Ιστολόγιο "Σύνδεσμος Κληρικών Χίου" 15 χρόνια (2008-2023) συνεχούς και συνεπούς παρουσίας στο διαδίκτυο στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://syndesmosklchi.blogspot.gr/
Ἀπολυτίκιον Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου Ἦχος πλ. δ'. Ἡ τοῦ στόματός σου καθάπερ πυρσός ἐκλάμψασα χάρις, τὴν οἰκουμένην ἐφώτισεν, ἀφιλαργυρίας τῷ κόσμῳ θησαυροὺς ἐναπέθετο, τὸ ὕψος ἡμῖν τῆς ταπεινοφροσύνης ὑπέδειξεν. Ἀλλὰ σοῖς λόγοις παιδεύων, Πάτερ, Ἰωάννη Χρυσόστομε, πρέσβευε τῷ Λόγῳ Χριστῷ τῷ Θεῷ, σωθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν. Σύνδεσμος Κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Χίου, Ψαρών και Οινουσσών, έτος ιδρύσεως 2007

Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

Ρήσεις και αντιρρήσεις σε συζήτηση για το αν πρέπει να ανεγερθεί τέµενος Τζαµί ή... µη τζαµί στην Αθήνα;

«Η πολυπολιτισµικότητα απέτυχε». Τα φώτα σβήνουν και σε πρώτο πλάνο στο βιντεογουόλ ξεπροβάλλει η δήλωση της Ανγκελα Μέρκελ πλάι σε µια φωτογραφία της. Τα πλάνα εναλλάσσονται µε σκηνές από συγκρούσεις µε τα ΜΑΤ στον Αγιο Παντελεήµονα, δηλώσεις πολιτών που φωνάζουν ότι δεν θέλουν τζαµί στην Αθήνα και µε σκηνές από τη δηµόσια προσευχή των µουσουλµάνων στην Αθήνα. 

Μια εισαγωγή σε ένα θέµα µε πολλές «γωνίες», όπως φάνηκε στο debate για την ανέγερση τζαµιού στην Αθήνα, που οργάνωσε η Intelligence 2 Greece (IQ2) σε συνεργασία µε το Βρετανικό Συµβούλιο. «Η ανέγερση µουσουλµανικού τεµένους στην Αθήνα µόνο καλό µπορεί να κάνει». Αυτό ήταν το θέµα πάνω στο οποίο τοποθετήθηκαν οι δύο «αντίπαλες» οµάδες. Πολλοί δεν έκρυψαν ότι εµφανίστηκαν για να ακούσουν τον αµφιλεγόµενο Ταρίκ Ραµαντάν, αιγύπτιο φιλόσοφο και θεολόγο, εγγονό του ιδρυτή της αιγυπτιακής Μουσουλµανικής Αδελφότητας. Αλλά αρχικά την παράσταση έκλεψε το «αντίπαλο» πάνελ, µε σηµαιοφόρο κατά της ανέγερσης του τζαµιού τον Ντάγκλας Μάρεϊ, βρετανό συντηρητικό και συγγραφέα, ο οποίος, αν και µε προκλητικό τρόπο, προβληµάτισε. 

Ο ευρωπαϊκός πολιτισµός έχει ως βάση του τον αρχαίο ελληνικό πολιτισµό και τη χριστιανοεβραϊκή κουλτούρα και όχι το Ισλάµ – «δεν είναι όλες οι κουλτούρες ίσες», είπε χαρακτηριστικά. Και υποστήριξε πως το γεγονός ότι το τζαµί στην Αθήνα θα ανεγερθεί µε χρήµατα του κράτους µπορεί να είναι η συνταγή της καταστροφής. 

Επικαλούµενος παραδείγµατα στη χώρα του, είπε ότι τα κρατικά χρηµατοδοτούµενα τζαµιά ήταν αυτά που έγιναν εστίες ριζοσπαστικοποίησης. 

Ο Ραµαντάν απάντησε στα επιχειρήµατα αυτά λέγοντας ότι ο Μάρεϊ απηχεί τη γενικότερη τάση στην Ευρώπη να εκλαµβάνεται το Ισλάµ ως βίαιο και τροµοκρατικό και κατηγόρησε – µε µεγάλη δόση υπερβολής – τον «αντίπαλό» του ότι απηχεί τις απόψεις του φιλοϊσραηλινού λόµπι... Μίλησε για ισότητα και πλουραλισµό και υπογράµµισε ότι το τζαµί είναι θέµα δηµοκρατίας και απάντηση σε πολίτες που διεκδικούν ίσα δικαιώµατα. 

«ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ»! Ενδιαφέρουσα ήταν και η σύνθεση του κοινού. Αν και στην αρχή η παρουσία των γυναικών µε µαντίλα ήταν αισθητή, όταν η αίθουσα γέµισε, φάνηκε πως οι µουσουλµάνοι αποτελούσαν µειοψηφία. Και µάλλον µια µειοψηφία που δεν εκφράζει τον µέσο όρο: έλληνες µουσουλµάνοι και µουσουλµάνες, καλοβαλµένες κυρίες, κόρες ή σύζυγοι µουσουλµάνων επιχειρηµατιών στην Ελλάδα και κάποιοι µετανάστες δεύτερης γενιάς µε άψογα ελληνικά. Οσο για το υπόλοιπο κοινό, αρκετοί εκπρόσωποι της αστικής τάξης και πολλοί Βρετανοί. 

Το σίγουρο είναι ότι οι παρευρισκόµενοι έφυγαν από τη συζήτηση εµφανώς πιο προβληµατισµένοι. Αυτό έδειξαν οι κάλπες που στήθηκαν στην αρχή καιστο τέλος του debate. Αν και το αποτέλεσµα της καταµέτρησης έδειξε νίκη του «υπέρ» (52%) έναντι του «κατά» (44%) του τζαµιού, το ποσοστό των θετικών ψήφων μειώθηκε µετά το τέλος της συζήτησης. 

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΑ ΠΕΛΩΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: