Ένα θέμα που έχει προκύψει έντονα τα τελευταία 40 χρόνια και διχάζει τον ιατρικό αλλά και το θεολογικό και εκκλησιαστικό χώρο της λεγομένης βιοηθικής, σε συνδιασμό με τα νομοσχέδια που προωθούνται προς εφαρμογή με την εικαζόμενη θετική συναίνεση εκ των προτέρων όλων..προς δωρεά οργάνων.
Η Ημερίδα είχε ουσιαστικά δύο μέρη : Στο πρώτο μέρος η ημερίδα ξεκίνησε με την Προσευχή, την εισαγωγική ομιλία του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Παύλου και το ιατρικό μέρος. Στο δεύτερο μέρος ήταν το κυρίως θεολογικό μέρος και ολοκληρώθηκε με ερωτήσεις και απαντήσεις από τους ομιλητές και την καταληκτική και συμπερασματική ομιλία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Παύλου.
Αξίζει να αναφερθεί κανείς για την ημερίδα, εκτός από την επιστημονική εγκυρότητα, κατοχύρωση και αρτιότητα των εισηγήσεων, την συμμετοχή πολλών κληρικών από αρκετές Μητροπόλεις της Αττικής, την συμμετοχή πολλών ιατρών και κόσμου διαφόρων ηλικιών και την δικτυακή και δημοσιογραφική κάλυψη της Ημερίδας, από το intv.gr, το Ιερό Βήμα (www.ierovima.gr), τις Αναβάσεις ( http://www.anavaseis.blogspot.com/) και το Notia Press (http://www.notia-press.gr/.
Σε γενικές γραμμές περιληπτικά αποκομίσαμε προσωπικά ότι : Ο όρος Εγκεφαλικός θάνατος, θεσπίστηκε σε συνδυασμό με την έναρξη των μεταμοσχεύσεων και «ανακαλύφθηκε» ως όρος, από την Επιτροπή του Χάρβαντ το 1968, για να μπορέσει να παρακάμψει τα νομικά θέματα που προέκυπταν από την εξάπλωση των μεταμοσχεύσεων και το ουσιαστικό «τέλειωμα» των δοτών, αφού η βαρεία τους κατάσταση, σε συνδυασμό τα πολλά έξοδα και τον μακρύ χρόνο νοσηλείας τέτοιων περιστατικών είναι ασύμφορα για πολλούς. Επίσης τα όργανα στην πράξη δεν ωφελούν από νεκρό εντελώς δότη. Όμως ο εγκεφαλικά νεκρός, δεν είναι νεκρός, γιατί έχει πολλές αντιδράσεις και έχουν καταγραφεί πολλά περιστατικά που κάποιοι έχουν επανέλθει ή πέθαναν μετά από πολύ καιρό.
Θεολογικά δεν μπορεί η Εκκλησία να συμβιβαστεί με βάση την πατερική της παράδοση και την Θεολογία του προσώπου, με πρακτικές τέτοιες από στιγμή που η ίδια η επιστημονική κοινότητα δεν συμφωνεί και αντιδρά για αυτό τον όρο και από στιγμή που ο άνθρωπος έχει κέντρο της ζωής του, όχι τον εγκέφαλο αλλά την καρδιά που προϋπάρχει πριν τον εγκέφαλο και αυτή νεκρώνεται τελευταία στον άνθρωπο κατά τον βιολογικό θάνατο. Ο Θεός είναι που αποφασίζει πότε και πόσο θα ζήσει κάποιος και δεν δικαιούται κανείς άλλος να αποφασίζει γι΄ αυτό αφαιρώντας μία ζωή για να σωθεί άλλος από τα όργανα του. Η ιερότητα του προσώπου είναι πάνω από όλα. Η Εκκλησία της Ελλάδος τα τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με την συνοδική επιτροπή βιοηθικής, έχει κάνει κάποιες άστοχες, αντιφατικές και λανθασμένες διατυπώσεις …και είναι πρέπον και επισήμως να ανασκευάσει και να διορθώσει προς αποκατάσταση της αλήθειας και τον σκανδαλισμό του ποιμνίου. Όταν αναγράφεται εγκεφαλικός θάνατος, ως διάγνωση ο γιατρός με βάση το νόμο έχει δύο επιλογές ή να δώσει τα όργανα προς μεταμόσχευση ή να αφαιρέσει τα μηχανήματα και μάλιστα το εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα προβλέπεται και φυλακή , απόλυση και μεγάλο χρηματικό πρόστιμο. Μία τέτοια κατευθυνόμενη πίεση δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να περάσει σε θεολογικό επίπεδο.
Αναλυτικότερα τώρα στην ημερίδα διεξήχθη στη πράξη, σύμφωνα με το εξής πρόγραμμα :
12:30 Εισήγηση από τον κ. Αθανάσιο Αβραμίδη Καρδιολόγο, Ομότιμο Καθηγητή Παθολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, με θέμα: «Ὁ λεγόμενος εγκεφαλικός θάνατος είναι πραγματικός θάνατος; »
12:50 Εισήγηση από τον κ. Κωνσταντίνο Καρακατσάνη, Καθηγητή της Πυρηνικής Ιατρικής του Α.Π.Θ. , με θέμα: «Η επινόηση του εγκεφαλικού θανάτου, λόγοι, ασυνέπειες και αντιφάσεις και συνέπειες».
1:10 Εισήγηση από τον κ. Εμμανουήλ Παναγόπουλο, Επίκουρο Καθηγητή της Χειρουργικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, με θέμα: «Διασώζεται ο εγκεφαλικός θάνατος;»
1:30 Διάλειμμα
1:50 Εισήγηση από τον Αιδεσ. Πρωτοπρεσβύτερο π. Στέφανος Στεφόπουλος, της Ι. Μητροπόλεως Χαλκίδος , με θέμα: «Εγκεφαλικός θάνατος. Πώς μία καινοφανής θεωρία, αναιρεί την ιερότητα του ανθρωπίνου προσώπου».
2:10 Εισήγηση από τον Αιδεσ. Πρωτοπρεσβύτερο π. Κωνσταντίνο Στρατηγόπουλος, της κα Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδας, με θέμα: «Δείγματα ερμηνευτικής και Πατερικής προσεγγίσεως, αναιρετικά της εννοίας του εγκεφαλικού θανάτου».
2:30 – 3:20 Συζήτηση και πoρίσματα.
3:25 Λήξη Ημερίδας
Δείτε το 1ο μέρος (intv.gr)
Δείτε το 2ο μέρος (intv.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου