Ζαμπέλης και προσθέτει: «Μερικοί δυστυχώς μέσα στην Εκκλησία και κυρίως στους κόλπους της Αρχιεπισκοπής Αθηνών επιθυμούν μια Εκκλησία βουβή, άβουλη και έρμαιο της κρατικής εξουσίας».

Τρίτη, 29 Μαρτίου 2011

Οι αποφάσεις της τέταρης συνεδρίας της Δ.Ι.Σ. για το μήνα Μάρτιο.

Συνήλθε σήμερα Τρίτη, 29 Μαρτίου 2011, στην τετάρτη Συνεδρία Της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία :

Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2011

Kόψανε το «APXONTAPIKI» από την ET-1 μετά από 19 χρόνια !


Tο πρώτο θύμα στο υπό αναμόρφωση νέο πρόγραμμα της κρατικής τηλεόρασης υπό τη διεύθυνση του κ. Λάμπη Tαγματάρχη, είναι η επί 19 συνεχή χρόνια εκπομπή ‘‘APXONTAPIKI’’.

Tο ‘‘APXONTAPIKI’’ μεταδιδόταν κάθε Kυριακή πρωί μετά τη Θεία Λειτουργία από την ET-1 και την ευθύνη της οργάνωσης και την παρουσίαση είχε ο Σεβ. Mητροπολίτης Δημητριάδος κ. Iγνάτιος.

Σάββατο, 26 Μαρτίου 2011

π. Ἀλέξανδρος Σμέμαν - Κυριακὴ τῆς Σταυροπροσκυνήσεως

Ἀπὸ τὰ παμπάλαια χρόνια, τὸ βράδυ τοῦ Σαββάτου τῆς τρίτης ἑβδομάδος τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, ὁ σταυρὸς μεταφέρεται στὸ κέντρο τοῦ ναοῦ, καὶ ὁλόκληρη ἡ ἀκόλουθη ἑβδομάδα εἶναι γνωστὴ ὡς ἑβδομάδα τοῦ Σταυροῦ. Ξέρουμε πὼς ἡ Μεγάλη Τεσσαρακοστὴ ἀποτελεῖ μία προετοιμασία γιὰ τὴ Μεγάλη Ἑβδομάδα, τότε ποὺ ἡ Ἐκκλησία θὰ ἀνακαλέσει στὴ μνήμη τῆς τὸν πόνο, τὴ σταύρωση καὶ τὸ θάνατο τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ πάνω στὸ σταυρό. Ἡ προβολὴ τοῦ σταυροῦ στὴ μέση της Σαρακοστῆς, μᾶς ὑπενθυμίζει τὸ σκοπὸ τῆς βαθύτερης καὶ ἐντατικότερης ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Σαρακοστῆς. Ἔτσι εἶναι ὁ κατάλληλος τόπος ἐδῶ, γιὰ νὰ σκεφτοῦμε τὸ ρόλο τοῦ σταυροῦ, αὐτοῦ του σημαντικότατου καὶ χαρακτηριστικότατου ὅλων τῶν Χριστιανικῶν συμβόλων.

Τὸ σύμβολο αὐτὸ ἔχει δύο στενὰ ἀλληλένδετες σημασίες. Ἀφενὸς εἶναι ὁ σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ, αὐτὸ τὸ ἀποφασιστικὸ ὄργανο μὲ τὸ ὁποῖο ὁλοκληρώθηκε ἡ ἐπίγεια ζωὴ καὶ διακονία τοῦ Χριστοῦ.

Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2011

Ενας νέος κληρικός σε κάθε μητρόπολη

Στην πρόσληψη 82 ιερέων, έναν σε κάθε μητρόπολη, συμφώνησαν για το πρώτο τρίμηνο του 2011, ο υπουργός Εσωτερικών κ. Γ. Ραγκούσης και οι εκπρόσωποι της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου που συναντήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα.

Οι εκπρόσωποι της Ιεραρχίας είχαν ζητήσει προσφάτως την εξαίρεση της Εκκλησίας από την αναλογία «μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις».

Απομνημονεύματα Στρατηγού Μακρυγιάννη - Εικόνες του Αγώνος

Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2011

"Το 1821 παραμένει το μεγάλο σχολείο του απροσκύνητου ήθους. Και η νέα τάξη πραγμάτων μας θέλει προσκυνημένους και υποταγμένους" ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Μακαριώτατος στην ομιλία του στους ανώτατους αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων

Ομιλία για την Επανάσταση του 1821 έκανε σήμερα το μεσημέρι ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος στους ανώτατους αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων. Ο Μακαριώτατος αναφέρθηκε στην σημαντική προσφορά των κληρικών και των ιερομονάχων στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα, υπογραμμίζοντας την σπουδαία συμβολή του Αθανασίου Διάκου και του Επισκόπου Σαλώνων Ησαϊα "δύο μεγάλων προσωπικοτήτων που προσπαθούν να τις απομυθοποιήσουν", όπως είπε χαρακτηριστικά. Διαβάστε τα σημαντικότερα αποσπάσματα της ομιλίας του:

Η ιστορία δεν ξαναγράφεται

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται στην πατρίδα μας έντονη και συστηματική προσπάθεια επανεγγραφής της ιστορίας, τα αποτελέσματα της οποίας αναδεικνύουν τις βαθύτερες προθέσεις της: την αποδόμηση και αλλοίωση της ιστορικής γνώσης και αλήθειας, κυρίως όσον αφορά στην περίοδο του αγώνα της Εθνικής Παλιγγενεσίας και στον ρόλο της Εκκλησίας στην επανάσταση για την ελευθερία. Η προσπάθεια αυτή δε κρύβεται. Παρουσιάζεται δε ως αναγκαιότητα(!), στο πλαίσιο της διαμόρφωσης καλών σχέσεων με γειτονικά κράτη, απαλλαγμένων από τις ιστορικές εκείνες αναφορές που δήθεν δηλητηριάζουν και υποσκάπτουν την καλή γειτονία. Παρουσιάζεται, επίσης, ως καρπός δήθεν σύγχρονης επιστημονικής επεξεργασίας, η οποία επιθυμεί να δει τα ιστορικά γεγονότα από μια σύγχρονη(!) οπτική γωνία.

Νικολόπουλος "Στο στόχαστρο της τρόϊκας και οι μισθοί του Κλήρου;"

Το καυτό θέμα του διαχωρισμού Εκκλησίας-Κράτους, το οποίο αναθερμαίνει εν κρυπτώ η Κυβέρνηση, φέρνει στη Βουλή ο Βουλευτής Αχαΐας Νίκος Ι. Νικολόπουλος με αφορμή τις διαφαινόμενες προθέσεις της Κυβέρνησης να διακόψει την μισθοδοσία του Κλήρου!

Ο πρωθυπουργός δηλώνει ότι άρχισε ο διάλογος, ενώ η Υπουργός Παιδείας δήλωσε από βήματος του London School of Economics ότι τάσσεται υπέρ του διαχωρισμού Κράτους-Εκκλησίας, με βάση την οποία η Υπουργός Παιδείας, δεν κάνει λόγο για διάλογο αλλά για παγιωμένη θέση οριστικού διαχωρισμού, επισημαίνοντας παράλληλα ότι ο προβληματισμός της έγκειται στον τρόπο που θα μπορούσε να γίνει το δύσκολο αυτό εγχείρημα και όχι στο αν θα γίνει!..

Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2011

Η Εξομολόγηση η πλέον μαρτυρική πλευρά της ιερατικής διακονίας Ομιλία του π. Νεκταρίου Αντωνόπουλου στο Βόλο

Στον Βόλο βρέθηκε ο Αρχιμ. Νεκτάριος Αντωνόπουλος, Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Σαγματά Βοιωτίας, προκειμένου να ομιλήσει στη Γενική Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος, για τον μήνα Μάρτιο, που πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας (21/3), αλλά και να κομίσει, προς προσκύνηση, τεμάχιο του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Λουκά του Ιατρού, Αρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως & Κριμαίας.

Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2011

Η Ώρα της Γης

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η Ελλάδα συμμετέχει στην παγκόσμια εκστρατεία του WWF ενάντια στην κλιματική αλλαγή που έχει χαρακτηριστεί ως «το μεγαλύτερο συμμετοχικό γεγονός στον πλανήτη».

Κάθε χρόνο η Ώρα της Γης λαμβάνει και έναν ξεχωριστό χαρακτήρα. Το 2009, όπου οι Έλληνες συμμετείχαν με πρωτοφανή ενθουσιασμό, η εκστρατεία εστίασε τη δυναμική της στην Κοπεγχάγη. Ένα χρόνο αργότερα και μετά τις άκαρπες διαπραγματεύσεις στην πρωτεύουσα της Δανίας, η Ώρα της Γης ήρθε να μας υπενθυμίσει ότι όταν χάνεται μια μάχη δεν χάνεται και ο πόλεμος.
Φέτος, η Ώρα της Γης 2011 ξεπερνάει τον ίδιο της τον εαυτό! Μας θέτει απλά ερωτήματα για το τι πραγματικά κάνουμε για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, μετά από την μια συμβολική ώρα στο σκοτάδι.
Χρησιμοποιούμε τα ΜΜΜ; Επιλέγουμε το ποδήλατο, ή ακόμα και τα…πόδια μας για τις μετακινήσεις μας;

Σάββατο, 19 Μαρτίου 2011

Κενές εφημεριακές θέσεις στην Ιερά Μητρόπολη Χίου, Ψαρών και Οινουσών


Αρχιερατική Εποπτεία πόλεως Χίου: 2
Άγιος Μηνάς, Βίκτωρ και Βικέντιος (Μητροπολιτικός Ναός)
Μεταμόρφωση Σωτήρος Λιβάδια
Αρχιερατική Εποπτεία Κάμπου: 3
Άγιος Γεώργιος Σταφυλά
Άγιος Ισίδωρος Πετροκοκκίνου
Γέν. Θεοτόκου Συριωτίσσης (& Άγιος Εφραίμ)
Αρχιερατική Εποπτεία Βροντάδου: 4
Βροντάδος: Άγιος Κήρυκος, Κοίμηση Θεοτόκου Ερειθιανή, Προφήτης Ηλίας.
Ανάβατος: Ταξιάρχαι
Αρχιερατική Εποπτεία Καρδαμύλων: 2*
Καρδάμυλα: Αγία Παρασκευή

Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ (Σύντομος βίος)

Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς εἶναι ἕνας ἀπό τούς μεγαλύτερους Πατέρες καί διδασκάλους τῆς μυστικῆς καί νηπτικῆς θεολογίας καί τῆς δογματικῆς ἀλήθειας τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας.

Καταγόταν ἀπό ἀριστοκρατική καί πλούσια γενιά. Οἱ γονεῖς του προέρχονταν ἀπό τήν Μ. Ἀσία. Μέ τήν προσπέλαση ὅμως τῶν Τούρκων στά Βυζαντινά ἐδάφη, ἀναγκάστηκαν νά ἐγκαταλείψουν τήν πατρίδα τους καί νά ἐγκατασταθοῦν στήν Κωνσταντινούπολη. Ἐκεῖ ὁ πατέρας τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου ἔφτασε σέ μεγάλα ἀξιώματα καί ἔγινε Συγκλητικός. Ἀλλά ἡ πίστη του καί ἡ ἀγάπη του γιά τό Θεό, δέν τόν ἄφηναν νά προσφερθεῖ ὁλοκληρωτικά στά κοσμικά ἀξιώματα καί στίς τιμές. Ἀντίθετα πολλές φορές λειτουργοῦσαν εἰς βάρος τῶν πολιτειακῶν του ὑποχρεώσεων. Διηγοῦνται χαρακτηριστικά οἱ βιογράφοι ὅτι κάποτε, σέ μιά συνεδρίαση τῆς Συγκλήτου, ἦταν βυθισμένος σέ βαθιά προσευχή, ἐνῶ τό θέμα ἦταν πολύ σοβαρό καί ἡ συζήτηση ὀξεία. Ὁ αὐτοκράτορας, πού ἰδιαίτερα ὑπολόγιζε τή γνώμη του, στράφηκε πρός τό μέρος του γιά νά ζητήσει τή γνώμη του. Ὁ Συγκλητικός ὅμως προσευχόταν καί βρισκόταν σέ ἄλλους κόσμους. Ὁ αὐτοκράτορας συγκινήθηκε ἀπό τό θέαμα καί δέν τόλμησε «νά τόν κατεβάσει ἀπό τόν οὐρανό».

Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2011

Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Η παρουσία του Εσταυρωμένου ή άλλων θρησκευτικών συμβόλων στις σχολικές αίθουσες "δεν παραβίαζει το δικαίωμα στην εκπαίδευση".

Με δεκαπέντε ψήφους υπέρ και δύο κατά η Ολομέλεια του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, εκδικάζοντας την προσφυγή Λάουτσι και άλλων κατά Ιταλίας, αποφάνθηκε σήμερα ότι η παρουσία του σταυρού στις σχολικές αίθουσες της Ιταλίας δεν συνιστά παραβίαση του δικαιώματος στην εκπαίδευση.
Η υπόθεση αφορούσε την παρουσία των σταυρών στις σχολικές αίθουσες των δημόσιων σχολείων στην Ιταλία, η οποία κατά τους προσφεύγοντες ήταν ασυμβίβαστη με την υποχρέωση του κράτους να σέβεται, κατά την άσκηση των καθηκόντων του, κατά την εκπαίδευση και τη διδασκαλία, το δικαίωμα των γονέων να εξασφαλίζουν στα παιδιά τους μια εκπαίδευση και διδασκαλία σύμφωνα με τις θρησκευτικές και φιλοσοφικές τους πεποιθήσεις.

Αποδεκτή η παρουσία του σταυρού στις σχολικές αίθουσες, σύμφωνα με το ΕΔΑΔ

«Δικαιώνει» την Ιταλία

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων έκρινε την Παρασκευή ότι είναι αποδεκτή η παρουσία των σταυρών στις σχολικές αίθουσες. Η απόφαση ήρθε μετά από έφεση που άσκησε η ιταλική κυβέρνηση σε προηγούμενη απόφαση του Δικαστηρίου που απαγόρευε τη χρήση του σταυρού.

Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2011

Δεν μίλησε για κακοδιαχείριση

Γράφει σήμερα η εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ (Πέμπτη 17/3/2011, σελ. 4):

Ήτανε στραβό το κλίμα, βάλαμε κι εμείς το χεράκι μας από δημοσιογραφική ποιητική αδεία. Διότι ο πρόεδρος του Συνδέσμου, κατά την προχθεσινή συνέντευξη που παραχώρησε έκανε μεν λόγο για έλλειμμα δημοκρατίας, δεν υπαινίχθηκε όμως καν στοιχεία κακοδιαχείρισης και αδιαφάνειας, όπως το ρεπορτάζ μας του απέδωσε.

Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2011

Ο ΑΓΙΟΣ ΑΛΕΞΙΟΣ Ο επονομαζόμενος Άνθρωπος του Θεού

Σύγχρονη φορητή εικόνα του
Αγίου Αλεξίου. Φιλοτεχνήθηκε στην
Ιερά Μονή Ξενοφώντος του
Αγίου Όρους
Ανάμεσα στους δημοφιλέστερους αγίους των πρώιμων χριστιανικών χρόνων συγκαταλέγεται και ο τιμώμενος στις 17 Μαρτίου Άγιος Αλέξιος, ο οποίος διακρίθηκε για τη φιλόθεη βιοτή, τη βαθιά ευσέβεια και πίστη και την άκρα ταπείνωση, άσκηση και εγκράτεια. Η αφανής επίγειά του βιοτή, του εξασφάλισε κατά θεϊκή επιταγή τη θεόκλητη προσωνυμία «Ο Άνθρωπος του Θεού», αφού ο ίδιος ο Κύριος με τη φωνή Του τον αποκάλυψε, τον ονόμασε και τον υπέδειξε στον χριστιανικό λαό της Ρώμης. 

Ο Άγιος Αλέξιος γεννήθηκε στη Ρώμη το 357 επί των ημερών του βασιλιά Κωνστάντιου. Ήταν ο μονογενής γιος του υψηλού αξιωματούχου Ευφημιανού, του πρώτου της Συγκλήτου, και της Αγλαΐδας, που καταγόταν από αριστοκρατικό γένος. Οι πλούσιοι και ευγενείς γονείς του διακατέχονταν από βαθιά χριστιανική πίστη και από φιλάνθρωπα χριστιανικά αισθήματα. Γι’ αυτό και το σπίτι τους είχε καταστεί το καταφύγιο των ορφανών, των χηρών και των πενήτων. Ο Αλέξιος ανατράφηκε με τα νάματα της χριστιανικής πίστεως, αλλά του προσφέρθηκε πλουσιοπάροχα και κοσμική γνώση και σοφία.

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ Ἀνακοινωθέν περί τῆς Βασιλικῆς Παρασκευῆς Πεντάκη - Ρύντεν (Βασούλας). (16.03.2011).

Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία, ἀκολουθοῦσα ἀπαρεγκλίτως τό λαμπρόν ὑπόδειγμα καί τήν διδαχήν τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, τήν διδασκαλίαν τῶν ἐχόντων τήν ἐξ αὐτῶν Διαδοχήν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας καί τάς θεοπνεύστους Ἀποφάσεις τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων, διαφυλάττει ὡς πολύτιμον μαργαρίτην τήν πίστιν τῆς Μιᾶς, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας, τήν ὁποίαν βιώνει τό χριστεπώνυμον πλήρωμα αὐτῆς διά μέσου τῆς συμμετοχῆς εἰς τήν μυστηριακήν καί τήν καθόλου πνευματικήν ζωήν τοῦ θεοϊδρύτου ἐκκλησιαστικοῦ σώματος.

Απάντηση του Προέδρου Μπαρόζο σε επιστολή της Δ.Ι.Σ. για την έκδοση του ευρωπαϊκού ημερολογίου

Προς τον
Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη κ.κ.
Μάρκο Βασιλάκη
Αρχιγραμματέα Ιεράς Συνόδου
Εκκλησίας της Ελλάδος

Πανοσιολογιώτατε,

Σε απάντηση της από 17ης Ιανουαρίου επιστολής σας, ο Πρόεδρος Μπαρόζο μου ζήτησε να σας ενημερώσω σχετικά με τα μέτρα που πήρε η Επιτροπή προς αποκατάσταση της παράλειψης των χριστιανικών θρησκευτικών εορτών στην έκδοση 2010/2011 του ευρωπαϊκού ημερολογίου.

Τρίτη Συνεδρία της Δ.Ι.Σ. για το μήνα Μάρτιο

Συνήλθε σήμερα Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2011, στην τρίτη Συνεδρία Της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία :
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της προηγουμένης Συνεδρίας.

Ανακοινωθέν Δ.Σ. για την Συνέντευξη Τύπου της 15/3/2011

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ
ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
ΧΙΟΥ, ΨΑΡΩΝ ΚΑΙ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ

Χίος 16 Μαρτίου 2011 
ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ
822 00 ΒΡΟΝΤΑΔΟΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Κληρικών Χίου έδωσε χθες Τρίτη 15 Μαρτίου 2011 συνέντευξη τύπου προς τους εκπροσώπους των Μ.Μ.Ε. της Χίου, που αποδέχτηκαν την πρόσκλησή του. 

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου π. Γεώργιος Κωνσταντίνου διένειμε γραπτό κείμενο με τα κεντρικά σημεία και θέματα της συνέντευξης και από το οποίο μίλησε στο μεγαλύτερο μέρος της ωριαίας συνέντευξης τύπου.

Τρίτη, 15 Μαρτίου 2011

Συνέντευξη τύπου του Σύνδεσμου Κληρικών Χίου

Πως είδαν τη συνέντευξη τύπου τα Μ.Μ.Ε. της Χίου (1):

Στην ιστοσελίδα του τηλεοπτικού σταθμού της ΠΑΤΡΙΔΑΣ διαβάζουμε:

"ΒΓΑΖΟΥΝ ΚΑΝΤΗΛΕΣ ΜΕ ΤΗ ΛΕΞΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ "
16.03.11

Συνέντευξη τύπου του Σύνδεσμου Κληρικών Χίου

Με τον πρόεδρό του Συνδέσμου Κληρικών π. Γεώργιο Κωνσταντίνου να εξαπολύει για μία ακόμα φορά τα πυρά του κατά των μητροπολιτικών γραφείων, βάλλοντας ευθέως κατά των ιερέων που τα στελεχώνουν , αλλά και θίγοντας ζητήματα που αφορούν τόσο τους ιερείς της Χίου όσο και της υπόλοιπης Ελλάδας, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου παραχώρησε συνέντευξη τύπου από το πρωί της Τρίτης.

Δεύτερη Συνεδρία της Δ.Ι.Σ. για το μήνα Μάρτιο

Συνήλθε σήμερα Τρίτη, 15 Μαρτίου 2011, στην δεύτερη Συνεδρία Της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία :

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της προηγουμένης Συνεδρίας.

Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2011

Απάντηση Σαχινίδη σε Ροντούλη για μισθοδοσία κληρικών.

«Η μισθοδοσία των διαβαθμισμένων κληρικών της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας διαμορφώνεται βάσει της υπ’ αριθ. 2/73045/0022/2-1-2004 Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομίας και Οικονομικών, η οποία έχει εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 21 του Ν. 3205/2003, δηλαδή του μισθολογίου των δημοσίων υπαλλήλων», απαντά ο Υφυπουργός Οικονομικών Φίλιππος Σαχινίδης, σε Ερώτηση του βουλευτή Λάρισας του ΛΑ.Ο.Σ. Αστέριου Ροντούλη, σχετικά με την μισθοδοσία των κληρικών.

Πρώτη Συνεδρία της Δ.Ι.Σ. για το μήνα Μάρτιο

Συνῆλθε σήμερα Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2011, στήν πρώτη Συνεδρία Της ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ὑπό τήν Προεδρία τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερωνύμου.

Στήν ἀρχή τῆς Συνεδρίας, ὁ Μακαριώτατος Πρόεδρος καί τά Μέλη τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου, ἐξέφρασαν τήν συμπάθειά τους στόν δοκιμαζόμενο ἀπό τόν μεγάλο σεισμό καί τίς καταστροφικές συνέπειές του, Λαό τῆς Ἰαπωνίας.

"Η Εκκλησία παρούσα στην αντιμετώπιση της κρίσης"

Γενναίες αποφάσεις για την αντιμετώπιση της κρίσης, αλλά και αυτοκριτική ζήτησε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας, κατά τη διάρκεια γεύματος που παρέθεσε προς τιμήν του Aρχιεπισκόπου Ιερώνυμου και των μελών της Ιεράς Συνόδου, με την ευκαιρία του εορτασμού της Κυριακής της Ορθοδοξίας.

"Η κατάσταση γύρω μας επιδεινώνεται από την οξύτατη οικονομική κρίση που βιώνουμε. Χρόνιες παθογένειες του παρελθόντος, που τώρα προβάλλονται στο δύσκολο παρόν προδιαγράφουν ένα δύσκολο μέλλον. Οι καιροί απαιτούν αποφάσεις γενναίες απ' όλους μας και αυτοκριτική, τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο θεσμών.

Σάββατο, 12 Μαρτίου 2011

Η νίκη της αληθούς Πίστεως Κυριακή της Ορθοδοξίας

Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Μεταλληνού

Στις 11 Μαρτίου 843 - πρώτη Κυριακή της Μ. Τεσσαρακοστής τότε - μία σύνοδος στην Πόλη «αναστήλωσε», ανάρτησε και πάλι στους στύλους των ναών, τις άγιες εικόνες, δίνοντας έτσι τέλος στην πολιτικοθρησκευτική αναστάτωση της εικονομαχίας (726 - 843). Πρωτοστάτησε μία γυναίκα, η αυτοκράτειρα Θεοδώρα, επιβεβαιώνοντας το γεγονός ότι οι γυναίκες, ως μόνιμος φορέας του πολιτισμού, σώζουν την πίστη! Η Θεοδώρα είχε οσιακά τέλη στη Μονή των Γαστρίων και ίσως κάποιοι να μη γνωρίζουν ότι το λείψανό της βρίσκεται ακέραιο και άφθαρτο στην Κέρκυρα.

Ονομάστηκε «εορτή της Ορθοδοξίας» ως «νίκη της αληθούς Πίστεως», που προσφέρεται στον άνθρωπο ως δυνατότητα σωτηρίας, δηλαδή θέωσης. Η Ορθοδοξία είναι, σύμφωνα με τον αγιοπατερικό χαρακτηρισμό, «εργαστήριον αγιότητος», δηλαδή «εργοστάσιο παραγωγής Αγίων», ανθρώπων μεταμορφωμένων μέσα στη Θεία Χάρη, για να μπορούν να ζουν ως συν - άνθρωποι, ικανοί να δημιουργήσουν σχέσεις ισότητας και αδελφοσύνης. Όπου δε σώζεται αυτός ο άνθρωπος, ούτε αυθεντική κοινωνία μπορεί να υπάρξει. Στην Ορθοδοξία - όταν και όπου υπάρχει - σώζεται ένα τρισορθογώνιο σύστημα αναφοράς στο Θεό, το συνάνθρωπο και τον εαυτό μας, που συνιστά την ενότητα και ακεραιότητα του ανθρώπου (=σαότης/σωτηρία). Στην Ορθοδοξία των Αγίων μας δε σώζεται κανείς ατομικά, αλλά «διά του πλησίον». Αυτά γιορτάζουμε σήμερα...

Κυριακή Α΄Νηστειών. Ο Ιησούς καλεί το Φίλιππο και το Ναθαναήλ.


44 Τῇ ἐπαύριον ἠθέλησεν ὁ ᾿Ιησοῦς ἐξελθεῖν εἰς τὴν Γαλιλαίαν· καὶ εὑρίσκει Φίλιππον καὶ λέγει αὐτῷ· ἀκολούθει μοι. 45 ἦν δὲ ὁ Φίλιππος ἀπὸ Βηθσαϊδά, ἐκ τῆς πόλεως ᾿Ανδρέου καὶ Πέτρου. 46 εὑρίσκει Φίλιππος τὸν Ναθαναὴλ καὶ λέγει αὐτῷ· ὃν ἔγραψε Μωϋσῆς ἐν τῷ νόμῳ καὶ οἱ προφῆται, εὑρήκαμεν, ᾿Ιησοῦν τὸν υἱὸν τοῦ ᾿Ιωσὴφ τὸν ἀπὸ Ναζαρέτ. 47 καὶ εἶπεν αὐτῷ Ναθαναήλ· ἐκ Ναζαρὲτ δύναταί τι ἀγαθὸν εἶναι; λέγει αὐτῷ Φίλιππος· ἔρχου καὶ ἴδε. 48 εἶδεν ὁ ᾿Ιησοῦς τὸν Ναθαναὴλ ἐρχόμενον πρὸς αὐτὸν καὶ λέγει περὶ αὐτοῦ· ἴδε ἀληθῶς ᾿Ισραηλίτης, ἐν ᾧ δόλος οὐκ ἔστι. 49 λέγει αὐτῷ Ναθαναήλ· πόθεν με γινώσκεις; ἀπεκρίθη ᾿Ιησοῦς καὶ εἶπεν αὐτῷ· πρὸ τοῦ σε Φίλιππον φωνῆσαι, ὄντα ὑπὸ τὴν συκῆν εἶδόν σε. 50 ἀπεκρίθη Ναθαναὴλ καὶ λέγει αὐτῷ· ραββί, σὺ εἶ ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ, σὺ εἶ ὁ βασιλεὺς τοῦ ᾿Ισραήλ. 51 ἀπεκρίθη ᾿Ιησοῦς καὶ εἶπεν αὐτῷ· ὅτι εἶπόν σοι, εἶδόν σε ὑποκάτω τῆς συκῆς, πιστεύεις; μείζω τούτων ὄψει. 52 καὶ λέγει αὐτῷ· ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἀπ' ἄρτι ὄψεσθε τὸν οὐρανὸν ἀνεῳγότα, καὶ τοὺς ἀγγέλους τοῦ Θεοῦ ἀναβαίνοντας καὶ καταβαίνοντας ἐπὶ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου. 44 Την επόμενη ημέρα θέλησε να εξέλθει στη Γαλιλαία και βρίσκει το Φίλιππο. Και ο Ιησούς τού λέει: «Ακολούθα με». 45 Ήταν, λοιπόν, ο Φίλιππος από τη Βηθσαϊδά, από την πόλη του Ανδρέα και του Πέτρου. 46 Βρίσκει ο Φίλιππος το Ναθαναήλ και του λέει: «Αυτόν που έγραψε ο Μωυσής στο νόμο, και οι προφήτες, τον βρήκαμε: είναι ο Ιησούς, γιος του Ιωσήφ, που είναι από τη Ναζαρέτ». 47 Και ο Ναθαναήλ τού είπε: «Από τη Ναζαρέτ δύναται να είναι κάτι αγαθό;» Του λέει ο Φίλιππος: «Έλα και δες». 48 Ο Ιησούς είδε το Ναθαναήλ να έρχεται προς αυτόν και λέει γι’ αυτόν: «Να, αλήθεια, ένας Ισραηλίτης μέσα στον οποίο δεν υπάρχει δόλος». 49 Του λέει ο Ναθαναήλ: «Από πού με γνωρίζεις;» Ο Ιησούς αποκρίθηκε και του είπε: «Σε είδα προτού ο Φίλιππος σε φωνάξει, ενώ ήσουν κάτω από τη συκιά». 50 Ο Ναθαναήλ του αποκρίθηκε: «Ραβί, εσύ είσαι ο Υιός του Θεού, εσύ είσαι ο βασιλιάς του Ισραήλ». 51 Ο Ιησούς αποκρίθηκε και του είπε: «Επειδή σου είπα ότι σε είδα κάτω από τη συκιά, πιστεύεις; Θα δεις μεγαλύτερα από αυτά». 52 Και του λέει: «Αλήθεια, αλήθεια σας λέω, θα δείτε τον ουρανό ανοιγμένο και τους αγγέλους του Θεού να ανεβαίνουν και να κατεβαίνουν πάνω στον Υιό του ανθρώπου».


Πηγή: kainidiathiki.agiooros.org

Όταν η Χριστιανική διδασκαλία γίνεται πράξη

Ανθρωπιστική βοήθεια από τη Λέσβο.

«Ο Θεός και ο άνθρωπος συναντιούνται στο πρόσωπο του ανθρώπου κάτω στη Γη», λέει ο πατήρ Στρατής Δήμου, καθώς ξεφορτώνει από ένα φορτηγό πάνες, ρούχα και είδη υγιεινής έξω από το κέντρο κράτησης μεταναστών στις Φέρες.

Εφημέριος της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου Κεραμίου στον Δήμο Καλλονής Λέσβου και ιδρυτής της μη κυβερνητικής οργάνωσης Αγκαλιά, ασχολείται εντατικά τα τελευταία χρόνια με τη χορήγηση ανθρωπιστικής βοήθειας σε πρόσφυγες, μετανάστες και Έλληνες απόρους. Είναι η πρώτη φορά που έρχεται στον Έβρο. Στο φορτηγό που έχει ναυλώσει από τη Λέσβο βρίσκονται δυόμισι τόνοι ανθρωπιστικής βοήθειας.

Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2011

ΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ

ΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ

Aρ.Πρ.1
Ναύπλιον 08.3.2011 

Προς 
ΙΕΡΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ 
(ΙΣΚΕ) 
Σοφοκλέους 4 ΑΘΗΝΑ 


Ο “ΙΕΡΑΤΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ” διεξήγαγε την 21ην Φεβρουαρίου 2011 Αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Δ.Σ. Οι πλειοψηφίσαντες σε συνεδρία της 8ης Μαρτίου 2011 συγκροτήθηκαν σε σώμα ως εξής:

Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΤΗΡΩΝ ΚΑΙ Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΣΑΜΟ

Φορητή εικόνα του Αγίου Θεοδώρου
του Τήρωνος από τον ομώνυμο
ενοριακό ναό της πόλεως Σάμου
Μέσα στη χορεία των ενδόξων στρατιωτικών αγίων εξέχουσα θέση κατέχει ο τιμώμενος στις 17 Φεβρουαρίου, αλλά και το πρώτο Σάββατο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής Άγιος μεγαλομάρτυς Θεόδωρος ο Τήρων, ο οποίος έλαβε την προσωνυμία αυτή από τη λατινική λέξη «TIRO», που σημαίνει νεοσύλλεκτος στρατιώτης. 

Γεννήθηκε στο χωριό Χουμιαλά, που βρίσκεται στην περιοχή της αρχαίας πόλεως Αμάσεια του Πόντου της Μικράς Ασίας και έδρασε επί των ημερών του Ρωμαίου αυτοκράτορος Διοκλητιανού (264-285) και των διαδόχων του, Μαξιμιανού (286-305) και Μαξιμίνου (307-313). Ο Θεόδωρος κατατάχθηκε στο στράτευμα των Τηρώνων, δηλαδή των νεοσυλλέκτων, σε μία περίοδο κατά την οποία ο Διοκλητιανός είχε εξαπολύσει αδυσώπητο διωγμό εναντίον των χριστιανών. Την εποχή αυτή δεν είχε γίνει ακόμη γνωστή η χριστιανική ιδιότητα του Θεοδώρου, ο οποίος λόγω του γενναίου φρονήματός του είχε τοποθετηθεί σε στρατιωτικό απόσπασμα κοντά στην πόλη Ευχάιτα του Πόντου με επικεφαλής τον ειδωλολάτρη αξιωματικό Βρύγκα. Στην περιοχή αυτή υπήρχε ένα μεγάλο δάσος, στο οποίο είχε τη φωλιά του ένα τεράστιο φίδι.

Kαι Πάλι Πρόεδρος Ο Παπά Γιώργης Στους Κληρικούς

Ο Ιερατικός Σύνδεσμος Κληρικών Αργολίδας έκανε πριν λίγες ημέρες αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου διοικητικού συμβουλίου. 

Πρόεδρος εξελέγη ο πάτερ Γεώργιος Σελλης, ιερέας στον Άγιο Πέτρο άλλα και πρόεδρος των Κληρικών της Ελλάδας.

Αντιπρόεδρος είναι ο Κωνσταντίνος Δημας, γραμματέας ο Κωνσταντίνος Παπακωνσταντινου, ταμιας ο π. Δημήτριος Κωστοπουλος, και μέλη οι Εμμανουήλ Ντακαρης και Χρήστος Ιωαννιδης.

Πηγή: inargolida.gr

Πρόσκληση σε συνέντευξη τύπου από το Δ.Σ. του Συνδέσμου


Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2011

«Φως Χριστού φαίνει πάσι» και «Κατενθυνθήτω» στη Λειτουργιά των Προηγιασμένων Δώρων

Παναγιώτη Ι. Σκάλτση 
Πηγή: Περιοδικό Εφημέριος. Μάρτιος 2003

Από τα ωραιότερα στοιχεία της Προηγιασμένης, χαρακτηριστικά της Λειτουργίας αυτής ως εσπερινής σύναξης, είναι ο σταυροειδής φωτισμός - ευλογία1 του λαού με τη σχετική εκφώνηση «φώς Χριστού φαίνει πάσι», και η ψαλμωδία του «Κατευθυνθήτω η προσευχή μου ως θυμίαμα ενώπιον σου...»2 μετά από τα αναγνώσματα.

Το πρώτο λέγεται από τον ιερέα μαζί με το «Σοφία ορθοί»3 μετά το Παλαιοδιαθηκικό ανάγνωσμα από τη Γένεση, το δεύτερο προκείμενο πού ακολουθεί, και το Κέλευσον πού λέει ο αναγνώστης.4 Τότε ο ιερέας κρατώντας θυμιατό στο δεξί χέρι και λαμπάδα, μανουάλιον μετά κηρού, στο αριστερό, στέκεται μπροστά στην Αγία Τράπεζα και φωτίζει σταυροειδώς το λαό, λέγοντας το «Σοφία-ορθοί». Κατόπιν σφραγίζει σταυροειδώς πάλι το λαό, λέγοντας το «φως Χριστου φαίνει πασι».5

Τα βάζει και με τους χριστιανούς ο Πειραιώς

«Μάχες» του Μητροπολιτη Σεραφείμ και κατά του Παγκοσμίου συμβουλίου Εκκλησιών

Της Μαρίας Αντωνιάδου στο ΒήμαOnline

Άφωνοι, πλέον, οι ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος βλέπουν τον Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ να εξακοντύει τα «πύρινα» βέλη του ακόμη και εναντίον τους.

Ο Αρκαλοχωρίου Ανδρέας για την αναστολή του διορισμού των κληρικών

Η Εκκλησία προϋπήρχε της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Ελληνικού Κράτους, της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, της Βυζαντινής αυτοκρατορίας και έχει την αρχή της στη Θεϊκή αποκάλυψη για τη λύτρωση του ανθρώπου από τα πάθη του, εν τω προσώπω του σαρκωθέντος και ενανθρωπισθέντος Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.

Τα όποια κοινωνικά σχήματα του κόσμου τούτου, μεταξύ αυτών και τα σημερινά, δηλαδή η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ελληνική Πολιτεία, είναι τα επίγεια όργανα προς την ουράνια εσχατολογική και αποκαλυπτική πορεία της Εκκλησίας, ημών των ορθοδόξων χριστιανών.

Συνεπώς, εν μέσω των περιπετειών της ιστορίας και των σχημάτων αυτού του κόσμου, πορεύεται η Εκκλησία ως σώμα Χριστού και τα μεν γήινα παρέρχονται, η δε Εκκλησία παραμένει «ἐν οὐρανῷ καί ἐπί γῆς εἰς τούς αἰώνας, ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος τούτου».

Τρίτη, 8 Μαρτίου 2011

ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ OMIΛIA ΙΘ´. Εἰς τοὺς Ἁγίους Τεσσαράκοντα Μάρτυρας

1. Ποίος κορεσμός θα ημπορούσε να υπάρξη από την μνήμην των μαρτύρων, δι' αυτόν ο οποίος αγαπά τους μάρτυ­ρας; Διότι η τιμή προς τους ανδρείους από μέρους των συνδούλων των, αποδεικνύει την εύνοιαν προς τον κοινόν Κύριον. Είναι άλλωστε όλοφάνερον ότι αυτός ο οποίος παραδέχεται τους γενναίους άνδρας, δεν θα υστερήση κατά την μίμησιν, όταν ευρεθή εις παρομοίας περιστάσεις. Να μακαρίσης αληθινά αυτόν που εμαρτύρησε, δια να γίνης μάρτυς κατά την διάθεσιν, και θα καταλήξης να αξιωθής τους ιδίους μισθούς με εκείνους, χωρίς να διωχθής, χωρίς να καής εις την φωτιάν, χωρίς να μαστιγωθής. Ημείς δε δεν πρόκειται να θαυμάσωμεν ένα, ούτε μόνον δύο, ούτε ο αριθμός των μακαριζομένων φθάνει μέχρι του αριθμού των δέκα. Αλλά σαράντα άνδρες, που ωσάν να είχαν μίαν ψυχήν εις ξεχωριστά σώματα, με μίαν σύμπνοιαν και ομόνοιαν της πίστεως, μίαν επέδειξαν και την καρτερίαν εις τα βάσανα και την αντίστασιν, χάριν της αληθείας. Όλοι υπήρ­ξαν ένας και ένας’ Ίσοι εις την διάθεσιν και ίσοι εις τον αγώ­να.

Ομιλία Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου στο μνημόσυνο του Πατριάρχου Κωνσταντίνου του ΣΤ'

Ὀμιλία τῆς Α.Θ.Παναγιότητος, τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου εἰς τὸ μνημόσυνον τοῦ Πατριάρχου Κωνσταντίνου τοῦ Στ´(Π.Πατριαρχικὸς Ναός, 6 Μαρτίου 2011). 

Ἱερώτατοι Ἅγιοι Ἀδελφοί,
Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,

Ὑπὸ τὰς δεινὰς περιστάσεις τῶν ἀρχῶν τῆς δεκαετίας τοῦ 1920 ἡ ἐμπερίστατος λίαν Μήτηρ Ἐκκλησία ὑπέστη ἓν δεινότερον πλῆγμα διὰ τὴς ἀπελάσεως τοῦ Προκαθημένου καὶ προστάτου αὐτῆς Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Κωνσταντίνου τοῦ Στ΄. Οὗτος, ὁ Πατριάρχης τῶν μόλις 43 ἡμερῶν, τὴν πρωΐαν τῆς ἑορτῆς τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν τοῦ ἔτους 1925, ἀντὶ νὰ κατέλθῃ εἰς τὸν Πάνσεπτον τοῦτον Ναὸν διὰ τὴν καθιερωμένην Πατριαρχικὴν καὶ Συνοδικὴν Χοροστασίαν, ὡδηγήθη ὡς ἀνταλλάξιμος εἰς ἀναγκαστικὴν ἐκ τῆς Πόλεως ἀπομάκρυνσιν.

Μητροπολίτης Πειραιώς: Το να χρησιμοποιείται ο Καζαντζάκης για ένα «φασιστικό νομοσχέδιο... αποτελεί πρωτοτυπία που δεν έχει προηγούμενο»

Επανέρχεται στην διαφωνία του με τον Υπουργό Δικαιοσύνης, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ με σημερινή (08.03.2011) ανακοίνωσή του.

Ο κ. Σεραφείμ ανταπαντάει στις δηλώσεις Καστανίδη και στην αναφορά που έκανε ο δεύτερος στον Καζαντζάκη (δείτε ΕΔΩ), λέγοντας πως «τό νά χρησιμοποιεῖται βέβαια ὁ Ν. Καζαντζάκης γιά νά ὑποστηρίξει ἕνα προδήλως φασιστικό νομοσχέδιο διά τοῦ ὁποίου ἐπιβάλλεται φασιστική λογοκρισία καί ποινικοποιεῖται ἡ ἐλευθερία τῆς ἐκφράσεως ἀποτελεῖ πρωτοτυπία πού δέν ἔχει προηγούμενο».

Ακολουθεί η ανακοίνωση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ.

Ο αγώνας για τα Θρησκευτικά τότε και τώρα!


Σε άρθρο του με τον τίτλο «Παθολογικά συμπτώματα της σύγχρονης ιστοριογραφίας» που δημοσιεύεται στην εφημερίδα «Χριστιανική» (Πέμπτη 17/2/2011) ο π. Γεώργιος Μεταλληνός μεταξύ άλλων αναφέρεται και στον αγώνα των φοιτητών Θεολογίας υπέρ του μαθήματος των Θρησκευτικών το 1962! Ας αναλογιστεί ο καθένας μας τις ευθύνες του σήμερα για τη στάση που τηρεί απέναντι στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς και τις αποφάσεις για το θρησκευτικό μάθημα.

Γράφει λοιπόν ο π. Γεώργιος Μεταλληνός:
«…το αίτημα να ξαναγραφεί η Iστορία κυριαρχεί σήμερα στο χώρο της εκπαίδευσης.

ΠΡΟΣ ΤΟ ΛΑΟ:"Η Ορθόδοξη Εκκλησία και η Επανάσταση του 1821"Ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος. [8/3/2011]

ΠΡΟΣ ΤΟ ΛΑΟ -ΜΑΡΤΙΟΣ 2011                                                                                            
Πηγή: ΑΚΤΙΝΕΣ

ΙΕΡΟΣ ΚΛΗΡΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Αποστόλου Νικολαΐδη, Καθηγητή της Κοινωνιολογίας της θρησκείας και της Κοινωνικής Ηθικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών 

1. Περί συνδικαλισμού 

Ο συνδικαλισμός είναι κίνημα που εμφανίζεται ταυτόχρονα με τη βιομηχανική επανάσταση και συγκεκριμένα με την κυριαρχία της καπιταλιστικής ιδεολογίας. Συγκεκριμένα εμφανίζεται στην Αγγλία τον 18ο αιώνα. Συνδέεται άμεσα με το χώρο της εργασίας και αναπτύσσεται ταυτόχρονα με τον εργασιακό ολοκληρωτισμό[1] που μεταφράζεται κυρίως σε οικονομική, πολιτική και κοινωνική εκμετάλλευση της εργατικής δύναμης υπέρ του κεφαλαίου, πρακτική που σηματοδοτεί ή και εκφράζει την υποδούλωση των εργατών. 

Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2011

Δημητριάδος Ιγνάτιος: «Η μισθοδοσία του Κλήρου δεν είναι δωρεά, ούτε προσφορά. Είναι υποχρέωση του Κράτους» - Χειροτονία του πρώτου μη μισθοδοτούμενου Κληρικού στη Μητρόπολη Δημητριάδος

Την χειροτονία του πρώτου μη μισθοδοτούμενου εγγάμου Διακόνου της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος, τέλεσε την Κυριακή της Τυρινής ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, στον Ιερό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος Νέας Ιωνίας. Την ερχόμενη Κυριακή, της Ορθοδοξίας, ο νέος Διάκονος, πρώην αθλητής της κωπηλασίας, θα χειροτονηθεί Πρεσβύτερος στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Βόλου.

Προσφωνώντας τον νέο Διάκονο ο κ. Ιγνάτιος επεσήμανε ότι «οι Κληρικοί είναι αυτοί που καλούνται πάντα να γίνουν οδηγοί του λαού, κυρίως σε μια εποχή σαν κι αυτή που ζούμε. Η ιερατική ζωή είναι μια πορεία αγώνων και θυσιών. Είναι, όμως, ενταγμένη σε ένα αρμονικό σύστημα ζωής μέσα στην Εκκλησία, όπου επικρατεί τάξη και ο καθένας δε μπορεί να λέει και να πράττει ό,τι θέλει. Η Εκκλησία μας κράτησε αλώβητη αυτή την αλήθεια και την διασώζει μέσα στο Συνοδικό Της σύστημα. Όποιος δε μπορεί να προσαρμοστεί στη συντεταγμένη αυτή Συνοδική πορεία χάνει το δρόμο του, σπαταλά τις δυνάμεις του...»

ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ 2011 μ.Χ. (Τὸ στάδιον τῶν ἀρετῶν ἠνέῳκται)

ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ 
 

Κυριακή, 6 Μαρτίου 2011

Το σχέδιο για το νέο Λύκειο.

Η Α' Λυκείου θα είναι τάξη προσανατολισμού, η Β' και η Γ' εξειδίκευσης, ενώ το τρίπτυχο της μεταρρύθμισης είναι λίγα μαθήματα, δραστικός περιορισμός της γενικής παιδείας και προσαρμογή σε κύκλους μαθημάτων

Νέα προγράμματα σπουδών κι ένα σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποσυνδεδεμένο από το σχολείο έρχονται να καταργήσουν το Λύκειο με τη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα.

Στο στόχαστρο της τρόικας οι μισθοί των κληρικών

Άρχισαν τα... εκκλησιαστικά όργανα ύστερα από θέμα που έθεσε η Κομισιόν σχετικά με τα 220 εκατ. ευρώ τον χρόνο που κοστίζει η συντήρηση του κλήρου. Ο πρωθυπουργός επιβεβαιώνει την ύπαρξη διαλόγου για το ζήτημα.

Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΗΛΩΝΕΙ ότι άρχισε ο διάλογος, Ο Αρχιεπίσκοπος το διαψεύδει με κάθε ευκαιρία, η υπουργός Παιδείας δήλωσε από βήματος του London School of Economics ότι τάσσεται υπέρ του διαχωρισμού κράτους - Εκκλησίας. Αναπάντητα παραμένουν και τα ερωτήματα για τη μισθοδοσία του κλήρου, η οποία ξεπερνά τα 220 εκατ. ευρώ τον χρόνο, με τον κ. Ιερώνυμο να μην αναλαμβάνει πρωτοβουλία και τους αρχιερείς να είναι πλέον «στο κόκκινο», με πρωτοστάτη τον μητροπολίτη Καλαβρύτων Αμβρόσιο.

Λόγος Κατηχητήριος ἐπί τῇ ἐνάρξει τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς (2011).

Ἀριθμ. Πρωτ. 195

+ Β Α Ρ Θ Ο Λ Ο Μ Α Ι Ο Σ

ΕΛΕῼ ΘΕΟΥ
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ - ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ 
ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
ΠΑΝΤΙ Τῼ ΠΛΗΡΩΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΧΑΡΙΣ ΕΙΗ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ
ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, 
ΠΑΡ’ HΜΩΝ ΔΕ ΕΥΧΗ, ΕΥΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΗΣΙΣ

Ἀδελφοί καί τέκνα ἀγαπητά ἐν Κυρίῳ,

«Τό στάδιον τῶν ἀρετῶν ἠνέωκται, οἱ βουλόμενοι ἀθλῆσαι εἰσέλθετε, ἀναζωσάμενοι τόν καλόν τῆς νηστείας ἀγῶνα.» , ἤ, καλύτερον, πάντοτε εὑρίσκεται ἀνοικτόν, ἀπό τότε πού ὁ Πανοικτίρμων Κύριος τῆς Δόξης ηὐδόκησε νά λάβῃ τήν ἀνθρωπίνην φύσιν. Ἔκτοτε καλεῖ διά τῆς Ἐκκλησίας Του κάθε ἄνθρωπον νά συμμετάσχῃ εἰς τάς ἀπείρους δωρεάς τῆς Χάριτος τοῦ Παναγίου Πνεύματος, ἰδιαιτέρως δέ κατά τήν εὐλογημένην ταύτην περίοδον τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς.

Ρήσεις και αντιρρήσεις σε συζήτηση για το αν πρέπει να ανεγερθεί τέµενος Τζαµί ή... µη τζαµί στην Αθήνα;

«Η πολυπολιτισµικότητα απέτυχε». Τα φώτα σβήνουν και σε πρώτο πλάνο στο βιντεογουόλ ξεπροβάλλει η δήλωση της Ανγκελα Μέρκελ πλάι σε µια φωτογραφία της. Τα πλάνα εναλλάσσονται µε σκηνές από συγκρούσεις µε τα ΜΑΤ στον Αγιο Παντελεήµονα, δηλώσεις πολιτών που φωνάζουν ότι δεν θέλουν τζαµί στην Αθήνα και µε σκηνές από τη δηµόσια προσευχή των µουσουλµάνων στην Αθήνα. 

Μια εισαγωγή σε ένα θέµα µε πολλές «γωνίες», όπως φάνηκε στο debate για την ανέγερση τζαµιού στην Αθήνα, που οργάνωσε η Intelligence 2 Greece (IQ2) σε συνεργασία µε το Βρετανικό Συµβούλιο. «Η ανέγερση µουσουλµανικού τεµένους στην Αθήνα µόνο καλό µπορεί να κάνει». Αυτό ήταν το θέµα πάνω στο οποίο τοποθετήθηκαν οι δύο «αντίπαλες» οµάδες. Πολλοί δεν έκρυψαν ότι εµφανίστηκαν για να ακούσουν τον αµφιλεγόµενο Ταρίκ Ραµαντάν, αιγύπτιο φιλόσοφο και θεολόγο, εγγονό του ιδρυτή της αιγυπτιακής Μουσουλµανικής Αδελφότητας.