Πέμπτη, 29 Απριλίου 2010

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο για το "έκκλητον" του πρώην Αττικής

Γράφει το Amen.gr:

Με μια απόφαση που μάλλον δεν περίμενε η Εκκλησία της Ελλάδος, η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου της επιστρέφει τον φάκελο με την έκκλητο προσφυγή του πρώην μητροπολίτη Αττικής Παντελεήμονα Μπεζενίτη προκειμένου να τον δικάσει κατά τους Ιερούς Κανόνες. Το Φανάρι θα αναμένει την απόφαση της ελλαδικής εκκλησιαστικής Δικαιοσύνης προκειμένου να αποφανθεί οριστικά για την υπόθεση.

Άμεση οικοδόμηση Τεμένους στον Βοτανικό ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ

Αθήνα, 28 Απριλίου 2010

Ανακοίνωση του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Γιώργου Πεταλωτή, σχετικά με την ανέγερση του Τεμένους Αθηνών

Η κυβέρνηση ανακοινώνει την άμεση οικοδόμηση του Τεμένους Αθηνών με εφαρμογή του Ν. 3512/2006. Το τέμενος, με χωρητικότητα περίπου 500 ατόμων, θα οικοδομηθεί σε τμήμα του οικοπέδου όπου βρίσκεται το Ναυτικό Οχυρό στον Βοτανικό, με τρόπο που θα ενταχθεί οργανικά σε ένα ευρύτερο ανοιχτό χώρο πρασίνου. 

Τετάρτη, 28 Απριλίου 2010

Εγκύκλιος υπ. αριθμ. 2896 «Περί τοῦ Ταμείου Ἀλληλεγγύης»

Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ 2 8 9 6

Πρός
Τούς Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.

ΘΕΜΑ : «Περί τοῦ Ταμείου Ἀλληλεγγύης».
Σεβασμιώτατοι ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ !

Τρίτη, 27 Απριλίου 2010

Νέες θέσεις εκκλησιαστικών υπαλλήλων στην Αρχιεπισκοπή και τις Ιερές Μητροπόλεις - Μία και στη Μητρόπολη Χίου

Αναλυτικά οι θέσεις, κατά κλάδο εκπαίδευσης και ειδικότητα, που συνιστώνται για λαϊκούς υπαλλήλους με διάταξη του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Εκπαίδευσης και Θρησκευμάτων που κατατέθηκε στη Βουλή
του Χάρη Ανδρεόπουλου (Ο Χάρης Ανδρεόπουλος είναι δημοσιογράφος – θεολόγος ΑΠΘ (xaan@theo.auth.gr), συνεργάτης της εφημερίδας «Eλευθερία» της Λάρισας και της Πύλης Εκκλησιαστικών Ειδήσεων, «Αmen.gr»)

Στη σύσταση νέων θέσεων εκκλησιασιαστικών υπαλλήλων (λαϊκών) σε Ιερές Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος και της Εκκλησίας της Κρήτης προχωρά το υπ. Παιδείας Δια Βίου Εκπαίδευσης και Θρησκευμάτων, με σχετική διάταξη που έχει περιληφθεί στο νομοσχέδιο περί της «Αναβάθμισης του ρόλου του εκπαιδευτικού και της καθιέρωσης κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις» που κατέθεσε χθές στη Βουλή η υπουργός κ. Αννα Διαμαντοπούλου.

Σάββατο, 24 Απριλίου 2010

Λόγος του Αγίου Μακαρίου του Πατμίου εις την Κυριακήν του Παραλύτου.

Ο άνθρωπος κλίνει φυσικά στο να λυπήται και να πονά στις δυστυχίες και συμφορές των άλλων. Ίσως επειδή είναι κοινές ή επειδή όλοι είμεθα από το ίδιο φύραμα, ή επειδή δεν γνωρίζει ο άνθρωπος «τι τέξεται η επιούσα». Δεν είναι βέβαιος ότι αργότερα δεν θα φυτρώσουν στον ίδιον οι άκανθες των πόνων τις οποίες βλέπει σε άλλους. Γι’ αυτούς τους λόγους δικαίως σύρεται κανείς σε συμπαθή διάθεση, όταν θεωρή τις ασθένειες και τους πόνους των συνανθρώπων του. Ποίος, λοιπόν, θα ήταν τόσο σκληρός στην καρδία, τόσο θηριογνώμων στην διάθεση ώστε να μη συλλυπηθή και να μη συμπονέση σήμερα, ακούγοντας από το ιερόν Ευαγγέλιον τους πολλούς εκείνους χρόνους, τους οποίους επέρασεν ο σημερινός παράλυτος κατάκοιτος, σαν αναίσθητος λίθος, επάνω σε ένα κρεββάτι; Ποίου η ψυχή δεν θα πονούσε ακούγοντας πως αυτός ο ταλαίπωρος ήταν όχι μόνον παράλυτος αλλά και ευρίσκετο σε εσχάτην πτωχεία, και γι’ αυτό ήταν έρημος από φίλους, γυμνός από συγγενείς;

Παρασκευή, 23 Απριλίου 2010

Γιατί οι μουσουλμάνοι δοξάζουν σήμερα τον Άγιο Γεώργιο

Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ 
Παρασκευή 23 Απριλίου 2010

Χιλιάδες μουσουλμάνοι συρρέουν από χθες το απόγευμα στα μοναστήρια της Μέσης Ανατολής για να τιμήσουν τον Αγιο Γεώργιο του οποίου τη μνήμη γιορτάζει σήμερα η Ορθόδοξη Εκκλησία. Το παράδοξο φαινόμενο του προσκυνήματός του από τους μουσουλμάνους χάνεται στο διάβα των αιώνων. 

Οπως επισημαίνει στο «Βήμα» ο Εξαρχος του Παναγίου Τάφου στην Αθήνα Αρχιμανδρίτης κ. Δαμιανός, τρεις είναι οι λόγοι που οι μουσουλμάνοι λατρεύουν τον Αγιο Γεώργιο: Το πράσινο χρώμα της στολής του, που για εκείνους σημαίνει τη ζωή, και γι΄ αυτό τον ονομάζουν «ο Πράσινος», δεύτερον, είναι επειδή πολλοί μουσουλμάνοι δήλωναν ότι βίωναν τα θαύματά του και, τρίτον, επειδή ως τροπαιοφόρος με το ξίφος και τη στολή, τους προκαλούσε φόβο και σεβασμό. Αυτός ο σεβασμός των μουσουλμάνων φαίνεται και από το γεγονός ότι όλα τα μοναστήρια του Αγίου Γεωργίου που βρίσκονται στη Μέση Ανατολή διασώθηκαν και δεν γκρεμίστηκαν, όπως άλλωστε και οι ναοί που είναι αφιερωμένοι στην Παναγία. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Αγιος Γεώργιος έζησε στα τέλη του 3ου αιώνα και στις αρχές του 4ου. Ηταν αξιωματικός του ρωμαϊκού στρατού και διακρίθηκε για τον ηρωισμό του.

Πέμπτη, 22 Απριλίου 2010

Ο Μεγαλομάρτυς και Τροπαιοφόρος Άγιος Γεώργιος (23 Απριλίου)



Ο βίος του Αγίου συνοπτικά
Ο ένδοξος μεγαλομάρτυς του Χριστού Γεώργιος καταγόταν από την Καππαδοκία της Μικράς Ασίας και έζησε κατά τους χρόνους του αυτοκράτορα Διοκλητιανού, ο οποίος βασίλευσε από το 284 μέχρι το 305 μ.Χ. Είχε το προνόμιο ο Άγιος να γεννηθεί από γονείς όχι μόνο αριστοκράτες και επιφανείς κατά κόσμο, αλλά και πολύ ευσεβείς και βαθιά πιστούς χριστιανούς. Γι’ αυτό και ευτύχησε να διδαχθεί «από βρέφους τα ιερά γράμματα» (Β' Τιμόθ. γ' 15). Έτσι έπεσε μέσα στη ψυχή του, σαν άλλη «αγαθή γη» (Λουκ. η' 8,15) ο σπόρος της αρετής και της σωτηρίας , ο οποίος και απέδωσε καρπό «εκατόνταπλασίονα».

Τρίτη, 20 Απριλίου 2010

Πολιτική βούβα... (γράφει ο Γιάννης Τζούμας στην "Αλήθεια")

Πολιτική βούβα...

20/4/2010

ΕΠΕΙΔΗ πάνω από όλους και όλα είναι το Σύνταγμα, επειδή η σιωπή πολλές φορές είναι συνένοχη μιας παράνομης πράξης, επειδή μιλάμε σήμερα και βιώνουμε μία κρίση στην οποία η πολιτική και οι πολιτικοί έχουν τον πρώτο λόγο και την ευθύνη, επειδή συζητάμε για την ουσία -υποτίθεται- του «Καλλικράτη» που μεταξύ άλλων θέλει αιρετούς με μεγαλύτερες και πιο ουσιαστικές ευθύνες, επειδή, τέλος, δε γράψαμε τυχαία ένα μακρύ πρόλογο, ας μπούμε απότομα στο κυρίως θέμα.
Μέχρι πότε Βουλευτές, Νομάρχης, Δήμαρχοι, Σύμβουλοι, Πρόεδροι φορέων αλλά και πνευματικοί άνθρωποι θα παριστάνουν ότι πάσχουν από ολική κώφωση μπροστά όχι στα προβλήματα ενός κλάδου αλλά στην ωμή παραβίαση του Συντάγματος και των νόμων σε τοπικό επίπεδο;
Μέχρι πότε θα σιωπούν στο βωμό της μικροπολιτικής «μην το αγγίζεις αυτό» ή «έχε τα καλά με τα ράσα» και δη τα αρχιερατικά... γιατί τ’ άλλα πήραν όπως το μπουρουρισμένο νερό τον ανήφορο;

Σάββατο, 17 Απριλίου 2010

ΑΓΙΟΣ ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ Ένας περικαλλής ναός αφιερωμένος στον θαυματουργό ιεράρχη της Κορίνθου


Στην όμορφη παραλιακή πόλη του Ξυλοκάστρου δεσπόζει στο εσωτερικό της ο περικαλλής ιερός ενοριακός ναός του Αγίου Μακαρίου. Ο σημερινός μεγαλόπρεπος και πάνσεπτος ιερός ναός, ο οποίος τιμάται επ’ ονόματι του εκλεκτού γόνου των Τρικάλων Κορινθίας, Αγίου Μακαρίου του Νοταρά Αρχιεπισκόπου Κορίνθου του θαυματουργού, του και Γενάρχη του Φιλοκαλισμού όπως είναι ευρύτερα γνωστός στα θεολογικά γράμματα, ανεγέρθηκε στη θέση ενός μικρότερου μονοθάλαμου ιερού ναού, για τον οποίο μέχρι σήμερα δεν έχουν εντοπιστεί στοιχεία για το έτος ανεγέρσεώς του.

Πέμπτη, 15 Απριλίου 2010

Τρίτη Συνεδρία της Δ.Ι.Σ. για το μήνα Απρίλιο

Συνήλθε σήμερα Πέμπτη, 15 Απριλίου 2010, στην τρίτη Συνεδρία Της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της 153ης Συνοδικής Περιόδου, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία :
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της προηγουμένης Συνεδρίας.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος με αφορμή τα δημοσιεύματα κατά τα οποία κατετέθη αίτηση ακυρώσεως στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο της Χώρας σχετικώς με την παρουσία θρησκευτικών συμβόλων στις αίθουσες των Δικαστηρίων αποφάσισε να ασκήσει παρέμβαση κατά την ένδικη διαδικασία και έδωσε εντολή στον Νομικό Σύμβουλο της Ιεράς Συνόδου να αντιμετωπίσει το θέμα νομικώς.

Τετάρτη, 14 Απριλίου 2010

Πρώτη και δεύτερη Συνεδρία της Δ.Ι.Σ. για το μήνα Απρίλιο

Πρώτη Συνεδρία της Δ.Ι.Σ. για το μήνα Απρίλιο

Συνήλθε σήμερα Τρίτη, 13 Απριλίου 2010, στην πρώτη Συνεδρία Της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πασης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία :
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της Εξουσιοδοτήσεως.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ελασσώνος κ. Βασίλειος ενημέρωσε την Διαρκή Ιερά Σύνοδο σχετικά με την συνεδρίαση της αρμοδίας για το φορολογικό θέμα Κοινοβουλευτικής Επιτροπής, την Μεγάλη Τρίτη 30 Μαρτίου 2010, στην οποία συμμετείχε και η Επιτροπή της Εκκλησίας. Η Επιτροπή κατέθεσε το σχετικό υπόμνημα της Ιεράς Συνόδου στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή και απάντησε σε ερωτήσεις που δέχθηκε αναφορικά με την φορολόγηση της Εκκλησίας και για το επιτελούμενο κοινωνικό και φιλανθρωπικό της έργο.

Σάββατο, 10 Απριλίου 2010

Ἅγιος Ἰωάννης Χρυσόστομος Εἰς τὴν Καινὴν Κυριακὴν καὶ εἰς τὸν Ἀπόστολον Θωμᾶν

Ἔρχομαι νὰ καταβάλλω χωρὶς ἄλλο τὴν ὀφειλή μου. Γιατὶ κι ἂν εἶμαι φτωχὸς ὅμως θέλω νὰ ἀποσπάσω βίαια τὴν εὐγνωμοσύνη σας. Ἔδωσα τὴν ὑπόσχεση νὰ σᾶς φανερώσω τὴν ἀπιστία τοῦ Θωμᾶ καὶ τώρα ἔρχομαι νὰ τὴν ἐκπληρώσω. Τὶς πρῶτες ὀφειλὲς πρῶτα βιάζομαι νὰ ἐξοφλῶ, γιὰ νὰ μὴ μὲ πνίξουν οἱ τόκοι ποὺ μαζεύονται. Συνεργαστῆτε καὶ σεῖς στὴν καταβολὴ τοῦ χρέους μου καὶ ἱκετέψετε τὸ Θωμά, νὰ βάλῃ στὰ χείλη μου τὸ ἅγιο χέρι του, ποὺ ἄγγιξε τὴν πλευρὰ τοῦ Κυρίου, νὰ νευρώσῃ τὴ γλῶσσα μου, γιὰ νὰ σὰς ἐξηγήσῃ ὅσα ποθῆτε. Κι ἐγὼ παίρνοντας θάρρος ἀπὸ τὶς πρεσβεῖες τοῦ ἀποστόλου καὶ μάρτυρα Θωμᾶ διαλαλῶ τὴν πρώτη του ἀπιστία καὶ τὴν ὕστερη ὁμολογία, ποὺ εἶναι τῆς Ἐκκλησίας κρηπίδα καὶ θεμέλιο. Ὅταν μπῆκε ὁ Χριστὸς στοὺς μαθητάς του, ἐνῷ οἱ πόρτες ἦσαν κλεισμένες καὶ βγῆκε πάλι μὲ τὸν ἴδιο τρόπο, ὁ Θωμᾶς ἔλειπε μονάχα. Ἦταν κι αὐτὸ ἔργο τῆς θείας οἰκονομίας. Ἡ ἀπομάκρυνση τοῦ μαθητοῦ νὰ προξενήσῃ περισσότερη ἀσφάλεια καὶ βεβαιότητα.

Παρασκευή, 9 Απριλίου 2010

Αντώνιος Παπανικολάου «Από ένα περιοδικό έγινα ιερέας»

Η ζωή ενός ιερέα που καταφέρνει να βοηθάει αθόρυβα και αποτελεσματικά την κοινωνία
ΜΑΡΙΝΙΚΗ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ | Σάββατο 3 Απριλίου 2010 TO BHMA
«Δεν ένιωθα διαφορετικός από τους άλλους. Απλώς άλλα πράγματα με έκαναν ευτυχισμένο. Μου άρεσε στο σχολείο να οργανώνομαι,να μιλάω,να βοηθάω.Μου άρεσε το ψάρεμα.Μπορούσα να κάθομαι στη θάλασσα ώρες, να την κοιτάζω, να σκέφτομαι. Μου άρεσαν τα ήρεμα πράγματα,όχι η πολλή βαβούρα» λέει και το νόημα των λόγων που εκφέρει με γαλήνιο ηχόχρωμα, τέτοιο που μετά βίας ξεκινά να αποτυπώνεται στο κασετόφωνο, κοντράρει σχεδόν φάλτσα στα γέλια των παιδιών που καλλιτεχνούν παραδίπλα.

Πέμπτη, 8 Απριλίου 2010

Η Ζωοδόχος Πηγή

Ήταν γύρω στα 450μχ, όταν ένας βυζαντινός στρατιώτης, Λέοντας στο όνομα, έκοβε βόλτες σ΄ ένα δασάκι στα μέρη της βασιλεύουσας, όταν ξάφνου βλέπει μπροστά του έναν τυφλό άνθρωπο να του ζητάει λίγο νερό για να σβήσει τη δίψα του. Ο Λέοντας προθυμοποιήθηκε να του βρει και να του φέρει νερό. Έψαξε λοιπόν, στο δάσος για να βρει νερό αλλά μάταια και έτσι, επέστρεφε λυπημένος.

Τετάρτη, 7 Απριλίου 2010

Θεολογικά στοιχεία στις καταβασίες του Πάσχα

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ
του Στυλιανού Γερασίμου, Θεολόγου – Μουσικού


Οι Καταβασίες της Αναστάσεως, που είναι έργο του αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, αποτελεί θεολογικό αριστούργημα της ορθοδόξου λατρείας και συνεπαίρνει αυτούς που η ζωή τους διακατέχεται από φιλοκαλικά στοιχεία. Αυτό όμως που ιδιαίτερα συγκλονίζει, είναι ο πανηγυρικός τετράσημος ρυθμός και ο πρώτος ήχος, ο οποίος υποβάλλει στην λειτουργική και λατρευτική ατμόσφαιρα την κατάνυξη και τη χαρά της Αναστάσεως.

Επίσης ο Δαμασκηνός, συνθέτοντας τα τροπάρια των Καταβασιών, ακολουθεί πιστά τον Γραμματικό Θεοδόσιο, κατά τον οποίο τα τροπάρια που θα ακολουθήσουν τους ειρμούς πρέπει να είναι “ισοσυλλαβούντα και ομοτονούντα” προς αυτούς. Δηλαδή βάση είναι πάντοτε ο τόνος και το μέλος. Ο Δαμασκηνός εμπνέεται στις Καταβασίες της Αναστάσεως από τους λόγους του Γρηγορίου Ναζιανζηνού “Εις το Άγιον Πάσχα”.

Δευτέρα, 5 Απριλίου 2010

«Θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν...»

Του πρωτοπρ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ Δ. ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ

1. Με τα απαισιότερα συναισθήματα αντιμετωπίζεται συνήθως ο θάνατος. Ο πολιτισμός μας, για τον οποίο τόσο καυχόμαστε, δεν μας έχει εξοικειώσει με την μεγαλύτερη και τραγικότερη πραγματικότητα στη ζωή μας, τον θάνατο. Ούτε μας έχει συμφιλιώσει μαζί του. Γι' αυτό λείπει στη σημερινή κοινωνία μία ρεαλιστική φιλοσοφία του θανάτου. Βέβαια, σ' αυτό συντρέχουν διάφοροι λόγοι. Ο ολιγόπιστος φοβάται τον θάνατο, διότι βλέπει την ανετοιμότητά του να τον υποδεχθεί. Ο άπιστος ή άθεος, που στηρίζει όλες τις ελπίδες του στον κόσμο αυτό, βλέπει τον θάνατο σαν καταστροφή. Γι' αυτό αποφεύγει να μιλεί για τον θάνατο ή χλευάζει τον θάνατο, αλλά στο βάθος τον φοβάται. Οπως τον φοβούνται οι οικονομικά εύρωστοι, διότι θα τους κάμει να χάσουν όσα έχουν, αλλά και οι προλετάριοι του κόσμου μας, μολονότι διατείνονται, ότι βλέπουν τον θάνατο σαν σωτηρία. Διότι γι' αυτούς, κυρίως, ισχύει ο λόγος του Δ. Σολωμού: «Γλυκειά η ζωή και ο θάνατος μαυρίλα».

Πατριαρχική Ἀπόδειξις ἐπί τῷ Ἁγίῳ Πάσχα.

+ Β Α Ρ Θ Ο Λ Ο Μ Α Ι Ο Σ

ΕΛΕΩ ΘΕΟΥ
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ - ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ
ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
ΠΑΝΤΙ ΤΩ ΠΛΗΡΩΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΧΑΡΙΝ, ΕΙΡΗΝΗΝ ΚΑΙ ΕΛΕΟΣ
ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΕΝΔΟΞΩΣ ΑΝΑΣΤΑΝΤΟΣ ΣΩΤΗΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ

* * *

Αδελφοί και τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,

Χριστός ανέστη!

Σάββατο, 3 Απριλίου 2010

Χριστός Ανέστη!

«᾿Ανέστη Χριστὸς ἐκ νεκρῶν, 
λύσας θανάτου τὰ δεσμά· 
εὐαγγελίζου γῆ χαρὰν μεγάλην· 
αἰνεῖτε οὐρανοὶ Θεοῦ τὴν δόξαν».
Χριστός Ανέστη!

Το Διοικητικό Συμβούλιο
του Συνδέσμου Κληρικών Χίου