Διαβάσαμε τις τελευταίες ημέρες σε τοπική εφημερίδα τις δηλώσεις του Παπικού "Αρχιεπισκόπου" αναφορικά με την παραίτηση του Πάπα αλλά και την ανέγερση ναΐσκου στον χώρο του πρώην κολεγίου Χίου (στην περιοχή Φραγκομαχαλά), ως υποχρέωση της τοπικής Αυτοδιοίκησης προς την Ρωμαιοκαθολική θρησκεία (με χρήματα του λιμοκτονούντος σήμερα, Έλληνα φορολογούμενου), υφισταμένου σχετικού συμφωνητικού και προιόντος του χρόνου.
Δεν είναι στις αρχές μου να φιλονικώ και να βρίσκομαι σε διαμάχη με κανέναν. Όμως, όσοι ομιλούν δημόσια, κατά τα ειωθότα, υπόκεινται και σε δημόσια κρίση. "Οι δημόσια αμαρτάνοντες, δημοσίως και ελέγχονται" ανέφερε κάποιος Άγιος Πατέρας των ημερών μας.
Έτσι κι εγώ θα αποτολμήσω να θίξω ένα ζήτημα, όχι βέβαια τόσο από εκκλησιαστικής άποψης, όσο κυρίως από πλευράς τοπικής αυτοδιοίκησης.
Για το ζήτημα της, πρόσφατης, παραίτησης του Πάπα ήδη είναι γνωστοί οι πραγματικοί λόγοι: Σκάνδαλα παιδεραστίας και σκάνδαλα ξεπλύματος "μαύρου" χρήματος από το Βατικανό. Όλα τα υπόλοιπα είναι αστεϊσμοί και παραμύθια. Ας διαβάσει ιστορία όποιος θέλει να δει τι γινόταν στο Βατικανό από τον 10ο μ.Χ αιώνα και εντεύθεν. Ας μελετήσει ποιος ενέπαιξε τα θεία, ποιος ίδρυσε θεοκρατικά κρατίδια, ιερές τράπεζες με άνομο χρήμα, ποιος μετέτρεψε "ιερά" οικήματα σε οίκους - παρά φύσιν πρωτίστως –ακολασίας, ποιος μοίραζε "συγχωροχάρτια", ποιος εγκαθίδρυσε τον περιβόητο μεσαίωνα του εκφυλισμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και προσωπικότητας, ποιος αλλοίωσε το χριστιανικό δόγμα με αιρετικές δοξασίες και προσωπικές κρίσεις. Όμως, αυτά, εν προκειμένω, τα αντιπαρερχόμαστε (εξάλλου, δημοσιεύσαμε πριν λίγες ημέρες σχετικό άρθρο, αποκλειστικά για το θέμα αυτό), παραμένοντας στο ζήτημα της ανέγερσης στον αύλειο χώρο του κολεγίου ενός νέου ναιδρίου, λόγω μερικής κατεδάφισης του προϋφισταμένου, κατόπιν εγγράφου συμφωνίας μεταξύ πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Χίου (νυν Περιφερειακής ενότητας) και Ρωμαιοκαθολικής θρησκείας.
Μια τέτοια συμφωνία, πέραν του ότι μπορεί να αμφισβητηθεί νομικά, έχει και ηθικό έρεισμα που αντίκειται στους σκοπούς της τοπικής αυτοδιοίκησης. Και εξηγώ το γιατί: Εάν δεν κάνω λάθος, εδώ και πολλά χρόνια, ο αείμνηστος Νομάρχης Γιώργος Καλουτάς είχε την εμπνευσμένη πρωτοβουλία να ερευνήσει το ζήτημα αξιοποίησης του κτιρίου του πρώην Κολεγίου, στην περιοχή του Φραγκομαχαλά, προκειμένου να στεγάσει το σύνολο των εσκορπισμένων, σε ενοικιαζόμενα ακίνητα, ανά την πόλη της Χίου, υπηρεσιών της Νομαρχίας. Έγινε η διερεύνηση, προέβη στην αγορά και μάλιστα δημιούργησε και τον χώρο στάθμευσης στο τέρμα της οδού Αλλατίου. Εάν δεν απατώμαι, τότε υπήρξε και η διευκρίνιση ότι, ολόκληρος ο χώρος πωλείται στη Νομαρχία εκτός από το παρεκκλήσιο του Αγίου Ιωσήφ, το οποίο όφειλε η Νομαρχία να επισκευάσει. Πρώτο λάθος. Στη συνέχεια ξεκίνησαν εργασίες (εν τω μεταξύ άλλαξε η Νομαρχιακή αρχή), κατά τις οποίες, προφανώς από αστοχία, υπήρξε μερική κατεδάφιση του παρεκκλησίου και η Νομαρχία υπέγραψε συμφωνητικό με το οποίο εδήλωνε ότι θα ανέγειρε νέο. Δεύτερο λάθος, μέγιστο του πρώτου.
Και διευκρινίζω:
1) Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση δεν νομιμοποιείται να συνυπογράφει καμία ρήτρα κατασκευής ναιδρίου τη στιγμή που αγοράζει τον περιβάλλοντα χώρο και όχι το ήδη υφιστάμενο ναίδριο ως ακίνητο.
2) Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση λανθασμένα αποδέχθηκε μια τέτοια ρήτρα τη στιγμή που δεν της διατίθεται ο χώρος δωρεάν ή έστω με συμβολική μίσθωση (αλλά με αγορά εξ ολοκλήρου), ώστε να θεωρείται ότι έχει κάποια υποχρέωση έναντι του πωλητή. Εάν οι Παπικοί εδώριζαν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση το ακίνητο και δεν ζητούσαν χρήματα (κάτι που έχει κάνει για δεκάδες ακίνητά της η τοπική, Ορθόδοξη Εκκλησία, δίχως ποτέ κανείς να της πληρώσει κάτι, ούτε η τοπική Αυτοδιοίκηση να της φτιάξει κάποιο Ναό- παρά το γεγονός ότι θα μπορούσε να βάλει μια τέτοια ρήτρα εφόσον διαθέτει δωρεάν ή με συμβολικά μισθώματα τα ακίνητά της), τότε και μόνον θα μπορούσαν να απαιτήσουν την ανέγερση του ναιδρίου.
3) Εάν η Ρωμαιοκαθολική ΄΄Επισκοπή΄΄ ήθελε να αξιοποιήσει το παρεκκλήσιό της γιατί δεν το επισκεύαζε εδώ και τόσα χρόνια παρά περίμενε να της το επισκευάσει η τοπική Αυτοδιοίκηση ? Έλαβε τόσα εκατομμύρια από το ελληνικό δημόσιο (δια της Τοπ. Αυτοδιοίκησης), θέλει να της φτιάξουν και τον Ναό ? "Από εκεί που μας χρωστούσαν μας πήραν και το βόιδι…". Και γιατί, παρακαλώ ? Για να αποκτούν δικαιώματα λατρευτικών καθηκόντων μέσα στο χώρο της νέας Περιφερειακής Ενότητας ? Μέγιστο λάθος των Νομαρχών που έπεσαν σε αυτή τη φάκα του Οικουμενισμού δίχως να το καταλάβουν (είναι εύκολο εάν δεν γνωρίζεις κάποια πνευματικά ζητήματα- Δηλαδή εάν έλθει, π.χ. ο χότζας της Σμύρνης και μας πει: "Σας επισκευάζω ένα Μουσείο πρώην Οθωμανικό κτίριο στη Χίο αλλά δώστε μου το τζαμί του Φρουρίου να το λειτουργήσω", εμείς θα το δεχθούμε ?).
4) Για όσους δεν γνωρίζουν, όταν η Ιερά Νέα Μονή διέθεσε δωρεάν στο Υπουργείο Εργασίας εκατοντάδες στρέμματα για να ανεγερθούν στην περιοχή της Γεωργικής Σχολής (στο Χαλκειός) οι εργατικές κατοικίες (την ίδια περίοδο που η Νομαρχία αγόρασε από τους Καθολικούς το κολέγιο) υπήρξε έγγραφή ρήτρα του Οργανισμού Εργατικής Εστίας (ΟΕΚ) ότι θα επισκευάσει τον Ιερό Ναό του Αγίου Πολυκάρπου που βρίσκεται στον οικισμό. Εάν το είδατε εσείς το είδαν και εκείνοι που το περίμεναν. Τελικά, είδαν κι απόειδαν οι κάτοικοι και η Εκκλησιαστική Επιτροπή της Ενορίας και το επισκεύασαν οι περίοικοι και λίγοι φίλοι με προσωπική εργασία και με υλικά που διέθεσαν ιδιώτες επαγγελματίες. Το δημόσιο τίποτα. Και μιλάμε ότι η Εκκλησία μας, διέθεσε εκεί μια τεράστια περιουσία την οποία εάν πουλούσε σε ιδιώτες (υπήρχαν μάλιστα και δυο προτάσεις σχετικά) θα έπαιρνε τόσα χρήματα που μπορούσε να αναστηλώσει ολόκληρη τη Νέα Μονή. Όμως, τότε, το Ηγουμενοσυμβούλιο της Νέας Μονής και ο Μητροπολίτης προτίμησαν να δοθεί η έκταση για να πάρουν δωρεάν σπίτια οι εργαζόμενοι οικογενειάρχες. Αντιπαραβάλετε τα όλα αυτά με τους Καθολικούς, που μιλούν σήμερα για το κολέγιο και θα βγάλετε τα συμπεράσματά σας.
Με δυο λόγια, κλείνοντας, έχω να πω ότι, στις ημέρες που διάγουμε και εφόσον η πολιτεία δεν ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της έναντι της "νόμω κρατούσης" (βάσει του Ελληνικού Συντάγματος) Ορθόδοξης Εκκλησίας, η οποία έχει διαθέσει υπέρογκης αξίας ακίνητα στην τοπική Αυτοδιοίκηση της Χίου, δωρεάν ή με συμβολικό μίσθωμα (που ποτέ δεν απαίτησε), αποτελεί ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΗ και ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ συμπεριφορά η τυχόν ανέγερση ναιδρίων άλλων δοξασιών οι εκπρόσωποι των οποίων τυγχάνουν πωλητές (και όχι δωρεάν διαθέτες), έχοντας αμειφθεί αδρά αντί όσων επώλησαν. Νομίζω ότι το όλο ζήτημα πρέπει να ανακινηθεί και να εξετασθεί από νομικής άποψης εκ νέου, διότι δεν βρέθηκε κάποιος να προσβάλει την σύμβαση η οποία υπεγράφη παλαιότερα, κάτι που εάν είχε γίνει βεβαίως τότε θα μας είχε προστατεύσει από πολλά δεινά, όμως θα είχε επισύρει και την φημολογία του "εγκάθετου" σε όποιον το αποτολμούσε, αφού θα είχε παρακωλύσει την μεταβίβαση του ακινήτου, ενδεχομένως επί πολλούς μήνες – ίσως και έτη – με αποτέλεσμα να θεωρηθεί ως υπαίτιος της μη εκτέλεσης τοπικών έργων. Κάτι, ασφαλώς, που ουδείς νοήμων και συνετός πολίτης μιας τοπικής κοινωνίας επιθυμεί ή επιδιώκει.-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου