Ιστολόγιο "Σύνδεσμος Κληρικών Χίου" 15 χρόνια (2008-2023) συνεχούς και συνεπούς παρουσίας στο διαδίκτυο στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://syndesmosklchi.blogspot.gr/
Ἀπολυτίκιον Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου Ἦχος πλ. δ'. Ἡ τοῦ στόματός σου καθάπερ πυρσός ἐκλάμψασα χάρις, τὴν οἰκουμένην ἐφώτισεν, ἀφιλαργυρίας τῷ κόσμῳ θησαυροὺς ἐναπέθετο, τὸ ὕψος ἡμῖν τῆς ταπεινοφροσύνης ὑπέδειξεν. Ἀλλὰ σοῖς λόγοις παιδεύων, Πάτερ, Ἰωάννη Χρυσόστομε, πρέσβευε τῷ Λόγῳ Χριστῷ τῷ Θεῷ, σωθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν. Σύνδεσμος Κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Χίου, Ψαρών και Οινουσσών, έτος ιδρύσεως 2007

Σάββατο 13 Αυγούστου 2011

Τον Δεκαπενταύγουστο γιορτάζει και η... Παναγιά του facebook

Οι ηλεκτρονικοί προσκυνητές είναι χιλιάδες, ενώ τα σχετικά γκρουπ ξεπερνούν τα 20

Χιλιάδες πιστοί έχουν κλείσει εισιτήριο και ετοιμάζονται για το τάμα στην Παναγία της Τήνου. Αλλοι θα επισκεφθούν την Παναγιά την Τσαμπίκα στη Ρόδο. Ακόμη πιο μακρινό ταξίδι θα κάνουν αρκετοί για να παρακολουθήσουν τη Θεία Λειτουργία στην Παναγία Σουμελά στην Τραπεζούντα. Υπάρχουν όμως κι αυτοί που στέλνουν τις προσευχές τους και τις παρακλήσεις τους στην Παναγία μέσω... facebook!

Οι εκκλησίες που φέρουν το όνομα της Παναγίας κατακλύζονται από πιστούς τον Δεκαπενταύγουστο. Το ίδιο γίνεται και στο facebook. Οι ηλεκτρονικοί προσκυνητές είναι εκατοντάδες και συρρέουν στις Παναγιές... του facebook όλο τον χρόνο και όλο το 24ωρο. Ομάδες πιστών, ενορίες ή μεμονωμένοι πιστοί έχουν δημιουργήσει γκρουπ αφιερωμένα στους πιο γνωστούς ναούς της Παναγίας. Ανάμεσά τους η σελίδα «Παναγία μου... Μεγαλόχαρη της Τήνου βοήθα με κι εμένα» ή το γκρουπ «Παναγία Τσαμπίκα η Μεγαλόχαρη». Αλλά και σελίδες για την Παναγία τη Χοζοβιώτισσα στην Αμοργό, την Καλυβιανή στο Ηράκλειο της Κρήτης ή τη Σπηλιανή στη Νίσυρο.

Υπολογίζεται ότι οι σελίδες με Παναγιές στο facebook ξεπερνούν τις 20. Και πολλές απ' αυτές είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς. Συγκεντρώνουν δηλαδή χιλιάδες υποστηρικτές ή μέλη. Ενδεικτική είναι η περίπτωση της σελίδας «Παναγία μου, είσαι η μόνη ελπίδα μου... βοήθησέ με!», η οποία έχει 61.814 υποστηρικτές. Πολυπληθές είναι και το γκρουπ για την Παναγία την Τσαμπίκα της Ρόδου με 7.293 μέλη αλλά και η σελίδα Παναγία Ελευθερώτρια Διδυμοτείχου με 1.466 υποστηρικτές.

Ο «ιερός τοίχος». Οι πιστοί που επισκέπτονται τις παραπάνω σελίδες δεν φαίνεται να πτοούνται απ' όσους υποστηρίζουν ότι η επικοινωνία μέσω Διαδικτύου είναι απρόσωπη. Οι επισκέπτες προσεύχονται στον «ιερό τοίχο» του facebook, διατυπώνουν τα αιτήματά τους προς την Παναγία, ενώ άλλοι ζητούν ακόμη και τη συγχώρεσή της δημοσίως. Η Ανδριάνα Καλαποθάκος γράφει στη σελίδα «Παναγία μου (κάνε μία ευχή)»: «Η ευχή μου είναι να πάνε καλά τα μέλη της οικογένειάς μου από υγεία και ευτυχία. Τίποτε άλλο. Ολα τα άλλα είναι μάταια». Ενας άλλος πιστός παρακαλάει την Παναγία να πάνε όλα καλά με τη μητέρα του που επρόκειτο να κάνει κάποιες ιατρικές εξετάσεις. Ζητά μάλιστα να του δείξει ένα σημάδι.

Η Ράνια Κλάρου από την πλευρά της εκφράζει το δικό της αίτημα προς τη Μεγαλόχαρη της Τήνου. Γράφει στον τοίχο της σελίδας «Παναγία μου... Μεγαλόχαρη της Τήνου βοήθα με κι εμένα»: «Παναγία μου Μεγαλόχαρη της Τήνου φύλαγε τα παιδιά όλου του κόσμου και το δικό μου. Δέσποινα Παναγία μου!». Μία άλλη πιστή ζητά από την Παναγία την Τσαμπίκα συγχώρεση που δεν κατάφερε να επισκεφθεί την εκκλησία και να την προσκυνήσει.

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ (Μάνος Χαραλαμπάκης)