Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014

Τα ανακοινωθέντα από τις τρεις συνεδριάσεις της Ιεραρχίας

Συνήλθε σήμερα Τρίτη, 7 Οκτωβρίου 2014, σε πρώτη τακτική Συνεδρία η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πασης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Προ της Συνεδρίας ετελέσθη Αρχιερατική θεία Λειτουργία στο Καθολικό της Ιεράς Μονής Ασωμάτων Πετράκη, ιερουργήσαντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κ. Τιμοθέου.

Περί την 9η πρωινή, στη μεγάλη Αίθουσα των Συνεδριών της Ιεράς Συνόδου, εψάλη η Ακολουθία για την έναρξη των εργασιών της Ιεράς Συνόδου. Αναγνωσθέντος του Καταλόγου των συμμετεχόντων Ιεραρχών, διεπιστώθη η απουσία των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Προκοπίου και Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού κ. Δανιήλ, οι οποίοι απουσίασαν ητιολογημένα.

Ακολούθως, συνεκροτήθη η Επιτροπή Τυπου από τούς Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες Ξάνθης και Περιθεωρίου κ. Παντελεήμονα, Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεο και Σύρου, Τήνου, Άνδρου, Κέας και Μήλου κ. Δωρόθεο.

Στη συνέχεια ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος ως Πρόεδρος του Σώματος της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας προσεφώνησε τα Μέλη Αυτής. Αρχικά ευχαρίστησε τους Σεβασμιωτάτους Αρχιερείς για την προσέλευσή τους στην Συνεδρίαση, η οποία, όπως είπε, αν και δεν διαθέτει ένα κοινό θέμα, έχει όμως βαρύνουσα σημασία.

Ο Μακαριώτατος αναφερόμενος στην κρίση που διέρχεται η χώρα μας είπε ότι ευθύνη της Εκκλησίας είναι να μεταφέρει την φωνή όσων προσφεύγουν σε Αυτή, εκφράζοντας την αγωνία τους και δίνοντάς τους δύναμη και ελπίδα. Τόνισε επίσης, την ανάγκη για ενότητα του λαού και πολιτική σταθερότητα της κοινωνίας.

Επίσης συνεχάρη τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες για το πολυσχιδές έργο, τόσο εκείνων όσο και των κληρικών και λαϊκών συνεργατών τους, και τους προέτρεψε να συμβάλουν στο μέτρο που τους αναλογεί στην κοινή προσπάθεια για την πολυπόθητη έξοδο της πατρίδας μας από τον οικονομικό ζυγό, επισημαίνοντας ότι, αν και η Εκκλησία αφίσταται της πολιτικολογίας, δεν δύναται ωστόσο να αποστεί και της ευθύνης Της έναντι των ανθρώπων, διότι οφείλει να μεταφέρει τις αγωνίες τους στα ώτα των κυβερνώντων και να μην εγκαταλείψει τον Λαό.

Στην συνέχεια ο Μακαριώτατος ευχαρίστησε την Ελληνική Πολιτεία που συνεργάστηκε με την Εκκλησία για συγκεκριμένα θέματα και εκκρεμότητες, δίνοντας λύσεις σε χρονίζοντα προβλήματα. Τόνισε ότι ήταν καιρός η Ελληνική Πολιτεία να κατανοήσει στην πράξη ότι η συνεργασία με την Εκκλησία ενέχει πολλαπλά οφέλη τόσο εντός, όσο και εκτός Ελλάδος.

Ακολούθως αναφέρθηκε στην εκρυθμη κατάσταση στην Εγγύς Ανατολή, καλώντας τους Σεβασμιωτάτους να συμπροβληματιστούν και να προτρέψουν τον πιστό λαό να ενώσει την φωνή του μαζί τους, προσευχόμενοι στον Θεό να διαφυλάξει τους δοκιμαζόμενους αδελφούς μας.

Ο Μακαριώτατος μίλησε και για την ανάγκη επανεξετάσεως του τρόπου εκλογής Αρχιερέων, σημειώνοντας ότι δεν αποτελεί αποκλειστικά δική του ευθύνη να προβεί σε αλλαγές, αλλά απαιτείται να πηγάσει από όλο το Σώμα η τάση για αναθεωρήσεις, γι αὐτό και άνέφερε ότι ίσως χρειασθεί να αφιερωθεί μία ολόκληρη Σύνοδος της Ιεραρχίας για το θέμα αυτό.

Τόνισε ίδιαίτερα στους Σεβασμιωτάτους Αρχιερείς ότι απαιτείται να υπάρχει ομοφωνία στο θέμα της αξιοποιήσεως της Εκκλησιαστικής Περιουσίας, γιατί η οικονομική ανεξαρτησία αποτελεί αναγκαίο όρο για την απρόσκοπτη συνέχεια της διακονίας μας προς τον Λαό. Ανέφερε επίσης ότι σε λίγους μήνες θα είναι έτοιμος ο Νόμος για την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση και τους προέτρεψε να υποστηρίξουν το υπό ψήφιση Σχέδιο Νόμου και να αφοσιωθούν στην ορθή εκκλησιαστική παιδεία των υποψηφίων Κληρικών.

Κλείνοντας την προσφώνησή του ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος είπε : «Ως ανώτατο θεσμικό Της όργανο, η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας έχει χρέος να μη σταματήσει να προβάλλει προς τους εγγύς και τους μακράν την οικουμενικότητα του μηνύματος του Ευαγγελίου – την ενοποιό αγάπη, την ειρηνική συνύπαρξη και πρωτίστως την πίστη ότι η Εκκλησία είναι ο εύδιος λιμήν όπου οι άνθρωποι μπορούν να βρουν εγγύηση και σωτηρία».

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καρυστίας και Σκύρου κ. Σεραφείμ, ως αντιπρόεδρος της Ιεραρχίας, αντεφώνησε εκ μέρους των Σεβασμιωτάτων Ιεραρχών.

Κατόπιν ανεγνώσθη, σύμφωνα με την Ημερησία Διάταξη, η Εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου με θέμα: «Εκκλησία και νέος Ελληνισμός». Επί της Εισηγήσεως ακολούθησε διεξοδική συζήτηση, στην οποία εξέθεσαν τις θέσεις τους οι Σεβασμιώτατοι Αρχιερείς Σταγών και Μετεώρων κ. Σεραφείμ, Ναυπάκτου και Αγιου Βλασίου κ. Ιερόθεος, Περιστερίου κ. Χρυσόστομος, Καρυστίας και Σκύρου κ. Σεραφείμ, Χίου, Ψαρών και Οινουσσών κ. Μάρκος, Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ. Εφραίμ, Πατρών κ. Χρυσόστομος, Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Ιερεμίας, Ξάνθης και Περιθεωρίου κ. Παντελεήμων, Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ. Ιωάννης, Σιδηροκάστρου κ. Μακάριος, Κυθήρων κ. Σεραφείμ, Άρτης κ. Ιγνάτιος, Κίτρους και Κατερίνης κ. Γεώργιος, Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος, Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου κ. Δημήτριος και Αιτωλοακαρνανίας κ. Κοσμάς.

Ο Μακαριώτατος πρότεινε, η εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης να εκδοθεί από την Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος και να διανεμηθεί στους Ιερούς Ναούς.

Κατόπιν έγινε ενημέρωση του Σώματος της Ιεραρχίας για τα πεπραγμένα των Συνοδικών Επιτροπών της παρελθούσης Συνοδικής Περιόδου (Σεπτέμβριος 2013 έως Αύγουστος 2014) και ακολούθησε συζήτηση.

Η Ιερά Συνοδος της Ιεραρχίας θα συνεχίσει τις εργασίες Της αύριο, Τετάρτη 8 Οκτωβρίου ε.ε.

Η Επιτροπή Τύπου της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας.

Συνήλθε σήμερα Τετάρτη, 8 Οκτωβρίου 2014, στη δεύτερη Τακτική Συνεδρία της η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, στην Αίθουσα Συνεδριών της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας.

Μετά την προσευχή ανεγνώσθη ο Κατάλογος των συμμετεχόντων Ιεραρχών και διεπιστώθη η απουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Προκοπίου, ο οποίος απουσίασε αιτιολογημένα.

Κατόπιν επικυρώθηκαν τα Πρακτικά της χθεσινής Συνεδρίας.

Ο Μακαριώτατος Πρόεδρος της Ιεράς Συνόδου και οι Σεβασμιώτατοι Αρχιερείς εξέφρασαν την συμπάθειά τους στις Ένοπλες Δυνάμεις και στις οικογένειες των αδικοχαμένων στρατιωτών του χθεσινού δυστυχήματος στον Βόλο, και ευχήθηκαν για την ανάπαυση των ψυχών τους.

Ακολούθως, σύμφωνα με την Ημερησία Διάταξη, ανέγνωσε την εισήγησή του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, με θέμα : «Ενημέρωσις περί της μελλούσης Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, ήτις θα συνέλθη κατά το έτος 2016». Ο Σεβασμιώτατος μεταξύ άλλων επισήμανε ότι για την Ορθόδοξη Εκκλησία ο διάλογος υπήρξε πάντοτε και παραμένει ούσιαστικό και αναπαλλοτρίωτο στοιχείο, τόσο της σωτηριολογικής αποστολής Της, όσο και της ποιμαντικής ευθύνης Της, γι αὐτό και ακράδαντα ομολογεί και κηρύττει ότι αποτελεί την αυθεντική συνέχεια της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας και την Κιβωτό της σωτηρίας για τους εγγύς και τους μακράν.

Δια της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας η οποία θα συνέλθει την εβδομάδα της Πεντηκοστής του έτους 2016, θα επιβεβαιωθεί και θα εκφραστεί πανορθόδοξα η ενότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Αυτή η ενότητα, τόνισε ο Σεβασμιώτατος, δεν θα εκφραστεί μέσω κατάλυσης και αδρανοποίησης της τοπικότητας των Ορθοδόξων Εκκλησιών και αναζήτησης συμβιβαστικών λύσεων, αλλά δια της διαδικασίας επίλυσης και ομόφωνης αποδοχής ζητημάτων, τα οποία επέδρασαν και επιδρούν διαλυτικά στην φανέρωση της Ορθοδόξου Εκκλησίας ως Ενός Σώματος και κλονίζουν την δυνατότητα έκφρασης της κοινής συνοδικής συνείδησης των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών μεταξύ τους και εν ενότητι.

Αναφορικά με τον θεολογικό διάλογο στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εκκλησιών, τονίστηκε η ανάγκη αποφυγής κάθε μορφής συμπροσευχής και προσδιορίστηκε ο τρόπος συμμετοχής των Ορθοδόξων Μελών στα όργανα λήψεως αποφάσεων, και ότι ουδέν κείμενο του Π.Σ.Ε. υπεγράφη η έγινε αποδεκτό από την Εκκλησία της Ελλάδος.

Ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε και στον θεολογικό διάλογο με τις διάφορες ομολογίες. Επισήμανε ότι αποδυναμώθηκαν οι προοπτικές του θεολογικού διαλόγου με τους Αγγλικανούς, ανεκόπη η αξιολόγηση του θεολογικού έργου του διαλόγου με τους Παλαιοκαθολικούς, ο διάλογος με τις Αντιχαλκηδόνιες Αρχαίες Ανατολικές Εκκλησίες βρίσκεται σε πορεία κριτικής αξιολόγησης των ποιμαντικών και λειτουργικών θεμάτων, ο διάλογος με τους Ρωμαιοκαθολικούς σκιάζεται τόσο λόγω της προσηλυτιστικής δράσης της Ουνίας, όσο και από την δυσκολία κατανόησης λειτουργίας και εφαρμογής του πρωτείου στο πλαίσιο της Συνόδου και των εκκλησιαστικών δομών, ενώ οι προοπτικές των διαλόγων με τους Λουθηρανούς και τους Μεταρυθμισμένους έχουν υποβαθμιστεί, λόγω της εισαγωγής της χειροτονίας των γυναικών.

Κλείνοντας την εισήγησή του, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος είπε :

«Επί τη βάσει όλων των ανωτέρω επιβεβαιώνεται, ότι η πορεία προς την ολοκλήρωση της προετοιμασίας για την σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας είναι ένα γεγονός, το οποίον θα σηματοδοτήσει και θα επιβεβαιώσει την αυτοσυνειδησία της Ορθοδόξου Εκκλησίας ως της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, εδραζομένης επί της κοινής πίστεως, ως αύτη διεφυλάχθη και διετυπώθη εν τη Αγία Γραφή και τη λειτουργική, κανονική, συνοδική και πατερική παραδόσει, και θα εκφράσει την ενότητα Αυτής επί θεμάτων τα οποία κατά καιρούς διετάρασσαν την έκφραση της ενότητας αυτής, και ομοφώνως θα αποφανθεί και επί των φλεγόντων εκείνων προβλημάτων, τα οποία απασχολούν σήμερα ολόκληρη την ανθρωπότητα.

