Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011

12 τα κενά ή 32; Βαρυσήμαντο άρθρο του π. Μαρκέλλου Μαλαφή.

Γράφτηκε πως τα κενά στην Ιερά Μητρόπολη Χίου Ψαρών και Οινουσσών είναι μόνο δώδεκα (12), για τον Γενικόν Αρχιερατικόν και Τριάκοντα δύο (32) κατά τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Κληρικών της Ιεράς Μητρόπολης Χίου και φαίνεται πως δίκιο έχει ο Πρόεδρος του «Συνδέσμου Κληρικών». 
Τα αναφέρω, λοιπόν, κατά Αρχιερατικήν Εποπτείαν. 

Α. Αρχιερατική Εποπτεία Πόλεως Χίου. 
1. ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΧΡΙΣΤΟΥ − ΛΕΙΒΑΔΙΩΝ

Β. Αρχιερατική Εποπτεία Κάμπου 
1. ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΑΦΥΛΑ 
2. ΑΓ. ΙΣΙΔΩΡΟΣ ΠΕΤΡΟΚΟΚΚΙΝΟΥ 
3. ΓΕΝ. ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΥΡΙΩΤΙΣΣΗΣ 

Γ. Αρχιερατική Εποπτεία Βροντάδου 
1. ΑΓ. ΚΗΡΥΚΟΥ 
2. ΚΟΙΜ. ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΕΡΕΙΘΙΑΝΗ. 
3. ΠΡΟΦ. ΗΛΙΟΥ 
4. ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΥΓΩΝΥΜΑ 
5. ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ − ΑΝΑΒΑΤΟΥ 

Δ. Αρχιερατική Εποπτεία Καρδαμύλων 
1. ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 
2. ΠΡΟΦ. ΗΛΙΟΥ − ΣΠΑΡΤΟΥΝΤΑΣ. 

Ε. Αρχιερατική Εποπτεία Βολισσού 
1. ΑΓ. ΜΑΤΡΩΝΗΣ − ΚΑΤΑΒΑΣΙΣ 
2. ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ − ΦΥΤΑ 
3. ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ − ΒΟΛΙΣΣΟΣ. 
4. ΚΟΙΜ. ΘΕΟΤΟΚΟΥ − ΒΟΛΙΣΣΟΣ 
5. ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ − ΣΙΔΗΡΟΥΝΤΑ 
6. ΑΓ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ − ΠΙΣΠΙΛΟΥΝΤΑ 
7. ΑΓ. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ − ΚΗΠΟΥΡΙΕΣ 
8. ΜΕΤΑΜ. ΧΡΙΣΤΟΥ − ΔΙΕΥΧΑ 

ΣΤ. Αρχιερατική εποπτεία Κουρουνίων 
1. ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ − ΑΓ. ΓΑΛΑΣ 
2. ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ − ΧΑΛΑΝΔΡΑ 
3. ΑΓ. ΜΑΜΑΣ − ΑΦΡΟΔΙΣΙΑ 
4. ΓΕΝ. ΘΕΟΤΟΚΟΥ − ΛΕΠΤΟΠΟΔΑ 
5. ΑΓ. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ− ΚΕΡΑΜΟΥ 
6. ΜΕΤΑΜ. ΧΡΙΣΤΟΥ − ΕΓΡΗΓΟΡΟΣ 
7. ΤΑΞΙΑΡΧΑΙ −ΜΕΛΑΝΙΟΣ 

Ζ. Αρχιερατική Εποπτεία Νενήτων 
1. ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ − ΜΥΡΜΙΓΚΙΟΝ 
2.ΑΓ. ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ − ΦΛΑΤΣΙΑ 
3. ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ − ΠΑΤΡΙΚΑ. 
4. ΚΟΙΜ. ΘΕΟΤΟΚΟΥ − Μ. ΔΙΔΥΜΑ 
5.ΤΑΞΙΑΡΧΑΙ − ΠΑΓΙΔΑ 

Η. Αρχιερατική Εποπτεία Πυργίου 
1. ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ − ΟΛΥΜΠΟΙ 

Παρατηρήσεις 
1) ΜΕΤΑΜ. ΧΡΙΣΤΟΥ – ΔΙΕΥΧΑ: Εφημέριος ΜΕΪΝΤΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ. Άγνω − στος τελείως στους Ιερείς της Ιεράς Μητρόπολης Χίου. 
2) ΑΓ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – ΠΙΣΠΙΛΟΥΝΤΑ: Εφημέριος ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΥΦΟΥΔΑΚΗΣ. Ευρίσκεται Βενεζουέλα ή Αργεντινή. 
3) ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΒΟΛΙΣΣΟΥ: Εφημέριος ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ ΒΙΚΕΝΤΙΟΣ. Μονίμως Ιερουργεί στην Ιερά Μητρόπολη Χίου (Μονή Μυρσινιδίου). 
4) ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΑΥΓΩΝΥΜΑ και 
5) ΤΑΞΙΑΡΧΑΙ ΑΝΑΒΑΤΟΣ: Εφημέριος ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ: Μονίμως Ιερουργεί στη ΝΕΑΝ ΜΟΝΗΝ. 

1) ΜΕΤΑΜ. ΧΡΙΣΤΟΥ – ΒΟΛΙΣΣΟΣ 
2) ΚΟΙΜ. ΘΕΟΤΟΚΟΥ – ΒΟΛΙΣΣΟΣ 
3) ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΒΟΛΙΣΣΟΣ 
4) ΑΓ. ΜΑΤΡΩΝΑ – ΚΑΤΑΒΑΣΗ 
5) ΜΕΤΑΜ. ΧΡΙΣΤΟΥ – ΔΙΕΥΧΑ 
6) ΑΓ. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ – ΚΗΠΟΥΡΙΕΣ 
7) ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΦΥΤΑ 
8) ΠΡΟΦ. ΗΛΙΑΣ – ΣΠΑΡΝΤΟΥΝΤΑ, όλες αυτές τις ενορίες, διοικητικά και πνευματικά, ανήκουν στον Ιερέα ΓΕΩΡΓΙΟΝ ΓΕΩΡΓΑΛΟΝ. 

Ρωτώ: Με ποια λογική ο Ιερέας αυτός μπορεί να υπηρετήσει σωστά όλες αυτές τις ενορίες, που απέχουν από την έδρα του από ένδεκα (11) χιλιόμετρα και πάνω; Όταν μιλάμε και λέμε για ΕΦΗΜΕΡΙΟΝ εννοούμεν τον Ιερέα εκείνον που καθημερινά ευρίσκεται κοντά και μέσα στο ποίμνιό του. 
Ο Σύνδεσμος Κληρικών της Ιεράς Μητρόπολης Χίου, λοιπόν, προσπαθεί και θέλει η κάθε ενορία να έχει τον Ιερέα της, τον Εφημέριό της, τον ποιμέναν της, ο οποίος θα ζει και θα αφουγκράζεται τα καθημερινά προβλήματα των Ενοριτών του. Αν κινείται – αγωνίζεται και διαμαρτύρεται ο «Σύνδεσμος» δεν το κάνει για ίδιον όφελος, αλλά, στους δύσκολους αυτούς καιρούς, επιδιώκει και θέλει οι ενορίες να μην είναι ξέφραγο αμπέλι, στη διάθεση κάθε αιρετικού και αλλόθρησκου. Βαλλόμεθα από παντού. Με το να φαίνεται στα χαρτιά πως οι ενορίες αυτές όλες έχουν εφημέριον και να ομολογεί ο γενικός Αρχιερατικός πως μόνο δώδεκα (12) είναι τα ΚΕΝΑ, το πρόβλημα δεν λύνεται, αλλά γίνεται ακόμη πιο μεγάλο. Στα σχέδια της Κυβέρνησης, για λόγους οικονομικούς, είναι, όταν βγαίνουν στη σύνταξη πέντε (5) υπάλληλοι να προσλαμβάνεται μόνο ένας (1) αλλά και αυτό δεν είναι σίγουρο, διότι το ένα (1) προς πέντε (5) λέγεται ότι θα γίνει ένα (1) προς επτά (7). Λογικά, λοιπόν, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Γενικού Αρχιερατικού, η Ιερά Μητρόπολη Χίου θα δικαιούται δύο (2) αντί έξι (6) τουλάχιστον Ιερείς, δια τα κενά που έχει. 
Ο «Σύνδεσμος Κληρικών» θα αγωνίζεται και θα προβάλει το δίκαιον και σωστόν. Δεν μας ενδιαφέρουν τα προσωπικά ΚΑΝΕΝΟΣ. Μας ενδιαφέρει η νομοκανονική λειτουργία της Διοίκησης της Ιεράς Μητρόπολης Χίου. Μας ενδιαφέρει να στηρίζουμε τους συμπρεσβύτερούς μας και να υποστηρίζουμε τα δικαιώματά των. Γιατί μέχρι σήμερα, ο παπάς ήταν σαν την καλαμιά στον κάμπο, που την κτυπούσαν όλοι άνεμοι. Προσπαθούμε και θέλουμε να πάψει πλέον ο Ιερέας να έχει τη θέση του αυγού, που ή το αυγό πάει στην πέτρα ή η πέτρα στο αυγό, το αυγό παθαίνει τη ζημιά. Ο κάθε Ιερέας είναι μια προσωπικότητα, είναι ένας οικογενειάρχης με ανάγκες και προβλήματα, όπως οι άλλοι άνθρωποι. Έχει λοιπόν και αυτός, όχι μόνο υποχρεώσεις αλλά και δικαιώματα, για τα οποία, μέχρι σήμερα, εκτός του «Συνδέσμου Κληρικών», δεν έδειξε κανένας άλλος ενδιαφέρον, ούτε πολιτεία, ούτε Εκκλησία. Γι’ αυτό αγωνιζόμεθα. 
Η «Γνώμη της Χίου» χτυπά μια στο καρφί και μια στο πέταλο. Και τούτο πράττει και τ’ άλλο δεν αφήνει. Γνωρίζουμε καλά τις δυσκολίες της εποχής. Γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά τους κινδύνους που περιβάλλουν δεξιά και αριστερά την Εκκλησίαν. Γνωρίζουμε τις αντιδράσεις ορισμένων πολιτών, που μακάρι να αγαπούσαν πιο πολύ από εμάς το καλό της Εκκλησίας. Πιθανόν πρόσωπα να αγαπούν. Όμως, η πλειοψηφία της «γνώμης των Χίων» είναι πάνω και πέρα από τι πιστεύει η «Γνώμη της Χίου».
Είμαι στον Ιερό κλήρο, στην Εκκλησία της Χίου από τον Απρίλιο του 1958. Πέρασαν πέντε (5) Μητροπολίτες και ο νυν κ.κ. Διονύσιος έξι (6). Στη χρονική αυτή διάρκεια του μισού αιώνα και πλέον δεν έγινε κανένα, μα κανένα Πνευματικό συνέδριο, απ’ ό,τι τουλάχιστον θυμάμαι. Ήλθεν, λοιπόν, ο νεοσύστατος «Σύνδεσμος Κληρικών» της Ιεράς Μητρόπολης Χίου Ψαρών και Οινουσσών και πραγματοποίησε το πρώτο πνευματικό συνέδριο στη Χίο, το οποίο τίμησαν και ελάμπρυναν με την παρουσία τους, μη Χιώτες, αξιόλογοι και πνευματικοί άνθρωποι. Οι δικοί μας όμως το περιφρόνησαν. Γιατί; Διότι εταράχθησαν τα λιμνάζοντα ύδατα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: