Πέμπτη, 27 Νοεμβρίου 2008

Η γιορτή του Συνδέσμου (φωτογραφικό αφιέρωμα)

Την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2008 και ώρα 5 μ.μ. τελέστηκε Πανηγυρικός Εσπερινός στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Βροντάδου για να τιμηθεί η μνήμη του εν αγίοις πατρός ημών Ιωάννου Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου, προστάτου του Συνδέσμου Κληρικών Χίου. Ο Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου και Εφημέριος του Αγίου Γεωργίου Βροντάδου μεταφέρει την εικόνα του Ιερού Χρυσοστόμου.
Οι ιερείς υποδέχονται την εικόνα του ιερού Χρυσοστόμου στον χώρo μπροστά από το Ναό.

Οι πατέρες συνοδεύουν τιμητικά την εικόνα στον Ναό, ενώ οι καμπάνες σημαίνουν χαρμόσυνα

Η εικόνα του Αγίου είναι ευγενική προς τον Σύνδεσμο προσφορά του αγιογράφου κ. Μάρκου Ισ. Τσαμπλάκου.
"Κατευθυνθήτω η προσευχή μου ως θυμίαμα ενώπιόν Σου..."

Οι πατέρες στην "είσοδο" του Εσπερινού.

Σοφία. Ορθοί! Φως ιλαρόν (η επιλύχνιος ευχαριστία, ψαλομένη υπό πάντων)



Η ευλόγηση των άρτων
"Πλούσιοι επτώχευσαν και επείνασαν..."
Ο Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης Μελέτιος Γιαννιώδης ομιλεί περί του Ιερού Χρυσοστόμου

Στην ενοριακή αίθουσα μετά το πέρας της ακολουθίας


Το φωτογραφικό υλικό είναι του Εμμανουήλ Χ. Μουτάφη, Φ. Πασπάτη 7 ΧΙΟΣ

Δευτέρα, 24 Νοεμβρίου 2008

Ομιλία Αρχιεπισκόπου στη Σύναξη των Κληρικών της Ι.Α.Α. (24/11/2008)


Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος μίλησε στη σύναξη των κληρικών της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών που πραγματοποιήθηκε σε αμφιθέατρο της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διαβάστε εδώ το πολύ ενδιαφέρον κείμενο της ομιλίας του.

Σάββατο, 22 Νοεμβρίου 2008

Υποχρεωτικό το μάθημα των Θρησκευτικών για τους ορθοδόξους- Τι απάντησε ο υπ. Παιδείας στους Διευθυντές Σχολείων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Το μάθημα των Θρησκευτικών είναι υποχρεωτικό για τους ορθόδοξους, ξεκαθάρισε σήμερα ο υπ. Παιδείας Ευρ. Στυλιανίδης απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή το μάθημα είναι υποχρεωτικό για τους ορθόδοξους.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Σαφώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σαφώς λέτε, αλλά πώς θα αποδείξω εγώ ότι είμαι ορθόδοξη; Θα πρέπει να πάω μια επιστολή, ένα δικαιολογητικό;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Όταν γίνεται αναφορά σε θέματα συνείδησης, εννοούμε τη θρησκευτική συνείδηση. Δεν μπορούν να υπεισέρχονται στον όρο συνείδηση ιδεολογικοί, πολιτικοί ή άλλοι λόγοι που μπορούν να νομιμοποιήσουν μια τέτοιου είδους εξαίρεση.
Τι απάντησε στους Διευθυντές Σχολείων
«Η διοίκηση σε όλο της το φάσμα θα πρέπει να παρακολουθεί τις οδηγίες του υπουργείου», ήταν η απάντηση του υπ. Παιδείας σε σχόλιο δημοσιογράφου ότι Διευθυντές Σχολείων ζητούν από τους γονείς να δηλώνουν για ποιο λόγο απαλλάσσεται το παιδί τους από το μάθημα των θρησκευτικών.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ υπάρχει ένα άλλο θέμα σχετικά με διάφορους Διευθυντές σχολείων, οι οποίοι παρά την οδηγία σας, παρά την εγκύκλιό σας, ζητούν από τους γονείς να δηλώνουν για ποιο λόγο απαλλάσσεται το παιδί τους από το μάθημα των θρησκευτικών.
Αυτό είναι η μία πλευρά του ερωτήματος και η άλλη είναι η διαφωνία που έχετε με το Συνήγορο του Πολίτη. Εγώ προσωπικά δεν την έχω καταλάβει.
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Πρώτα απ’ όλα θα σας πω ότι το θέμα έχει λυθεί οριστικά μέσα από τις εγκυκλίους τις οποίες έχουμε στείλει. Και βεβαίως η διοίκηση σε όλο της το φάσμα θα πρέπει να παρακολουθεί τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας.
Αν θέλετε να επαναλάβω το περιεχόμενο αυτών των οδηγιών, να σας πω ότι το μάθημα των θρησκευτικών παραμένει υποχρεωτικό για όλους. Οι αλλόθρησκοι ή οι ετερόδοξοι έχουν δικαίωμα για λόγους συνείδησης να εξαιρεθούν, χωρίς όμως να δηλώσουν το δόγμα στο οποίο πιστεύουν και έτσι προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα.
Επομένως η εξαίρεση αφορά τους μη ορθόδοξους. Από εκεί και μετά όποιος εξαιρείται, αν είναι αλλοδαπός μπαίνει σε ένα μάθημα ενισχυτικής διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού, αν είναι ημεδαπός αλλά ετερόδοξος ή αλλόθρησκος, ο Σύλλογος Διδασκόντων ορίζει πώς θα καλύπτεται η χαμένη ώρα με την παρακολούθηση μαθημάτων που πιθανότατα ο ίδιος ο μαθητής είναι αδύναμος.
Από εκεί και μετά, για το θέμα του Συνήγορου του Πολίτη, νομίζω ότι έχει δημοσιοποιηθεί ποια ήταν η ενόχληση του Υπουργείου Παιδείας. Θεωρούμε ότι ο τρόπος με τον οποίο λειτούργησε, υπερέβη ουσιαστικά κάποια όρια και περιγράφεται στην επιστολή μου ο ακριβής λόγος για τον οποίο εκφράστηκε αυτή η δυσαρέσκεια.

Πέμπτη, 20 Νοεμβρίου 2008

H Διαρκής Ιερά Σύνοδος για το μάθημα των θρησκευτικών

Την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2008 στην τρίτη τακτική Συνεδρία Της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου ασχολήθηκε με διάφορα θέματα, μεταξύ των οποίων και το μάθημα των Θρησκευτικών.
Το σχετικό δελτίο τύπου που εξέδωσε το Γραφείο Τύπου της Ιεράς Συνόδου αναφέρει για το συγκεκριμένο θέμα:
"Επίσης ανεγνώσθησαν το από 14.11.2008 έγγραφο του Συνήγορου του Πολίτη προς το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και το από 17.11.2008 Δελτίο Τύπου, σχετικά με την διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στα Σχολεία. Σύμφωνα με αυτά υποστηρίζεται ότι η Ελλάδα υποχρεούται να συμμορφωθεί, με σχετική Απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, για την απαλλαγή μαθητών από την διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών. Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος υπενθυμίζει ότι η εν λόγω απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, με ειδική αναφορά μόνο στο μάθημα των Θρησκευτικών, δεν υπάρχει, σύμφωνα με εκτιμήσεις νομικών. Παρόμοιο γεγονός συνέβη στη Νορβηγία, όταν προσέφυγαν αλλόθρησκοι στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, καταγγέλοντας την χώρα, μόνον διότι δεν τους επέτρεπε ολική απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών αλλά τους επέτρεπε μόνον μερική. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατεδίκασε τη Νορβηγία γι’ αυτό τον λόγο, και μόνον. Προς την υποχρέωση αυτή η Ελλάδα έχει ήδη συμμορφωθεί από πολλών ετών και δεν ανακύπτει νέα υποχρέωση συμμορφώσεώς της."

Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου 2008

ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ Κ' ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΕΩΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΙΡΕΣΕΩΝ

ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ Κ' ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΕΩΣ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΙΕΡΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΝ ΔΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
Ἡ Συνδιάσκεψη, μὲ σεβασμὸ πρὸς τὴν θρησκευτικὴ ἐλευθερία καὶ ἀφοῦ μελέτησε τὰ προβλήματα ποὺ δημιουργοῦνται ἀπὸ τὴν δραστηριότητα τῶν νεοφανῶν αἱρέσεων κατέληξε στὰ ἀκόλουθα πορίσματα:
1. Ἡ διδασκαλία τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας εἶναι ἡ διδασκαλία τοῦ Χριστοῦ. Ὁ Χριστὸς τὴν παρέδωκε καὶ ἡ Ἐκκλησία τὴν παρέλαβε. Ἡ παράδοσηδιδασκαλία τοῦ Χριστοῦ εἶναι ΜΙΑ. Ἡ πίστη τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ΜΙΑ. Καὶ ἡ Ἐκκλησία εἶναι ΜΙΑ. Ἡ Ἐκκλησία εἶναι «στῦλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας» (Α΄ Τιμ. 3, 15). Αὐτὴ εἶναι ἡ μία, ἁγία, καθολικὴ καὶ ἀποστολικὴ Ἐκκλησία, δηλαδὴ ἡ Ἀνατολικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Ἡ ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας αὐτοπεριφρουρεῖται μὲ τὴν ἀδιάσπαστη ἀποστολικὴ διαδοχὴ τῆς ἱερωσύνης καὶ τῆς πίστεως.
2. Ἡ ὅποια παραποίηση τῆς διδασκαλίας, ποὺ παρέδωκε ὁ Χριστός, δὲν εἶναι κάτι τὸ ἁπλό. Εἶναι μία σπορὰ κάποιου «ἄλλου» (τοῦ διαβόλου). Καὶ αὐτὴ ἡ ἀλλοίωση τῆς διδασκαλίας τοῦ Χριστοῦ συνιστᾷ τὴν αἵρεση καὶ δημιουργεῖ στοὺς ὀπαδοὺς της τὴν ἀνάγκη γιὰ σύσταση θεσμικῆς ὀργάνωσης γιὰ περιφρούρησή της. Τὴν ὀργάνωση αὐτὴ οἱ ὀπαδοὶ τῆς τὴν ὀνομάζουν «ἐκκλησία», ἐνῶ δὲν εἶναι.
3. Ἡ αἵρεση ἀποτελεῖ ἔκπτωση ἀπὸ τὴν Ἀλήθεια τοῦ Χριστοῦ καὶ εἶναι καρπὸς ἀνθρωποκεντρικῆς καὶ λογοκρατικὴς ἑρμηνείας τῆς θείας διδασκαλίας. Ἔτσι φτιάχνει μία νέα θρησκευτικὴ ὁμάδα, ἡ ὁποία δὲν ἀκολουθεῖ τὴν ἅπαξ παραδοθεῖσα πίστη.
4. Βασικὰ χαρακτηριστικὰ τῶν αἱρετικῶν ὁμάδων εἶναι ὅτι:α) δὲν ἀποτελοῦν συνέχεια τῆς Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας,β) μετατρέπουν τὴν πίστη σὲ ἰδεολόγημα, γ) σχετικοποιοῦν τὴν ἀλήθεια, δ) ἐμμένουν σὲ ὑποκειμενικὲς ἑρμηνεῖες, ε) καλλιεργοῦν τὴν ψευδαίσθηση γιὰ τὴν ἐπίτευξη τῆς σωτηρίας μόνο στοὺς κόλπους τῆς ὁμάδος καὶ στ) χρησιμοποιοῦν πρακτικὲς ποὺ καταλύουν τὴν ἀτομικὴ ἐλευθερία καὶ συντρίβουν τὸ ἀνθρώπινο πρόσωπο.
5. Ὁ προσηλυτισμός, ποὺ ἐπιδιώκεται μὲ μεθόδους πλύσης ἐγκεφάλου καὶ ἄλλες ἐπικίνδυνες μεθοδεύσεις ἀπὸ τὶς ποικιλώνυμες αἱρέσεις προκαλεῖ σειρὰ σοβαρῶν προβλημάτων σὲ ἐπίπεδο προσωπικό, οἰκογενειακὸ καὶ κοινωνικό.
6. Ἡ Ἐκκλησία μας βλέπει τὴν αἵρεση σὰν σοβαρὸ πνευματικὸ νόσημα, ποὺ γιὰ θεραπεία του ἀπαιτεῖ μία εἰδικὴ «ἰατρική» παρέμβαση καὶ ἀγωγή. Στὴν προσπάθειά της αὐτὴ ἡ Ἐκκλησία κάνει διαχωρισμὸ ἀνάμεσα στὴν αἵρεση σὰν σύστημα ψευδοδιδασκαλιῶν, καὶ στὸν αἱρετικὸ σὰν ἄτομο ποὺ νοσεῖ πνευματικά, σὰν πρόβατο ἀπολωλός, ποὺ ἡ Ἐκκλησία τὸ ἀναζητεῖ μὲ ἀγάπη καὶ σεβασμὸ στὴν ἐλευθερία του.
7. Ἡ ἀγάπη αὐτὴ πηγάζει ἀπὸ τὴν σωτήρια βούληση τοῦ Θεοῦ Πατρὸς νὰ ἀποστείλει τὸν μονογενῆ του Υἱὸ στὸν κόσμο «ἵνα σωθῆ ὁ κόσμος δι’ Αὐτοῦ» (Ἰω. 3, 17). Ἐκφράζεται κατ’ ἐξοχὴν μὲ τὴν ζῶσα μαρτυρία τῆς Μιᾶς Ἀληθείας, ἡ ὁποία δὲν εἶναι οὔτε ἰδεολόγημα, οὔτε φιλοσοφικὸ σύστημα. Ταυτίζεται μὲ τὸ πρόσωπο τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ. Κατὰ συνέπεια ἡ ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἀπαραίτητη γιὰ τὴν σωτηρία.
8. Ἡ δογματικὴ ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας δὲν εἶναι ἕνα θεωρητικὸ σύστημα ἄσχετο μὲ τὴν ζωὴ τῶν πιστῶν, ἀλλὰ ἡ δύναμη ποὺ διέπει τὴν ἐν Χριστῷ ζωή.
9. Ἡ περιφρούρηση τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως ἀποτελεῖ καθῆκον τῶν ποιμένων τῆς Ἐκκλησίας καί εἶναι ἐκδήλωση ἀγάπης καὶ ὄχι φανατισμοῦ.
10. Κατὰ τὴν θεραπευτικὴ φροντίδα τῶν ποιμένων γιὰ τὰ πλανηθέντα πρόβατα, οἱ ποιμένες ὀφείλουν νὰ παρακολουθοῦν καὶ νὰ ἐλέγχουν τὰ προσωπικὰ τους κίνητρα καὶ νὰ φέρονται σ’ αὐτοὺς μὲ ἀγάπη καὶ καλωσύνη. Χαρακτηριστικὰ ἐπισημαίνει ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος: «οὐ γὰρ νικῆσαι ζητοῦμεν, ἀλλὰ προσλαβεῖν ἀδελφούς, ὧν τῷ χωρισμῷ σπαρασσόμεθα» (δὲν ἐπιδιώκομε νὰ νικήσουμε τοὺς ἄλλους σάν ἀντιπάλους μας, ἀλλὰ νὰ τοὺς κερδίσουμε σάν ἀδελφούς μας, γιατί γιὰ τὸν χωρισμὸ τους πονᾶμε βαθειά) (P.G. 36, 440Β).
11. Τὸ χρέος τῆς ἀγάπης πρὸς τοὺς αἱρετικοὺς ἀποκλείει καὶ καταδικάζει κάθε πολεμικὴ ἀντιπαράθεση. Καὶ ἐκφράζεται, πρὸς μὲν τοὺς δεχομένους τὸν διάλογο (καλοπροαίρετους θύματα), μὲ ἰδιαίτερη στοργή, πρὸς δὲ ἐκείνους ποὺ ἐμμένουν στὴν πλάνη (κακοπροαίρετους) μὲ σαφῆ ἀπόρριψη καὶ χωρὶς τὴν χρήση τῆς «οἰκονομίας». Τὸ μέτρο καὶ τὴν ποιότητα τῆς πνευματικῆς αὐτῆς διακονίας μας πρέπει νὰ τὴν προσδιορίζουν οἱ λόγοι τοῦ Κυρίου: «γίνεσθε φρόνιμοι ὡς οἱ ὄφεις καὶ ἀκέραιοι ὡς αἳ περιστεραί» (Μάτθ. 10,16)
12. Ἰδανικὸ θεραπευτήριο τῶν θυμάτων τῆς πλάνης ἀποτελεῖ ἡ ζωντανὴ ἐνορία, ἐπειδή μέσα στὸν ζεστὸ καὶ φιλόξενο χῶρο της μπορεῖ, μὲ τὴν Χάρη τοῦ Θεοῦ, νὰ ἀποκατασταθῆ ἡ ἐν ἀγάπῃ καὶ ἐλευθερίᾳ σχέση τους μὲ τὸν Θεὸ καὶ τοὺς ἀνθρώπους.
13. Στὸ πλαίσιο τῆς θεραπευτικῆς φροντίδας τῆς Ἐκκλησίας γιὰ τὴν προστασία τοῦ Ὀρθοδόξου πληρώματος ἀπὸ τὴν πλάνη καὶ τὴν αἵρεση ἐντάσσονται καὶ οἱ Πανορθόδοξες Συνδιασκέψεις γιὰ θέματα αἱρέσεων καὶ Παραθρησκείας, ποὺ συμπληρώνουν ἐφέτος εἴκοσι ἔτη. Τὸ γεγονὸς αὐτὸ ἀποτέλεσε ἀφορμὴ δοξολογίας τοῦ Κυρίου μας καὶ εὐγνώμονος μνημοσύνου τοῦ πρωτεργάτου καὶ ἐμπνευστοῦ αὐτοῦ τοῦ θεσμοῦ, ἀειμνήστου π. Ἀντωνίου Ἀλεβιζοπούλου.

Τρίτη, 18 Νοεμβρίου 2008

Προσκυνηματική Εκδρομή στην Ιερά Μονή Μουνδών και στην Αγία Μαρκέλλα

Στα πλαίσια των εξορμήσεων-προσκυνηματικών εκδρομών του Συνδέσμου Κληρικών Χίου με τον γενικό τίτλο: «προσκύνημα στην αγιοτόκο Χίο» ορίστηκε σαν δεύτερη εκδήλωση το προσκύνημα στην Ιερά Μονή Μουνδών και στην Αγία Μαρκέλλα το Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2008.
Το πρόγραμμα έχει ως εξής:
Ώρα 9.00π.μ. Θεία Λειτουργία στην Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Μουνδών.
Μετά την απόλυση της Θ. Λειτουργίας θα προσφερθεί καφές και θα διανεμηθεί ενημερωτικό φυλλάδιο. Θα ακολουθήσει περιήγηση στους χώρους της Μονής.
Ώρα 12.00μ.μ. Προσκύνημα στην Αγία Μαρκέλλα. Τέλεση Παράκλησης.
Γεύμα σε εστιατόριο της περιοχής.
Ώρα 3.30μ.μ. Επιστροφή
Η κάθε ενορία θα αποφασίσει τον τρόπο (ομαδικό – ατομικό) με τον οποίο θα συμμετάσχει (π.χ. πούλμαν ή ιδιωτικά αυτοκίνητα).
Μετά τιμής
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2008

Γιώργος Παπαδόπουλος: για την έκδοση βιβλίου σχετικά με τον Ι.Ν. Αγ. Νικολάου Ψαρών

Νέες Χιακές Εκδόσεις:
Αρχιμανδρίτου π. Ιωακείμ Αρχοντού – Ιεροκήρυκος Ιεράς Μητροπόλεως Χίου, Ψαρών και Οινουσσών
<<Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΨΑΡΩΝ>>
Του Γιώργου Φ. Παπαδόπουλου – Δημοτικού Συμβούλου Χίου
Στην εκλεκτή τοπική βιβλιογραφία ήλθε, πρόσφατα, να προστεθεί μια περίφημη έκδοση, ισάξια και εφάμιλλη των μεγάλων εκείνων που αναφέρονται στην ιστορία, λαογραφία και παράδοση του τόπου, τα μνημεία και αφιερώματα, αλλά και την αγάπη των ανθρώπων στην Ορθόδοξη πίστη μας.
Για το ιστορικό και ηρωικό νησί των Ψαρών πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι αναφέρθηκαν στην προσφορά του στο γένος μας και εξύμνησαν τη θυσία και τον ηρωισμό των κατοίκων του στους, υπέρ της πίστεως και της πατρίδος μας, ιερούς αγώνες. Κανένας όμως μέχρι σήμερα δεν είχε κατορθώσει να συγγράψει ένα πόνημα στο οποίο να εμπεριέχεται η ιστορία και η προσφορά του νησιού σε συνάφεια με τον Ιστορικό – Καθεδρικό Ναό του, τον Άγιο Νικόλαο.
Η ιστορία και η πορεία του Ναού αυτού στο διάβα των αιώνων είναι τεράστια, η δε προσφορά του στην τοπική πραγματεία ανεκτίμητη.
Το δύσκολο αυτό εγχείρημα της συγγραφής ενός τέτοιου βιβλίου ξεκίνησε και έφερε σε πέρας επιτυχώς ο ακάματος πνευματικός ποδηγέτης του ηρωικού νησιού, Αρχιμανδρίτης π. Ιωακείμ Αρχοντός, Εφημέριος των Ψαρών και Ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεως Χίου, Ψαρών και Οινουσσών.
Ο π. Ιωακείμ κοπίασε και μόχθησε όσο κανείς άλλος και οι προσπάθειες του συνεχίστηκαν επί 17 ολόκληρα χρόνια, ώστε να βρισκόμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να έχουμε στα χέρια μας τον καλαίσθητο ογκώδη τόμο – των 450 και πλέον σελίδων – υπό τον τίτλο <<Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΨΑΡΩΝ>>.
Στον τόμο αυτό αναλύονται με κάθε λεπτομέρεια τα της ιστορίας του Ιερού Ναού από κατασκευής του μέχρι σήμερα (ιστορία, κειμήλια, εξοπλισμός, επισκευαστικές εργασίες, ήθη και έθιμα, σημαντικά γεγονότα, επισκέψεις, κλπ). Πρόκειται για μια έκδοση που τιμά πραγματικά και αποδίδει τον προσήκοντα σεβασμό στη μνήμη του προστάτη των ναυτιλλομένων και του ηρωικού νησιού, Αγίου Νικολάου.
Η έκδοση αυτή, την οποία προλογίζει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ.κ. Διονύσιος, έρχεται αφενός να προβάλλει και εξυψώσει στους ευλαβείς προσκυνητές τον Ιερό Ναό του Αγίου και αφετέρου να αποτελέσει το εφαλτήριο για την ενίσχυση της προσπάθειας επισκευής του, έπειτα από τη φθορά που προξένησε σ΄ αυτόν ο παναδαμάτορας χρόνος και – κυρίως – οι πρόσφατες (πριν από λίγα χρόνια) σεισμικές δονήσεις, μιας και το περίσσευμα εκ των εσόδων που θα προέλθουν από την πώλησή του θα διατεθούν γι΄ αυτόν.
Με ιδιαίτερη χαρά πληροφορηθήκαμε ότι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χίου, έπειτα από σχετική πρόταση του Νομάρχη κ. Πολύδωρου Λαμπρινούδη, προέβη με δαπάνη της στη σύνταξη Μελέτης για την επισκευή του Ναού, ενώ είχε και την ευγενική φροντίδα και επιμέλεια της εκδήλωσης παρουσίασης του βιβλίου η οποία πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη από κόσμο κεντρική αίθουσα του Ομήρειου την παρελθούσα Τρίτη 4/11 ε.ε. Την παρουσίαση πραγματοποίησαν οι: Η Προϊσταμένη του Ιστορικού Αρχείου Χίου Κα Ιουλία Φαράκλα, η Δρ. Φιλολογίας Κα Αθηνά Ζαχαρού – Λουτράρη και ο Δρ. Θεολογίας κ. Ανδρέας Αξιωτάκης, ενώ το συντονισμό της είχε ο Ιατρός κ. Ανδρέας Μιχαηλίδης, Δρ. Ιστορίας της Ιατρικής. Ύμνους αφιερωμένους στον Άγιο Νικόλαο απέδωσε η χορωδία του Συλλόγου Ιεροψαλτών Χίου <<Ρωμανός ο Μελωδός>>. Αξίζουν, πραγματικά, συγχαρητήρια στον πνευματοφόρο και μελίρρυτο Αρχιμανδρίτη π. Ιωακείμ Αρχοντό, για την έκδοση του εξαίσιου αυτού πονήματος που λαμπρύνει την εκκλησιαστική – και όχι μόνον – βιβλιογραφία.-
Αναδημοσίευση από το Chiosnews.com Πε 6/11/2008

Κυριακή, 9 Νοεμβρίου 2008

Ο Σύνδεσμος Κληρικών Χίου τιμά τη μνήμη του Ιερού Χρυσοστόμου

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ
ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
ΧΙΟΥ, ΨΑΡΩΝ ΚΑΙ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ

ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ
ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΠΡΟΣΤΑΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΧΙΟΥ

Ο Σύνδεσμος Κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Χίου Ψαρών και Οινουσσών τιμά τη μνήμη του ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Βροντάδου την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2008 και ώρα 5.00 μ.μ. με την τέλεση Πανηγυρικού Εσπερινού.
Προσκαλούται οι ευσεβείς και φιλέορτοι Χριστιανοί σε συμπροσευχή.

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Παρασκευή, 7 Νοεμβρίου 2008

Λήξη Ημερίδας για ευρωπαϊκά θέματα και Κ΄ Πανορθόδοξης Συνδιάσκεψης για θέματα αιρέσεων

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η Ημερίδα για ενημέρωση σε θέματα Ευρωπαϊκής Ενώσεως
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία χθες Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2008, η Ημερίδα για ενημέρωση σε θέματα Ευρωπαϊκής Ενώσεως για τους κληρικούς και συνεργάτες της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών και των Ι. Μητροπόλεων Αττικής και νησιών Αιγαίου Πελάγους, σε συνεργασία με τα Γραφεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Ελλάδα.
Οι εργασίες της Ημερίδας άρχισαν στις 9 π. μ. με μήνυμα του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. κ. Ιερωνύμου ο οποίος μεταξύ άλλων ευχήθηκε η Ημερίδα αυτή όπως και τόσες άλλες που θα διοργανώσει η Ειδική Συνοδική Επιτροπή Παρακολουθήσεως Ευρωπαϊκών Θεμάτων να σταθούν αφορμή έντονου ποιμαντικού προβληματισμού και να γίνουν ευκαιρίες αληθινής κατανοήσεως των προβληματισμών και προβλημάτων των άλλων και ειλικρινούς και γνήσιας επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων με την συνείδηση, ότι όλοι είμαστε παιδιά αγαπημένα και ευλογημένα της πρόνοιας του Θεού.
Ακολούθησε η προσφώνηση του Προέδρου της ως άνω Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού κ. Δανιήλ, ο οποίος αναφέρθηκε στους σκοπούς και την εξέλιξη της Ε.Ε. και υπογράμμισε ότι πρέπει να γνωρίζουμε τη σχέση της Εκκλησίας με την Ε.Ε. και το ρόλο της Εκκλησίας στην διαμόρφωση του Ευρωπαϊκού γίγνεσθαι . Κατόπιν χαιρετισμό απηύθυναν οι Διευθυντές των Γραφείων της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Ελλάδα οι κ. κ. Ιερόθεος Παπαδόπουλος και Γεώργιος Κασιμάτης.
Στη συνέχεια ακολούθησαν οι εισηγήσεις:
1. Του Εντιμότατου κ. Ιωάννη Λιάκου, Διευθύνοντος Συμβούλου της Αναπτυξιακής Εταιρείας της Εκκλησίας της Ελλάδος με θέμα: Η Εκκλησία της Ελλάδος μπροστά στην πρόκληση του ΕΣΠΑ (Δ' ΚΠΣ).
Ο ομιλητής μεταξύ άλλων μίλησε για τις κρίσιμες παραμέτρους επιτυχίας της συμμετοχής της Εκκλησίας μας στο ΕΣΠΑ και επιγραμματικώς τόνισε τα εξής:
α) Κατάρτιση του "Επιχειρησιακού Σχεδίου της Εκκλησίας της Ελλάδος" για την περίοδο της υλοποίησης του ΕΣΠΑ
β) Διασφάλιση ενός ικανού αριθμού πιστοποιημένων Δικαιούχων
γ) Δημιουργία ενδιάμεσου φορέα Διαχείρισης για την υλοποίηση επιλεγμένων δράσεων της Εκκλησίας
δ) Άμεση ωρίμανση και προώθηση έργων
και ε) Συστηματική συνεργασία με τα όργανα της Πολιτείας και της Ε.Ε.
2. Του Εντιμότατου κ. Μαργαρίτη Σχοινά, Ευρωβουλευτή με θέμα: «Χρηματοοικονομική και απολογισμός της Ε.Ε». Ο ομιλήτης σχολίασε το πώς η Ευρωπαϊκή Ένωση και για ποιούς λόγους χρηματοδοτεί έργα. Τόνισε ότι αυτό γίνεται με σκοπό την ανάπτυξη της περιφέρειας αλλά και την προώθηση του Διαπολοτισμικού διαλόγου.
3. Του Εντιμότατου κ. Κων/νου Μποτόπουλου, Ευρωβου-λευτή με θέμα: «Τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το Ευρωπαϊκό Σύνταγμα". Αναφέρθηκε στην πορεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην ένταξη των νέων μελών κρατών στην Ε.Ε.. Επίσης στην ιστορική εξέλιξη του προοιμίου της Συνταγματικής Συνθήκης και μίλησε για τούς στόχους της Συνθήκης οι οποίοι είναι η Ειρήνη και η ανάπτυξη της Κρατών Μελών της Ε.Ε.
4. Του Ελλογιμωτάτου κ. Κων/νου Ζορμπά, Καθηγητή Θεολόγου - Κοινωνιολόγου με θέμα: «η διαφορετικότητα των Κρατών Μελών της Ε. Ε. και η προσφορά της Εκκλησίας». Τόνισε μεταξύ άλλων ότι η σχέση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος - και γενικότερα του Χριστιανισμού - με την Ευρώπη έχει αποτελέσει αντικείμενο αρκετών μέχρι σήμερα μελετών.
Μετά τις εισηγήσεις ακολούθησε συζήτηση και ερωτήσεις από τούς εκπροσώπους των Ιερών Μητροπόλεων. (Πηγή: ecclesia.gr)
Επίσης: Έληξε η Κ` Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας, η οποία πραγματοποιήθηκε, υπό την αιγίδα του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πασης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, στο Ιερό Προσκύνημα του Οσίου Ιωάννου του Ρώσου στο Προκόπι Ευβοίας, από 3 έως 6.11.2008, με την φιλόξενη φροντίδα του Σεβ. Μητροπολίτου Χαλκίδος κ. Χρυσοστόμου και υπό την προεδρία του Σεβ. Μητροπολίτου Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Μελετίου, με θέμα: «Προβλήματα γύρω από την δράση των αιρετικών (Ελευθερία και χρέος αυτοπεριφρουρήσεως)». (Δείτε περισσότερα εδώ)
Σχόλιο του προέδρου του Δ. Σ. του Συνδέσμου Κληρικών Χίου:
"Ευτυχώς που υπάρχει και το Γραφείο Τύπου της Ιεράς Συνόδου και φυσικά η ιστοσελίδα της Εκκλησίας της Ελλάδας μαζί με τους υπόλοιπους ιστοχώρους εκκλησιαστικών ειδήσεων, ώστε να ενημερωνόμαστε για το τι γίνεται στον έξω από τη Χίο εκκλησιαστικό χώρο. Ημερίδες, συνέδρια, συμπόσια, σεμινάρια φαίνεται δεν ενδιαφέρουν τους αδελφούς των γραφείων, που διαχειρίζονται την ενημέρωσή μας. Άραγε τί πραγματικά τους ενδιαφέρει; Ας αναρωτηθούμε: Γιατί δεν έχει γίνει καμία ιερατική σύναξη μέχρι σήμερα στη Μητρόπολή μας; Από τον εκκλησιαστικό τύπο πληροφορούμαστε για τις ιερατικές ή κληρικολαϊκές συνάξεις των άλλων Μητροπόλεων και της Αρχιεπισκοπής. Άραγε δεν έχουμε τίποτα να συζητήσουμε, ή μήπως η διαλογική συζήτηση και η ελεύθερη έκφραση δεν περιλαμβάνονται στις αξίες των υπευθύνων; Ποιός αποφασίζει για το αν θα πρέπει να φθάνουν σε όλους τους αδελφούς τα έγγραφα που στέλνονται στη Μητρόπολη από την Ιερά Σύνοδο και άλλες αρχές και μας αφορούν; Με ποιά κριτήρια η Χίος συμμετέχει ή δεν συμμετέχει σε όλες τις διοργανώσεις; Πού είναι η αξιοκρατία που πρέπει να ακολουθείται ως αρχή τουλάχιστον μέσα στην Εκκλησία; Ο Σύνδεσμος των Χίων Κληρικών δεν θα γίνει ποτέ σύλλογος - σφραγίδα, ξεκίνησε και παραμένει δυναμικός και αποφασισμένος να φέρει σε πέρας την αποστολή του, τον σκοπό για τον οποίο συστάθηκε. Σύντομα θα επανέλθει όχι μόνο για τα ανωτέρω, αλλά και για άλλα ζητήματα που μας αφορούν, όχι μόνο με ερωτήματα και διαβήματα σε ώτα μη ακουόντων, αλλά και με ενημέρωση κλήρου και λαού και αγώνα με κάθε νόμιμο μέσο".

Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου 2008

Συστράτευση για την Αμανή.

Την Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2008 αντιπροσωπεία της Κίνησης Εθελοντικής Προσφοράς για την Αμανή "19", αποτελούμενη από τους Ευγενία Ασλανίδη, Αργυρώ Κοντού και Νικόλαο Γεωργούλη, επισκέφθηκαν την έδρα του Συνδέσμου Κληρικών Χίου στον Άγιο Γεώργιο Βροντάδου και συναντήθηκαν με τους πατέρες Γεώργιο Κωνσταντίνου, Ιωάννη Κοντό και Μαρκέλλο Μαλαφή εκ μέρους του Δ. Σ. του Συνδέσμου, στους οποίους επέδωσαν και σχετική επιστολή. Η συνάντηση έγινε στα πλαίσια των επαφών που ξεκίνησε η Κίνηση με φορείς με θέμα την Αμανή και διεξήχθη σε εγκάρδιο και εποικοδομητικό κλίμα. Ακολουθεί η απαντητική επιστολή του Δ. Σ. του Συνδέσμου στην Κίνηση "19":

Αγαπητοί αδελφοί,
Μέλη της Κίνησης Εθελοντικής Προσφοράς για την Αμανή «19» θα θέλαμε και γραπτώς να σας ευχαριστήσουμε για την επίσκεψή σας στην έδρα του Συνδέσμου των Χίων Κληρικών και την διεξοδική ενημέρωσή μας προφορική και γραπτή για το σκεπτικό της δημιουργίας της κίνησης, τις ενέργειές της, την επίσκεψη στην Ιερά Μητρόπολη Χίου, την υφιστάμενη κατάσταση από λειτουργικής πλευράς στα χωριά της Αμανής με έμφαση στις χηρεύουσες θέσεις και στην ιερατική εκπαίδευση, στην ανάγκη σωστικής επέμβασης στην Ιερά Μονή Μουνδών και παράλληλα τις προτάσεις σας .
Διαβάσαμε στον τύπο το μήνυμα του Μητροπολίτη μας και λάβαμε και σχετική εγκύκλιο, που αναφέρεται στην λειτουργία του Προσκυνήματος της Αγίας Μαρκέλλας από 1ης Μαΐου έως τα μέσα Οκτωβρίου, αλλά και στην τέλεση Παράκλησης κάθε Κυριακή 12μ.μ. στην Αγία Μαρκέλλα. Και τα δύο μέτρα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αφού τα ιερά προσκυνήματα και γενικά οι ναοί πρέπει να λειτουργούνται και να είναι ανοιχτοί για τις λατρευτικές ανάγκες των πιστών.
Οφείλουμε επίσης να προσθέσουμε ότι δύο φορές το χρόνο, κατά τη Σαρακοστή των Χριστουγέννων και κατά τη Μεγάλη Σαρακοστή και για την καλύτερη προετοιμασία των πιστών για να κοινωνήσουν τα Άχραντα Μυστήρια, ιερείς-πνευματικοί περιοδεύουν σε όλα τα χωριά της Αμανής και η επαφή τους με τους συνήθως υπερήλικες αδελφούς είναι μετάγγιση χάριτος, αγάπης και ελπίδας
Ο Σύνδεσμος στη Γενική του Συνέλευση την 6η Φεβρουαρίου 2008 συγκρότησε ομόφωνα τριμελή ομάδα παρακολούθησης της πρωτοβουλίας φορέων για την Αμανή με συντονιστή τον π. Ιωάννη Κοντό και πολυμελή ομάδα Λειτουργικής Διακονίας Βόρειας Χίου με συντονιστή τον π. Μαρκέλλο Μαλαφή.
Η Ιερά Μητρόπολη ενημερώθηκε για όλα τα παραπάνω: α) γραπτώς με ανακοινωθέν της 10ης Φεβρουαρίου 2008 και β) προφορικώς δια του π. Μαρκέλλου Μαλαφή, αλλά έκτοτε δεν αξιοποίησε την εθελοντική προσφορά των αδελφών συμπρεσβυτέρων, που παρά τις λατρευτικές, ποιμαντικές και διοικητικές υποχρεώσεις ο καθένας στην ενορία του ζήτησαν να ενταχθούν εθελοντικά στην ομάδα λειτουργικής διακονίας. Τα Μ.Μ.Ε. της Χίου είχαν υποδεχτεί θετικά την πρωτοβουλία αυτή του Συνδέσμου. Οι πατέρες Ιωάννης Κοντός και Γεώργιος Γεώργαλος συμμετείχαν στην συνάντηση-ενημέρωση των φορέων που έγινε στη Βολισσό.
Προτάσεις
Ο Σύνδεσμος αγωνίζεται για την ανύψωση του κύρους του ιερού κλήρου με την δια βίου επιμόρφωσή του και διεκδικεί το δικαίωμα της ενημέρωσης, επιμόρφωσης και της συμμετοχής σε κάθε διοργάνωση που θα διεύρυνε τους πνευματικούς ορίζοντές μας ως ιερέων, πνευματικών ανθρώπων, πολιτών, γονέων, προσώπων!
Ακόμα έχει ζητήσει να πληρώνονται οι κενές εφημεριακές θέσεις δια προκηρύξεως σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Ζητήσαμε για τις εφημερίες στο ιερό προσκύνημα της Αγίας Μαρκέλλας να προτιμώνται οι ιερείς των Βορειοχώρων. Αν στους εφημερίους των χωριών προστεθούν και οι έλκοντες την καταγωγή τους από την συγκεκριμένη περιοχή, το προσκύνημα θα μπορεί να λειτουργεί όλο το χρόνο. Η διακονία για να μην χάνει το νόημά της και να μην εκτρέπεται σε καταναγκαστικό έργο ή εκμετάλλευση και εξουσία, πρέπει να συνδέεται με την ελεύθερη θέληση, αλλά και με την παροχή κινήτρων και πάντοτε με την εναλλαγή προσώπων.

1) Για τις ποιμαντικές περιοδείες στα χωριά της Αμανής θα πρέπει να αποστέλλονται δύο τουλάχιστον μαζί ιερείς, οι οποίοι μαζί με τον εφημέριο, όπου υπάρχει, να επισκέπτονται κατ’ οίκον τους συνήθως υπερηλίκους μονίμους κατοίκους των χωριών, ώστε να υπάρχει η τόσο αναγκαία και ζωογόνος ανθρώπινη επικοινωνία και μάλιστα με λειτουργούς του Θεού.
2) Σε συνεργασία με όλους τους φορείς να υπάρχουν λατρευτικές ευκαιρίες για τους μονίμους κατοίκους. Μπορούν να αξιοποιηθούν τα Σάββατα για την τέλεση Θείας Λειτουργίας ή και ανάλογα την εκκλησιαστική περίοδο διάφορες ακολουθίες και δρώμενα. (π. χ. α) να συνδυαστεί η εκδρομή κάποιας μεγάλης ενορίας με την τέλεση ακολουθίας σε χωριό της Αμανής και επικοινωνία με τους μονίμους κατοίκους, β) να παρουσιάζουν οι μεγάλες ενορίες τις διάφορες δημιουργίες τους (χορωδίες, θεατρικά, προβολές κ.λ.π.) στα μικρότερα χωριά είτε μέσα στους ναούς, είτε στις ενοριακές αίθουσες, ανάλογα με το περιεχόμενο της κάθε εκδήλωσης).
3) Από τον Σεπτέμβριο με το προσκύνημα στη Νέα Μονή (29/9/2008) ο Σύνδεσμος εγκαινίασε μια σειρά τέτοιων εξορμήσεων-προσκυνημάτων με τίτλο: «προσκύνημα στην αγιοτόκο Χίο». Στον προγραμματισμό μας συμπεριλαμβάνονται η Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Μουνδών, η Αγία Μαρκέλλα και η Παναγία η Αγιογαλούσαινα. Το πρόγραμμα βεβαίως είναι υπό διαμόρφωση και είναι ανοιχτό σε προτάσεις.
4) Ο Σύνδεσμος παράλληλα με την πνευματική του αποστολή πιστεύει στην ενίσχυση του θρησκευτικού και συνεδριακού τουρισμού ως μοχλού ανάπτυξης του τόπου μας. Μέσα από το ιστολόγιό του (syndesmosklchi.blogspot.com) προβάλει τον τόπο μας, αλλά και με το συνέδριο του 2009 και άλλες εκδηλώσεις που επιφυλάσσεται να διοργανώσει μελλοντικά και με επίκεντρο και την πανέμορφη Αμανή θα συμβάλλει καίρια προς αυτή την κατεύθυνση.
5) Ιδιαίτερα για το επείγον θέμα της Μονής Μουνδών συμμεριζόμαστε την αγωνία σας και συντασσόμαστε σε κάθε δική σας προσπάθεια και ενέργεια τόσο προς τους αρμοδίους, όσο και προς την κατεύθυνση της αφύπνισης της κοινής γνώμης.
Κλείνοντας θα θέλαμε και πάλι να τονίσουμε ότι θα συμπορευθούμε μαζί με την Κίνηση «19» σε κάθε θετική και δημιουργική προσπάθεια για την προώθηση και επιτυχία των σκοπών της. Θα ενημερώσουμε δε όλους τους αδελφούς συμπρεσβυτέρους και θα τους κάνουμε κοινωνούς των σκέψεων, παρατηρήσεων και προτάσεών σας.
Ας κρατήσουμε ζωντανή την ελπίδα, ας είναι η συνεργασία και η συστράτευση όλων μας, φορέων και προσώπων, ο ανθρώπινος ανασχετικός φραγμός στη διαρκώς διολισθαίνουσα περιοχή της Αμανής.

Μετά τιμής
Το Διοικητικό Συμβούλιο

π. Γεώργιος Κωνσταντίνου
π. Ιωάννης Κοντός
π. Δημήτριος Πύρρος
π. Δημήτριος Μαρμαράς
π. Μαρκέλλος Μαλαφής
π. Αλέξανδρος Κατσαρός
π. Γεώργιος Γεώργαλος