Η μέλλουσα να συνέλθει Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας, αποτελεί ένα ιστορικό γεγονός για την ζωή της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Ταυτόχρονα όμως πρέπει να επιβεβαιώσει ότι είναι μία Σύνοδος αληθώς ορθόδοξη και όχι μία "σύναξη εκκλησιαστικών παραγόντων" της Ορθοδοξίας, αποκομμένη από την ίδια την ζωή και τα προβλήματα της Ορθοδόξου Εκκλησίας και του πληρώματός Της».

Αμέσως μετά την Εισήγηση ομίλησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος και τόνισε ότι πρέπει να ενημερώνονται οι Κληρικοί και Λαϊκοί για τα θέματα της διοργάνωσης της Συνόδου. Στη συνέχεια ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος έθεσε θεολογικά ζητήματα που θα προκύψουν στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο. Ο Μακαριώτατος έδωσε τον λόγο στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο και εκείνος ανέπτυξε τα προβλήματα που υπάρχουν.

Επί της εισηγήσεως του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου και των επισημάνσεων που ακολούθησαν, διεξήχθη συζήτηση στην οποία τέθηκαν σοβαρά ζητήματα και προβληματισμοί. Σε αυτήν έλαβαν τον λόγο οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες : Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος, Ηλείας κ. Γερμανός, Σιδηροκάστρου κ. Μακάριος, Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ. Εφραίμ, Σταγών και Μετεώρων κ. Σεραφείμ, Ξάνθης και Περιθεωρίου κ. Παντελεήμων, Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος, Ελευθερουπόλεως κ. Χρυσόστομος, Πειραιώς κ. Σεραφείμ, Κυθήρων κ. Σεραφείμ και Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ. Ιωάννης, Περιστερίου κ. Χρυσόστομος, Σύρου, Τήνου, Άνδρου, Κέας και Μήλου κ. Δωρόθεος, Αργολίδος κ. Νεκτάριος και Παροναξίας κ. Καλλίνικος.

Επί όλων των θέσεων και απόψεων που διετυπώθησαν, απάντησε εμπεριστατωμένα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος.

Η Ιερά Συνοδος της Ιεραρχίας θα συνεχίσει τις εργασίες Της αύριο το πρωί.

Η Επιτροπή Τύπου της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας.

Συνήλθε σήμερα Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014, στη τρίτη Τακτική Συνεδρία της η Ιερά Συνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, στην Αίθουσα Συνεδριών της Συνόδου της Ιεραρχίας.

Μετά την προσευχή ανεγνώσθη ο Κατάλογος των συμμετεχόντων Ιεραρχών και διεπιστώθη η απουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Προκοπίου, ο οποίος απουσίασε αιτιολογημένα.

Κατόπιν επικυρώθηκαν τα Πρακτικά της χθεσινής Συνεδρίας.

Ακολούθως, έγινε η ψηφοφορία για την εγγραφή των υποψηφίων στον Κατάλογο «Των προς Αρχιερατείαν Εκλογίμων».

Σύμφωνα με την Ημερησία Διάταξη, ανέγνωσε την εισήγησή του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος, με θέμα: «Βιοηθικά διλήμματα και ποιμαντικοί προβληματισμοί» και κατέληξε σε ποιμαντικές κατευθύνσεις.

Στην ποιμαντική διαχείρηση των ποικίλων θεμάτων και την ηθική θεώρηση των πράξεων, υπάρχει μία διαβάθμιση, τόνισε ο Σεβασμιώτατος. Υπάρχει αυτό που η Εκκλησία ευλογεί, αυτό που οικονομεί, αυτό που ανέχεται και αυτό που απαγορεύει. Στο θέμα της αναπαραγωγής του ανθρώπου, αυτό που η Εκκλησία ευλογεί είναι η φυσική ένωση των συζύγων και αυτό που προτρέπει είναι η εμπιστοσύνη στο θέλημα του Θεού. Πρέπει λοιπόν να υπογραμμίσουμε την σημασία που έχει η προσευχή, η προσφυγή στην παρέμβαση του Θεού, η δοξολογία και ευχαριστία για τα δώρα Του, η εμπιστοσύνη στο όποιο άγιο θέλημά Του, η συναίσθηση ότι τα παιδιά δεν είναι δικά μας ως προς την προέλευσή τους, αλλά είναι πρωτίστως του Θεού, και εμείς συναινούμε ως συνεργοί Του και αναλαμβάνουμε την ευθύνη της ανατροφής τους.

Η Εκκλησία θα μπορούσε μεν να κάνει σωστή χρήση της οικονομίας Της εκεί που οι άνθρωποι δεν είναι ώριμοι να δεχθούν την ακρίβειά Της, όπως στην περίπτωση της γονιμοποίησης ως θεραπευτικής υποβοήθησης στις περιπτώσεις που υπάρχει αναπαραγωγική ανεπάρκεια, εντός νομίμου και εκκλησιαστικού Γάμου και με το δεδομένο ότι δεν καταστρέφονται έμβρυα.

Ο Σεβασμιώτατος τόνισε χαρακτηριστικά, «δεν πρέπει να υποδείξουμε τίποτε άλλο, όσο και αν πιεζόμεθα από τους πιστούς. Ας αποφασίσουν και ας επιλέξουν μόνοι τους οι σύζυγοι. Για εμάς, ως Εκκλησία, η κόκκινη γραμμή είναι η καταστροφή των εμβρύων, η διακοπή της κυήσεως και η διατάραξη της ισορροπίας της σχέσης των συζύγων».

Αναφορικά με τις περιπτώσεις προγεννητικής διάγνωσης με παθολογική προοπτική, σημείωσε ότι είναι πράγματι δύσκολες στην διαχείρησή τους, όμως με κανέναν τρόπο δεν πρέπει να υποταχθούμε στην κοσμική λογική που «θεραπεύει» τα έμβρυα στερώντας τους βίαια και πρόωρα την επιβίωση. Τα παιδάκια που γεννιούνται με τέτοια προβλήματα, διανοητική υστέρηση κ.λπ., πρέπει να τα αγκαλιάζουμε ως παιδιά του Θεού. Αυτά Τον επιβεβαιώνουν. Είναι τα «μωρά του κόσμου, α εξελέξατο ο Θεός, και τα ασθενή και εξουθενημένα» (Α´ Κορ. α 27). Δεν υπάρχουν για να τα «βοηθούμε», αλλά για να μας φωτίζουν και να μας στηρίζουν.

Στον διάλογο που ακολούθησε της εισηγήσεως, εξέφρασαν τις απόψεις τους οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, Ηλείας κ. Γερμανός, Ελευθερουπόλεως κ. Χρυσόστομος, Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος, Πειραιώς κ. Σεραφείμ, Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος, Θηβών και Λεβαδείας κ. Γεώργιος, Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος, Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ. Εφραίμ, Περιστερίου κ. Χρυσόστομος, Καρυστίας κ. Σεραφείμ, Ιερισσού, Αίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος, Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός και Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος.

Εν κατακλείδι η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας εκφράζει τον απόλυτο σεβασμό Της στην «εξ άκρας σύλληψη» του ανθρώπου.

Ευλογεί την τεκνοποιεία μέσα στο πλαίσιο της Οικογένειας, ως ενώσεως ανδρός και γυναικός.

Καταννοεί την αγωνία των νέων ζευγαριών που θέλουν να τεκνοποιήσουν.

Αναγνωρίζει την προσφορά της Επιστήμης στο πλαίσιο ηθικών δεσμεύσεων.

Τονίζει την ανάγκη να ενισχυθούν οι γεννήσεις στην Χώρα μας και να διευκολυνθεί η διαδικασία της υιοθεσίας.

Η Ιερά Συνοδος της Ιεραρχίας θα συνεχίσει τις εργασίες Της αύριο το πρωί.

Η Επιτροπή Τύπου της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας

Δεν υπάρχουν σχόλια: